شناسایی و رتبه بندی عوامل روانشناختی مؤثر بر عملکرد شغلی کتابداران کتابخانه های عمومی استان قم

نازیلا محرابی؛ احمدرضا ورناصری؛ سحر خراشادی زاده؛ منصور کوهی رستمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 خرداد 1402

https://doi.org/10.22055/slis.2023.42420.1917

چکیده
  زمینه و هدف: یکی از متغیرهای تاثیرگذار در عملکرد شغلی عوامل روانشناختی است. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل روانشناختی موثر بر عملکرد شغلی کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان قم است. روش‌شناسی: این پژوهش در سایه پارادایم پراگماتیسم و از نوع اکتشافی صورت گرفته است. جهت گردآوری اطلاعات، روش‌های کتابخانه‌ای‌ و میدانی مد نظر بوده است. ...  بیشتر

جٌستاری در جامعه شناسی خواندن

فریده عصاره؛ منصور کوهی رستمی

دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1399

https://doi.org/10.22055/slis.2017.12659

چکیده
      هدف:مقاله حاضر بر آن است تا خواندن را به عنوان کنشی اجتماعی تببین کند. بر این اساس ضمن پرداختن به مفهوم جامعه­شناسی خواندن، مفهوم خواندن  به عنوان یک "کنش اجتماعی" مورد بررسی قرار می­گیرد. روش پژوهش: روش انجام مقاله­ی حاضر، مروری - تحلیلی است. یافته­ها: بخش عمده­ای از جامعه­شناسی خواندن تلاش دارد به سه سئوال پاسخ ...  بیشتر

تأثیر سرمایه‌ی اجتماعی با میانجی‌گری فرهنگ سازمانی بر امکان‌پذیری استقرار مدیریت دانش در کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان

منصور کوهی رستمی؛ محسن حاجی زین‌العابدینی؛ نگار موری بختیاری

دوره 11، ویژه نامه مدیریت دانش ، آذر 1398، ، صفحه 105-122

https://doi.org/10.22055/slis.2019.25179.1458

چکیده
  هدف: هدف پژوهش بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی کتابداران کتابخانه­های عمومی استان خوزستان با میانجی­گری فرهنگ سازمانی بر مدیریت دانش است. روش­شناسی: روش پژوهش پیمایشی است؛ از مدل­یابی معادلات ساختاری(SEM) و روش حداقل مربعات جزئی جهت آزمون فرضیه­ها  و برازندگی مدل استفاده شد. جامعه آماری 380 نفر از کتابداران کتابخانه­های عمومی ...  بیشتر

تأثیر مهارت های ارتباطی کتابداران کتابخانه های عمومی استان خوزستان بر مدیریت ارتباط با مراجعان با میانجی گری هوش فرهنگی

منصور کوهی رستمی؛ حمید قاضی زاده؛ نگار موری بختیاری

دوره 11، شماره 2 ، شهریور 1398، ، صفحه 159-178

https://doi.org/10.22055/slis.2019.24537.1439

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر آن است که تأثیر مهارت‌های ارتباطی کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با میانجی‌گری هوش فرهنگی بر مدیریت ارتباط با مراجعان را بررسی نماید.روش‌: روش پژوهش پیمایشی است؛ از مدل‌یابی معادلات ساختاری ((SEM جهت آزمون فرضیه‌ها و برازندگی مدل استفاده شد. جامعه‌ی آماری 380 نفر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان ...  بیشتر