اولویت بندی عوامل تأثیرگذار بر تجاری سازی دانش در دانشگاهها: مطالعه موردی

علی بیرانوند؛ احمد شعبانی؛ مرضیه معارف وند؛ سعید مظلومیان

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400، ، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22055/slis.2019.30837.1646

چکیده
  هدف: این تحقیق سعی دارد تا با شناسایی و اولویت ­بندی عوامل تأثیرگذار در تجاری­سازی دانش در دانشگاه، امکان موفقیت در تجاری­ سازی دانش را فراهم نماید. روش­ شناسی: تحقیق حاضر  با رویکرد کاربردی و به روش تحلیل عامل تأییدی به گردآوری نظرات 20 نفر از خبرگان تجاری­سازی دانش دانشگاه اصفهان پرداخته است. به منظور شناسایی عوامل تأثیرگذار ...  بیشتر

ساختار دانش در مطالعات مربوط به تجاری‌سازی دانش با استفاده از رویکردهای تحلیل شبکه و مصوّرسازی علم

علی بیرانوند؛ احمد شعبانی؛ عاصفه عاصمی؛ مظفر چشمه سهرابی

دوره 11، ویژه نامه مدیریت دانش ، آذر 1398، ، صفحه 45-66

https://doi.org/10.22055/slis.2017.24056.1416

چکیده
  هدف: هدف این تحقیق شناسایی ساختار فکری دانش در حوزۀ تجاری­سازی دانش و معرفی حوزه­های پژوهشی زیرمجموعۀ آن است. روش­ شناسی: این تحقیق که از نوع کاربردی است که با استفاده از روش‌های رایج در مطالعات علم سنجی از قبیل فن تحلیل هم­واژگانی و همچنین روش تحلیل شبکه­ انجام شده است. جامعۀ این تحقیق شامل 110464 واژۀ به کار گرفته شده در 38876 رکورد ...  بیشتر

بررسی عوامل مؤثر بر تسهیم دانش کتابداران و ارائه مدل پیش بینی رفتار آنها (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان فارس)

علی بیرانوند؛ احمد شعبانی؛ مرتضی محمدی استانی

دوره 9، شماره 1 ، خرداد 1396، ، صفحه 39-60

https://doi.org/10.22055/slis.2017.11644

چکیده
  هدف: هدف مقاله حاضر بررسی عوامل مؤثر بر تسهیم دانش در میان کتابداران کتابخانه­های عمومی استان فارس بر اساس تلفیقی از مدل­های تبادل اجتماعی و پذیرش فناوری اطلاعات و تبیین مدل پیش­بینی رفتار آنها است. روش: روش پژوهش از نوع کاربردی و ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه است. جهت تعیین روایی از روایی محتوایی و به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها ...  بیشتر