علم سنجی
تحلیل فعالیت‌های اعضای هیئت علمی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در لینکدین

ژیان درویشی؛ المیرا جنوی؛ مریم صراف‌زاده

دوره 14، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 1-27

https://doi.org/10.22055/slis.2021.33402.1724

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش تحلیل فعالیت‌های اعضای هیئت علمی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین است.روش ­شناس: پژوهش حاضر کاربردی و از نوع توصیفی- تحلیلی است و روش مورد استفاده در این پژوهش کتابخانه‌ای و تحلیل شبکه‌های اجتماعی است که با رویکرد کمی انجام شده است. جامعه‌ پژوهش را  تمامی اعضای هیئت علمی شاغل رشته‌ ...  بیشتر

بررسی رفتار اطلاع‏ یابی بومیان دیجیتال: مورد مطالعه دانش ‏آموزان 15 تا 18 ساله مدارس هوشمند شهر تهران

الهه ناصری؛ مریم صراف‌زاده؛ علیرضا نوروزی

دوره 13، شماره 3 ، آبان 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2020.32021.1678

چکیده
  هدف پژوهش: بومی دیجیتال به فردی گفته می‏شود که زاده عصر دیجیتال است؛ و رایانه‏ها، تلفن همراه و به طور کلی فناوری‏های نوین زندگی آن‏ها را احاطه کرده‏اند. بومیان دیجیتال در استفاده از فناوری، راحت‏تر بوده و مهارت بهتری نسبت به نسل‏های قبلی خود دارند. وابستگی به فناوری و به تبع آن، استفاده از رسانه‏های دیجیتال باعث شده که ...  بیشتر

بررسی رابطه بین سطح سواد دیجیتالی و یادگیری خودراهبر در میان دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف

مرضیه حسنی؛ مریم صراف‌زاده؛ سپیده فهیمی فر

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400، ، صفحه 56-79

https://doi.org/10.22055/slis.2021.32281.1688

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، شناسایی ارتباط بین سطح سواد دیجیتالی و یادگیری خودراهبر در میان دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف است. سواد دیجیتالی به مجموعه ای از توانایی­های مورد نیاز برای استفاده مؤثر از فناوری­های اطلاعاتی و ارتباطی در یک جامعه دانشی اطلاق می­گردد. یادگیری خودراهبر، فرایندی است که در آن افراد اقدام به شناسایی نیازهای ...  بیشتر