غرقگی(فلو) در کتاب و فضای مجازی: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه رازی

امین زارع؛ سلیمان شفیعی

دوره 15، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 81-92

https://doi.org/10.22055/slis.2022.33442.1727

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر در صدد بر آمد تا به این پرسش ها پاسخ دهد که تجربه غرقگی دانشجویان دانشگاه رازی در مطالعه (اعم از درسی و غیر درسی) و نیز در فضای مجازی چگونه است.روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر نوع در زمره پژوهش‌های کاربردی بود که با استفاده از روش پیمایشی انجام شد. داده‌های پژوهش با استفاده از پرسشنامه محقق‌ساخته گردآوری شدند. با استفاده ...  بیشتر

مدیریت دانش
سنجش تأثیر فرهنگ سازمانی بر فرایند خلق دانش (نمونه‌پژوهشی: کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه)

سلیمان شفیعی؛ داریوش غفاری؛ محسن جعفری

دوره 14، شماره 2 ، مرداد 1401، ، صفحه 61-83

https://doi.org/10.22055/slis.2020.32325.1691

چکیده
  هدف: هدف این مقاله تعیین میزان تأثیر انواع فرهنگ سازمانی بر اساس چارچوب ارزش های رقابتی کمرون و کویین بر خلق دانش در کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه می‌باشد. روش ­شناسی: پژوهش حاضر از نظر گردآوری داده‌ها پیمایشی است و از نظر سطح تحلیل، توصیفی است. جامعه پژوهش را مدیران و کارکنان اداره کل و کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه که تعداد ...  بیشتر

روش شناسی فراتحلیل در علم اطلاعات و دانش شناسی: چیستی، ویژگی ها و چالش ها

سلیمان شفیعی؛ امین زارع

دوره 11، شماره 1 ، فروردین 1398، ، صفحه 57-72

https://doi.org/10.22055/slis.2017.15971.1159

چکیده
  هدف: فراتحلیل به عنوان یک پارادایم جدید و متفاوت از فراترکیب کیفی، فراقوم‌نگاری و مرور نظامند است. ذهنی بودن مطالعات اجرا شده، وجود ناهمگنی و تناقض در نتایج مطالعات، رابطه غیر موثر نتایج پژوهش‌ها با خط‌مشی‌ها، سیاست‌های کلان و امور عام‌المنفعه، تفسیری بودن نتایج در مقایسه با پژوهش‌های کمی، چند پارادایمی بودن پژوهش‌ها، استفاده ...  بیشتر