مدیریت دانش
تحلیل محتوای کتاب‌های درسی دوره‌ ابتدایی از نظر میزان توجه به مفاهیم اشتراک دانش

رضا کریمی؛ فاطمه اسحاقی مسکونی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 خرداد 1403

https://doi.org/10.22055/slis.2024.44067.1937

چکیده
  مدرسه تنها مؤسسه اجتماعی است که به طور فراگیر در دسترس اغلب کودکان و نوجوانان است. این دانش و مهارت باید در دوران تحصیل در دسترس آنان قرار گیرد. برنامه درسی به عنوان بدیهی‌ترین رهیافت و راهبرد اساسی در راستای آموزش مفاهیم مدیریت دانش بویژه اشتراک دانش به کودکان و نوجوانان دانش‌آموز است. هدف از این پژوهش، ارزیابی محتوا کتاب‌های درسی ...  بیشتر

مدیریت دانش
ارزیابی محتوایی، ساختاری و روشی کتابهای درس مدیریت دانش سازمانی از لحاظ میزان توجه به سرفصلهای مصوب

رضا کریمی؛ عاطفه قاسمی ورجانی

دوره 15، شماره 4 ، دی 1402

https://doi.org/10.22055/slis.2021.37391.1836

چکیده
  مقدمه: با عنایت به اهمیت متون درسی در همه رشته های دانشگاهی در انتقال دانش به دانشجویان، پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب های درس مدیریت دانش سازمانی و مقایسۀ آن با سرفصلهای مصوب وزارت علوم در رشتۀ علم اطلاعات و دانششناسی انجام شد.روش شناسی: این پژوهش به روش توصیفی، از نوع تحلیل محتوا انجام شد. جامعه پژوهشی، کلیه کتابهای درس(6 کتاب) ...  بیشتر

ارزیابی محیط دانش‌آفرینی در مراکز پژوهشی اسلامی

رضا کریمی؛ عبدالحسین فرج پهلو؛ فریده عصاره

دوره 11، ویژه نامه مدیریت دانش ، آذر 1398، ، صفحه 1-26

https://doi.org/10.22055/slis.2017.22729.1358

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی محیط خلق دانش مراکز پژوهشی اسلامی، از دیدگاه پژوهشگران و اعضاء علمی صورت گرفته است. روش‌: پژوهش حاضر پیمایشی و از نوع توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش، پژوهشگران و اعضاء هیئت‌علمی مراکز پژوهشی اسلامی به تعداد 2328 نفر است .ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ای بوده است که بر اساس یافته‌های پژوهش فرج پهلو ...  بیشتر