Identification and Documentation of Organizational Knowledge in the Central Libraries of the State Universities of Iran: A Practical Model

سلیمان شفیعی؛ محسن نوکاریزی؛ امین زارع

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 آبان 1399

https://doi.org/10.22055/slis.2020.31757.1670

چکیده
  The Objective: The objective of this study aims at the identification of the resources of knowledge, study the effect of Dalkir’s integrated life cycle of organizational knowledge on documenting knowledge and provide a practical model of knowledge documentation in central libraries of the state universities in Iran.Methodology: The research methodology of this study is based on the analytical survey with an applied purpose. The statistical population of the study included the heads, assistants and the directors of the central libraries of the state universities in Iran. Out of the survey population ...  بیشتر

غرقگی(فلو) در کتاب و فضای مجازی: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه رازی

امین زارع؛ سلیمان شفیعی

دوره 15، شماره 2 ، تیر 1402

https://doi.org/10.22055/slis.2022.33442.1727

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر در صدد بر آمد تا به این پرسش ها پاسخ دهد که تجربه غرقگی دانشجویان دانشگاه رازی در مطالعه (اعم از درسی و غیر درسی) و نیز در فضای مجازی چگونه است.روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر نوع در زمره پژوهش‌های کاربردی بود که با استفاده از روش پیمایشی انجام شد. داده‌های پژوهش با استفاده از پرسشنامه محقق‌ساخته گردآوری شدند. با استفاده ...  بیشتر

مدیریت دانش
سنجش تأثیر فرهنگ سازمانی بر فرایند خلق دانش (نمونه‌پژوهشی: کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه)

سلیمان شفیعی؛ داریوش غفاری؛ محسن جعفری

دوره 14، شماره 2 ، مرداد 1401

https://doi.org/10.22055/slis.2020.32325.1691

چکیده
  هدف: هدف این مقاله بررسی تأثیر انواع فرهنگ سازمانی بر اساس چارچوب ارزش های رقابتی کمرون و کویین بر فرایند خلق دانش در کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه می‌باشد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و برحسب نحوه گردآوری داده‌ها از نوع پژوهش‌های توصیفی به شمار می‌آید. جامعه پژوهش را مدیران و کارکنان اداره کل و کتابخانه‌های عمومی ...  بیشتر

روش شناسی فراتحلیل در علم اطلاعات و دانش شناسی: چیستی، ویژگی ها و چالش ها

سلیمان شفیعی؛ امین زارع

دوره 11، شماره 1 ، فروردین 1398، ، صفحه 57-72

https://doi.org/10.22055/slis.2017.15971.1159

چکیده
  هدف: فراتحلیل به عنوان یک پارادایم جدید و متفاوت از فراترکیب کیفی، فراقوم‌نگاری و مرور نظامند است. ذهنی بودن مطالعات اجرا شده، وجود ناهمگنی و تناقض در نتایج مطالعات، رابطه غیر موثر نتایج پژوهش‌ها با خط‌مشی‌ها، سیاست‌های کلان و امور عام‌المنفعه، تفسیری بودن نتایج در مقایسه با پژوهش‌های کمی، چند پارادایمی بودن پژوهش‌ها، استفاده ...  بیشتر