محمدرضا فرهادپور؛ مریم درخشان
چکیده
هدف: هدف این تحقیق تعیین رابطه خودکارآمدی فناوری اطلاعات و ارتباطات با استفاده دانشجویان از فناوری اطلاعات و موفقیت آنها در آزمون سواد اطلاعاتی و سواد رایانه ای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز است.روش شناسی: نوع مطالعه کاربردی با روش پیمایشی تحلیلی انجامشده است. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ...
بیشتر
هدف: هدف این تحقیق تعیین رابطه خودکارآمدی فناوری اطلاعات و ارتباطات با استفاده دانشجویان از فناوری اطلاعات و موفقیت آنها در آزمون سواد اطلاعاتی و سواد رایانه ای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز است.روش شناسی: نوع مطالعه کاربردی با روش پیمایشی تحلیلی انجامشده است. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در سال 1397 به تعداد تقریبی 27000 نفر بود که به روش نمونهگیری تصادفی نسبتی تعداد 377 نفر با فرمول کوکران بهعنوان نمونه انتخاب شد. دادهها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس ابزارهای مطالعات پیشین حاوی 53 گویه جمعآوری و با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس. 23 تحلیل شد.یافته ها: نتایج کلی نشان داد وضعیت متغیرهای خودکارآمدی فناوری اطلاعات و ارتباطات (میانگین=02/4)؛ استفاده از فناوری اطلاعات (میانگین=97/3)؛ سواد اطلاعاتی (میانگین=97/3) و سواد رایانه ای (میانگین=06/4) مطلوب است. ضمن اینکه خودکارآمدی فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه مثبت و معناداری با استفاده دانشجویان از فناوری اطلاعات (421/0 = β)، سواد اطلاعاتی (575/0 = β) و سواد رایانه ای (706 = β) دارد.نتیجه گیری: باور دانشجویان به توانائی ها و دانش خود در استفاده از فناوری اطلاعات می تواند استفاده آنها از فناوری اطلاعات، مهارت یابی در سواد اطلاعاتی و سواد رایانه ای را تبیین کند.
کتابخانه های عمومی
بتول زکی نژاد؛ محمدرضا فرهادپور
چکیده
هدف: بررسی رابطه بین سودمندی مورد انتظار، آمادگی سازمانی، فشارهای محیطی و ویژگی دسترسی سازگاری فناوری اطلاعات در بین کتابداران کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد است.روششناسی: پژوهش از نوع کاربردی با روش پیمایشی تحلیلی است. جامعه پژوهش 175 نفر از کتابداران و کارمندان کتابخانه های عمومی استان کهگلیویه و بویراحمد است که براساس ...
بیشتر
هدف: بررسی رابطه بین سودمندی مورد انتظار، آمادگی سازمانی، فشارهای محیطی و ویژگی دسترسی سازگاری فناوری اطلاعات در بین کتابداران کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد است.روششناسی: پژوهش از نوع کاربردی با روش پیمایشی تحلیلی است. جامعه پژوهش 175 نفر از کتابداران و کارمندان کتابخانه های عمومی استان کهگلیویه و بویراحمد است که براساس جدول کرجسی و مورگان 120 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محققساخته )براساس مطالعه ایکووو و همکاران ) ، هیسو و همکاران، ) و اولیویرا و مارتینز ) با اعمال تغییرات استفاده شد. روایی پرسشنامه روایی محتوایی - صوری و پایایی )همسانی درونی با آلفای کرونباخ( آن 83 / 0 = به دست آمده است. داده ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی شامل تک نمونه ای و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد.یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که سودمندی مورد انتظار با سازگاری فناوری اطلاعات رابطه معنیداری ندارد ) 061 / 0 = ولی فشارهای محیطی ) 505 / 0 = ، آمادگی سازمانی ) 506 / 0 = ، ویژگی دسترسی ) 708 / 0 = با سازگاری فناوری اطلاعات رابطه مثبت و معنیداری ) 000 / 0 = دارند. نتیجهگیری: با توجه به وضعیت متغیرهای پژوهش پیشنهاد میشود آمادگی کتابخانه ها در ابعاد مختلف از جمله زیرساختهای فناوری،کتابداران، کاربران و غیره مورد توجه قرار گیرد.
زهرا مرادی فرد؛ محمدرضا فرهادپور
چکیده
هدف: با توجه به اهمیت استفاده موثر و کارآمد از سیتم های اطلاعاتی و بررسی متغیرهای تاثیرگذار بر آن، پژوهش به بررسی تأثیر ابعاد فرهنگ اطلاعاتی سازمانی بر استفاده از سیستم اطلاعاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز پرداخته است.روش: پژوهش به لحاظ هدف کاربردی است که با روش پیمایشی تحلیلی انجام شده است. جامعه مطالعه کلیه کارکنان کاربر سیستم ...
بیشتر
هدف: با توجه به اهمیت استفاده موثر و کارآمد از سیتم های اطلاعاتی و بررسی متغیرهای تاثیرگذار بر آن، پژوهش به بررسی تأثیر ابعاد فرهنگ اطلاعاتی سازمانی بر استفاده از سیستم اطلاعاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز پرداخته است.روش: پژوهش به لحاظ هدف کاربردی است که با روش پیمایشی تحلیلی انجام شده است. جامعه مطالعه کلیه کارکنان کاربر سیستم اطلاعات اتوماسیون اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز (350 نفر) بودند که باروش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 184 نفر به عنوان نمونه انتخاب و در مطالعه وارد شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس ابزارهای مطالعات پیشین جمع آوری شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد میانگین متغیر اصلی فرهنگ اطلاعاتی سازمانی (753/3)، و ابعاد آن شامل یکپارچگی اطلاعات (483/3)، اشتراک اطلاعات (443/3)، فعالیت حرفهای اطلاعات (56/3)، شفافیت اطلاعات (54/3)، کنترل اطلاعات(26/3)، و غیررسمی بودن (57/3) و همچنین استفاده از سیستم اطلاعاتی (62/3) بالاتر از حد متوسط است. ضمنا نتیجه آزمون فرضیه نشان داد که اثر مستقیم فرهنگ اطلاعاتی سازمانی بر ارزش ادراک شده اطلاعات (459/ 0 =β و 01/0>P)؛ و بر استفاده از سیستم اطلاعاتی (448/ 0=β، 01/0>P) و اثر غیرمستقیم آن به واسطه ارزش ادراک شده اطلاعات بر استفاده از سیستم اطلاعاتی (445/ 0=β، 01/0>P) معنی دار استنتیجه گیری: نتیجه این که، سازمان بایستی سازوکار لازم برای نهادینه شدن فرهنگ اطلاعاتی سازمانی و ابعاد آن را فراهم سازند تا شرایط درک ارزش اطلاعات توسط کارکنان سازمان فراهم گردد و به تبع آن استفاده بهتر از سیستم های اطلاعاتی که هزینههای زیادی را برای سازمان تحمیل کرده است، صورت گیرد.
کتابخانه های عمومی
مهرداد باورصاد امیدیان؛ فاطمه نوشین فرد؛ محمدرضا فرهادپور
چکیده
هدف: هدف پژوهش شناسایی و رتبهبندی شاخصهای همکنشپذیری سیستمهای اطلاعاتی دانشگاهی ایران و ارائه مدل پیشنهادی است.روش شناسی: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نوع کیفی است. در این مطالعه ابتدا تنوع سیستمهای اطلاعاتی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شناسایی شد. سپس با استفاده از مطالعات کتابخانهای، جستجو ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش شناسایی و رتبهبندی شاخصهای همکنشپذیری سیستمهای اطلاعاتی دانشگاهی ایران و ارائه مدل پیشنهادی است.روش شناسی: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نوع کیفی است. در این مطالعه ابتدا تنوع سیستمهای اطلاعاتی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شناسایی شد. سپس با استفاده از مطالعات کتابخانهای، جستجو در اینترنت و پایگاههای اطلاعات علمی مختلف پیشینههای مرتبط با موضوع هم کنش پذیری سیستمهای اطلاعاتی مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه با مرور پیشینه های تحقیق شاخص های مهمی که در مطالعات پیشین بررسی شده بودند استخراج گردیدند. شاخص های استخراجی با روش دلفی در سه راند ارزیابی شد. گردآوری دادهها با ابزار چک لیست انجام شد. جامعه آماری این پژوهش کلیه متخصصان کلیدی و خبرگان حوزه سیستمهای اطلاعاتی و مدیران فناوری اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی بودند. حجم نمونه 25 نفر از صاحبنظران و خبرگان در این حوزه بود که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده ها با نرم افزارهای اکسل، اکسپرت چویس و اس.پی.اس.اس 23 مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته ها نشان داد که شاخص های هم کنش پذیری سیستم های اطلاعاتی دانشگاهی ایران در سه دسته شاخص های فنی، معنایی و فرآیندی قرار میگیرند. رتبه بندی در سطح زیرمعیارها نشان داد که زیرمعیار قابلیت تعامل و تبادل داده با سیستم های اطلاعاتی (فنی)، قابلیت کدینگ علائم آموزشی و دانشگاهی (معنایی) و سازوکار اطلاع رسانی در مورد ارائه و به روز رسانی در رتبه اول قرار دارند.تیجه گیری: توجه به بهبود و ارتقای شاخص های هم کنش پذیری سیستم های اطلاعاتی دانشگاهی موجب تسهیل در همکاری سیستم ها با یکدیگر و بالارفتن بهره وری، اثربخشی، کارایی و بهبود فعالیت های کاری دانشگاهی میشود.
محمدرضا فرهادپور؛ سیمین رضائی
چکیده
هدف: هدف بررسی رابطه بین ویژگیهای کاربران و استفاده از سیستم اتوماسیون اداری با توجه به نقش میانجی کیفیت سیستم است.روش: مطالعه کاربردی و روش پیمایشی تحلیلی است.جامعه پژوهش کاربران سیستم به تعداد10082نفر بود. با استفاده از جدول مورگان 384 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه پایا ...
بیشتر
هدف: هدف بررسی رابطه بین ویژگیهای کاربران و استفاده از سیستم اتوماسیون اداری با توجه به نقش میانجی کیفیت سیستم است.روش: مطالعه کاربردی و روش پیمایشی تحلیلی است.جامعه پژوهش کاربران سیستم به تعداد10082نفر بود. با استفاده از جدول مورگان 384 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه پایا (%94=α) گردآوری شد.یافته ها: یافته ها نشان داد که به لحاظ ویژگیهای کاربران وضعیت نگرش (90 درصد)، لذت (4/94 درصد)، اعتماد (76 درصد) و انتظارات از فناوری اطلاعات (91/2 درصد)؛ به لحاظ وضعیت کیفیت سامانه (79 درصد)، کیفیت اطلاعات (81 درصد) و کیفیت خدمات (73 درصد)؛ و به لحاظ استفاده از سیستم اتوماسیون (83 درصد)و مقادیر مشاهده شده در سطح (01/0>P)معنیدار و بیشتر از حد متوسط (3) است. همچنین مولفه های کیفیت سیستم بر رابطه بین ویژگیهای کاربران و استفاده از سیستم تاثیر دارد. نتیجه گیری: نتیجه این که کاربران و سیستم اطلاعاتی در سازمان انگاره غیرمرتبط نیستند و توجه به ویژگیهای کاربران میتواند زمینه استفاده بهتر از سیستم و موفقیت آن را فراهم کند.
محمدرضا فرهادپور؛ نجمه پوستی زاده؛ فریبرز فروتن
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر تأثیر رضایت شغلی بر رابطه بین توانمندسازی کارکنان و کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانههای دانشگاهی استان خوزستان است.روش شناسی: تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و با روش توصیفی– پیمایشی با رویکرد علی همبستگی انجام شده است. نمونه مطالعه 132 نفر با روش نمونهگیری تصادفی از مجموع 200 نفر کارکنان کتابخانههای دانشگاهی ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر تأثیر رضایت شغلی بر رابطه بین توانمندسازی کارکنان و کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانههای دانشگاهی استان خوزستان است.روش شناسی: تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و با روش توصیفی– پیمایشی با رویکرد علی همبستگی انجام شده است. نمونه مطالعه 132 نفر با روش نمونهگیری تصادفی از مجموع 200 نفر کارکنان کتابخانههای دانشگاهی استان خوزستان انتخاب شد. دادهها از طریق پرسشنامههای استاندارد رضایت شغلی مینهسوتا، توانمندسازی اسپریتزر و میشرا (1997) و پرسشنامه کیفیت خدمات مقیمی و رمضان (1390) جمعآوری و با استفاده از آزمون معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل8/8 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافتهها: نتایج آزمون معادلات ساختاری نشان داد که روابط خطی بین متغیرهای پژوهش وجود دارد و نتایج تحلیل مسیر نشان داد که، متغیر توانمندسازی بیشترین تأثیر را بر کیفیت خدمات اطلاعاتی دارد. این تأثیر بهصورت مستقیم و غیرمستقیم می باشد. یعنی با وجود متغیر میانجی (رضایت شغلی) تأثیر متغیر توانمندسازی بر کیفیت خدمات اطلاعاتی بهصورت غیرمستقیم افزایش می یابد.نتیجهگیری: این که بین رضایت شغلی، توانمندسازی و کیفیت خدمات اطلاعاتی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد؛ به نحوی که بر اساس ضریب تعیین، حدود 40 درصد از میزان کیفیت خدمات اطلاعاتی و توانمندسازی کارکنان به رضایت شغلی آنها بستگی دارد و توانمندسازی به مراتب سهم بیشتری در مقایسه با سایر متغیرها در پیشگویی کیفیت خدمات اطلاعاتی دارد.
الهه بهمئی؛ محمدرضا فرهادپور
چکیده
هدف:هدف مطالعه بررسی میزان کارآیی موتورهای کاوشوبدر بازیابی اطلاعاتدرحوزهاطلاعاتودانش است.روششناسی:روش تحقیق پیمایشی توصیفی است.تعداد 5 کلیدواژه از مقاله 2016 top trends in academic librariesدر مجله College and Research Librariesبا رتبهبندی 20 متخصص رشته انتخاب شد. سپس 50 مدرک بازیابی شده ابتدای لیست پنج موتور کاوش گوگل، یاهو، اسک، بینگ و ای.او.ال. در گردآورد[1]قرار ...
بیشتر
هدف:هدف مطالعه بررسی میزان کارآیی موتورهای کاوشوبدر بازیابی اطلاعاتدرحوزهاطلاعاتودانش است.روششناسی:روش تحقیق پیمایشی توصیفی است.تعداد 5 کلیدواژه از مقاله 2016 top trends in academic librariesدر مجله College and Research Librariesبا رتبهبندی 20 متخصص رشته انتخاب شد. سپس 50 مدرک بازیابی شده ابتدای لیست پنج موتور کاوش گوگل، یاهو، اسک، بینگ و ای.او.ال. در گردآورد[1]قرار گرفت و با رعایت فرمول جستجو یکسان، کارآیی موتورهای کاوش بررسی شد.یافتهها:بر اساس یافتهها کارایی گوگل از نظر شاخصههای مانعیت، ضریب F و نسبت ناکامی به ترتیب با مقادیر 824/0، 360/0 و 8/8 ؛ و اسک با مقادیر 378/0 و 60/0 از نظر شاخصههای نسبت تازگی و ضریب کاوش مورد انتظاردر سطح بالاتری هستند. ضمنا گوگل و اسک به ترتیب با مقدار جامعیت نسبی 24/0 و 22/0 و در رابطه با شاخصه نسبت پوشش، یاهو با 714/0 وضعیت بهتری دارد.نتیجهگیری:برای دقت بازیابی موتور کاوش گوگل،برای اطلاعات جدید موتور کاوش اسک و برای جامعیت بازیابی موتور کاوش گوگل همراه با یاهو دارای کارایی قابل قبول هستند.
حنان نوروزی نیا؛ محمدرضا فرهادپور
چکیده
هدف: در این پژوهش بررسی تأثیر اندازه سایت، فایلهای غنی، تعداد مقالات و پیوندهای سایت بر رؤیتپذیری صد وبسایت برتر دانشگاهی است. روششناسی: تحقیق حاضر به لحاظ نوع در زمره تحقیقات کاربردی است که با روش پیمایشی تحلیلی انجام شد. دادهها با استفاده از یک سیاهه وارسی حاوی30 گویه برای چهار زیرمجموعه رؤیتپذیری، اندازه و حجم وبسایت، ...
بیشتر
هدف: در این پژوهش بررسی تأثیر اندازه سایت، فایلهای غنی، تعداد مقالات و پیوندهای سایت بر رؤیتپذیری صد وبسایت برتر دانشگاهی است. روششناسی: تحقیق حاضر به لحاظ نوع در زمره تحقیقات کاربردی است که با روش پیمایشی تحلیلی انجام شد. دادهها با استفاده از یک سیاهه وارسی حاوی30 گویه برای چهار زیرمجموعه رؤیتپذیری، اندازه و حجم وبسایت، فایل های غنی اطلاعاتی و تعداد مقالات بازیابی شده از طریق گوگل اسکالر بر اساس مدل صنعت فیشکین و پولارد (2007) گردآوری شد روایی ابزار به صورت صوری و پایایی آن با استفاده از روش بازآزمایی محاسبه شد و همبستگی نتایج در مقدار (89/0= r) بهدست آمد. یافتهها: نتایج آزمون فرضیهها نشان داد که اندازه و حجم سایت (637/0=r) در سطح معنیداری (002/0=Sig.)، تعداد فایلهای غنی شده (546/0=r) در سطح معنیداری (001/0=Sig.)، دریافت پیوندهای ارجاعی (674/0=r) در سطح معنیداری (000/0=Sig.)، و تعداد مقالات بازیابی شده از گوگل اسکالر (604/0=r) و سطح معنیداری (001/0=Sig.) بر رؤیتپذیری تأثیر مستقیم دارد. نتیجهگیری: نتیجه این که با درج تعداد فایلهای غنی بیشتر، افزایش اندازه و حجم سایت، درج بروندادهای پژوهشی در سایت و برقراری پیوندهای بیشتر میتوان رؤیتپذیری سایت را افزایش داد.
مهرناز مرشدی یکتا؛ محمدرضا فرهادپور؛ فریبا نظری
چکیده
هدف: هدف بررسی تأثیر فرهنگ اطلاعات سازمانی بر استفاده کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نتایج اطلاعات است.
روش شناسی: پژوهش از نوع توصیفی با روش پیمایشی تحلیلی انجام شده است. تعداد 254 نفر از کارشناسان به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از بین750 نفر انتخاب و بین آنها پرسشنامه محققساخته دارای روایی صوری و پایا (82/0=α) ...
بیشتر
هدف: هدف بررسی تأثیر فرهنگ اطلاعات سازمانی بر استفاده کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نتایج اطلاعات است.
روش شناسی: پژوهش از نوع توصیفی با روش پیمایشی تحلیلی انجام شده است. تعداد 254 نفر از کارشناسان به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از بین750 نفر انتخاب و بین آنها پرسشنامه محققساخته دارای روایی صوری و پایا (82/0=α) توزیع و داده ها گردآوری گردید.
یافته ها: نتایج نشان داد که به لحاظ میانگین وضعیت ابعاد یکپارچگی اطلاعات (09/13)، شفافیت اطلاعات (72/10)، اشتراک اطلاعات (77/18)، فعالیت حرفهای اطلاعات (21/12)، غیررسمی بودن اطلاعات (55/8) و کنترل اطلاعات (94/17) میباشد و در سطح نسبتا مطلوب قرار دارد. ضمنا، یکپارچگی اطلااعات، شفافیت اطلاعات، اشتراک اطلاعات و کنترل اطلاعات بر استفاده کارشناسان از نتایج اطلاعات تأثیر دارد ولی غیررسمی بودن اطلاعات بر آن تأثیر ندارد.
نتیجه گیری: بر اساس یافتههای پژوهش، وضعیت یکپارچگی اطلاعات، شفافیت اطلاعات، اشتراک اطلاعات، فعالیت اطلاعات و کنترل اطلاعات در بین کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطلوب و وضعیت مولفه غیررسمی بودن اطلاعات نسبتا مطلوب است و از اطلاعات غیر رسمی تنها برای تأیید اطلاعات رسمی استفاده میشود. وضعیت فرهنگ اطلاعات سازمانی به طور کلی در این دانشگاه مطلوب و بین فرهنگ اطلاعات سازمانی و استفاده از اطلاعات، همبستگی مثبت قوی وجود دارد فرهنگ اطلاعات سازمانی باورها، هنجارها و ارزشهای ناظر بر اطلاعات است، که توجه به آنها در سازمان میتواند بر محوریت اطلاعات در تصمیمگیریهای خرد و کلان و استفاده از اطلاعات در انجام وظایف سازمانی تأثیر داشته باشد.
صدیقه خدادادی؛ محمدرضا فرهادپور
چکیده
هدف: مطالعه حاضر به بررسی وضعیت جریان اطلاعات در مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پرداخته است. روش: پژوهش از نوع کاربردی است که به روش پیمایشی توصیفی بر روی نمونه 313 نفری از کارکنان ادارات تابعه مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شده است. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد که ...
بیشتر
هدف: مطالعه حاضر به بررسی وضعیت جریان اطلاعات در مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پرداخته است. روش: پژوهش از نوع کاربردی است که به روش پیمایشی توصیفی بر روی نمونه 313 نفری از کارکنان ادارات تابعه مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شده است. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد که طی سه مرحله با اعمال نظرات 15 نفر از متخصصان، روایی آن به شکل صوری و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ با 902/0=α محاسبه و تأیید گردید. سپس پرسشنامهها توزیع و در مجموع تعداد 310 جمعآوری و تحلیل شد. یافتهها: وضعیت مؤلفههای دقت و صحت، بهروز و بهجا بودن، قابلیت اطمینان، شکل و جزئیات و دسترسپذیری در مراحل گردآوری و ذخیرهسازی و سازماندهی در سطح بالاتر از متوسط (3) و نسبتاً مطلوب قرار دارد. همچنین وضعیت مؤلفههای دقت و صحت و قابلیت اطمینان در مرحله اشاعه و انتشار نسبتاً مطلوب بوده است و در خصوص مؤلفههای بهروز و بهجا بودن، شکل و جزئیات و دسترسپذیری وضعیت نسبتاً نامطلوب بوده است. نتیجهگیری: علیرغم وضعیت نسبتاً مطلوب (میانگین≥ 3) جریان اطلاعات در مراحل گردآوری و ذخیرهسازی و سازماندهی، نارسایی در اشاعه و انتشار اطلاعات قابل تأمل است و میتواند استفاده و ارزشآفرینی از اطلاعات را دچار چالش سازد.