علم سنجی
بررسی نقشه ی دانش مفاهیم حوزه بیوانفورماتیک برمبنای مقالات پایگاه کلاریویت

معصومه کیانی؛ عاصفه عاصمی؛ مظفر چشمه سهرابی؛ احمد شعبانی

دوره 15، شماره 2 ، تیر 1402

https://doi.org/10.22055/slis.2022.33650.1734

چکیده
  هدف: هدف از انجام پژوهش ترسیم نقشه‌ دانش مفاهیم حوزه بیوانفورماتیک براساس مقالات پایگاه کلاریویت است. بررسی روابط موضوعی این مفاهیم یکی دیگر از اهداف این پژوهش بوده است.روش: این مطالعه کاربردی به روش توصیفی- تحلیلی از طریق تکنیک‌های تحلیل هم‌واژگانی انجام شده است. جامعه پژوهش شامل 53740 مقاله حیطه بیوانفورماتیک که طی سال‌های 2018-1975 ...  بیشتر

سنجش عوامل مؤثر بر پذیرش کتاب الکترونیک توسط دانش‌آموزان متوسطه دوره اول شهر اصفهان بر اساس مدل پذیرش فناوری 3

هاجر قدمی حسبن آبادی؛ میترا پشوتنی زاده؛ مظفر چشمه سهرابی

دوره 13، شماره 3 ، آبان 1400، ، صفحه 62-81

https://doi.org/10.22055/slis.2020.31191.1658

چکیده
  هدف: : هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل مؤثر بر پذیرش کتاب الکترونیک توسط دانش­آموزان متوسطه دوره اول شهر اصفهان بر مبنای عوامل سازنده مدل پذیرش فناوری3 است.روش­ شناسی: این پژوهش از نظر ماهیت و اساس شیوه انجام آن، توصیفی- پیمایشی است. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته، و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم­افزارهای اس پی اس ...  بیشتر

ساختار دانش در مطالعات مربوط به تجاری‌سازی دانش با استفاده از رویکردهای تحلیل شبکه و مصوّرسازی علم

علی بیرانوند؛ احمد شعبانی؛ عاصفه عاصمی؛ مظفر چشمه سهرابی

دوره 11، ویژه نامه مدیریت دانش ، آذر 1398، ، صفحه 45-66

https://doi.org/10.22055/slis.2017.24056.1416

چکیده
  هدف: هدف این تحقیق شناسایی ساختار فکری دانش در حوزۀ تجاری­سازی دانش و معرفی حوزه­های پژوهشی زیرمجموعۀ آن است. روش­ شناسی: این تحقیق که از نوع کاربردی است که با استفاده از روش‌های رایج در مطالعات علم سنجی از قبیل فن تحلیل هم­واژگانی و همچنین روش تحلیل شبکه­ انجام شده است. جامعۀ این تحقیق شامل 110464 واژۀ به کار گرفته شده در 38876 رکورد ...  بیشتر