An Evaluation of the Library Service Quality by Six-Sigma Methodology

Soraya Ziaei؛ Ali Biranvand

دوره 11، شماره 4 ، اسفند 1398، ، صفحه 43-54

https://doi.org/10.22055/slis.2020.32133.1684

چکیده
  Background and Objectives: This study was intended to investigate the opinion of the users of the Central Library of Astan Quds Razavi (CLAQR) regarding the provided services using Six-Sigma methodology. Methodology: This is an applied descriptive-survey study that explores the gap between the minimum level of expectations, the current status, and the maximum level of users’ expectations regarding the human force services, information resources, and space available in the CLAQR. The data were collected by the Libqual Questionnaire and analyzed using SPSS 23. Findings: The average score of ...  بیشتر

بخش‌بندی مراجعین کتابخانه عمومی بر اساس ارزش دوره عمر آن‌ها و مدل RFM با ترکیب روش‌های تصمیم‌گیری چند‌معیاره و داده‌کاوی

عظیمه مظفری؛ ثریا ضیائی؛ افسانه مظفری

دوره 7، شماره 16 ، آذر 1394، ، صفحه 19-38

https://doi.org/10.22055/slis.2016.12033

چکیده
  هدف: با توجه به اهمیت مراجعین برای کتابخانه‌های عمومی، این پژوهش به بخش‌بندی و شناسایی مراجعین کتابخانه‌ عمومی شهید دستغیب شیراز بر اساس ارزش دوره عمر آن‌ها و مدل RFM می‌پردازد. روش پژوهش: برای پیاده‌سازی روش پیشنهادی ابتدا مقادیر شاخص‌های مدل RFM  تعیین شدند؛ پس از وزن‌دهی به این سه شاخص با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی، ...  بیشتر