فاطمه کربلایی علی؛ عباسعلی رستمی نسب؛ مسعود اخلاقی بناری
چکیده
هدف: از پژوهش حاضر ترسیم و تحلیل ساختار فکری و مفهومی مطالعات اهداف تربیتی با استفاده از روشهای همتألیفی نویسندگان و همرخدادی واژگان در پایگاه وب آو ساینس در سالهای 1983-2017است.روش: این پژوهش با رویکرد علم سنجی انجام شده است. جامعه پژوهش کلیه مقالات منتشر شده مربوط به حوزه اهداف تربیتی در پایگاه استنادی وب آو ساینس طی سالهای 1983 ...
بیشتر
هدف: از پژوهش حاضر ترسیم و تحلیل ساختار فکری و مفهومی مطالعات اهداف تربیتی با استفاده از روشهای همتألیفی نویسندگان و همرخدادی واژگان در پایگاه وب آو ساینس در سالهای 1983-2017است.روش: این پژوهش با رویکرد علم سنجی انجام شده است. جامعه پژوهش کلیه مقالات منتشر شده مربوط به حوزه اهداف تربیتی در پایگاه استنادی وب آو ساینس طی سالهای 1983 تا 2017 میباشد. یافتهها: یافتههای 893 مدرک علمی در حوزه اهداف تربیتی در پایگاه استنادی وب آو ساینس حاکی از آن است که پرکارترین کشورها بر اساس بروندادهای علمی پژوهشگران، در سالهای 2010 تا 2014 در کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، چین و استرالیا بوده است. در سالهای اخیر کشورهایی مانند برزیل، چین، هند و ایران در این حوزه فعالیت داشتهاند. نویسندگانی مانند ونگ ، لیو ، یانگ و دینگ بیشترین تاثیر را در تولید مقالات اهداف تربیتی داشته اند. نتایج: اهداف تربیتی با توجه به کلاسترهای که در این زمینه رسم شده حاوی موضوعات کارایی و تمرین،مدلها و آموزش، نقش آموزش و پرورش، دانش آموزان، انگیزه ها و کودکان می باشند.