مدیریت دانش
بررسی مقوله های مدیریت دانش بر اساس مدل پایه های ساختمان دانش در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

مهناز خداداد؛ فهیمه باب الحوائجی؛ عصمت مومنی؛ نجلا حریری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 مرداد 1399

https://doi.org/10.22055/slis.2020.32386.1693

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر  با هدف بررسی مقوله‌های مدیریت دانش بر اساس پایه های ساختمان دانش پروبست ، روب و رمهارت بر مبنای  فعالیت های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده است. روش پژوهش: از نظر هدف کا ربردی و به روش دلفی با رویکرد کیفی است. ابزار گردآوری داده های پژوهش، پرسشنامه نیمه ساختار یافته است که مقوله های مدیریت دانش توسط خبرگان ...  بیشتر

شماره انگلیسی
تبیین فلسفی توانایی های شناختی کاربر در رفتارهای اطلاعاتی بازیابی تعاملی اطلاعات بر اساس تجرد مثالی انسان

عصمت مومنی

دوره 14، شماره 4 ، دی 1401، ، صفحه 50-81

https://doi.org/10.22055/slis.2021.32802.1708

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف، تبیین فلسفی توانایی های شناختی کاربر در رفتارهای اطلاعاتی بازیابی تعاملی اطلاعات بر اساس تجرد مثالی انسان است. روش: پژوهش از نوع هدف بنیادی- نظری به روش تحلیل محتوا کیفی قیاسی، و تفسیر و نتیجه گیری آن استتناجی است. ابزار گردآوری داده ها از طریق گردآوری و مطالعه اسناد کتابخانه و منابع دیگر، در پایگاه های اطلاعاتی ...  بیشتر

عوامل توانمندسازی کتابداران جهت ایجاد و انتقال دانش (مطالعه موردی دانشگاه-های علوم پزشکی ایران و تهران)

لاله فروتن راد؛ هاجر زارعی؛ عصمت مومنی؛ سید جواد مرتضوی امیری

دوره 13، شماره 4 ، دی 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.31157.1656

چکیده
  چکیده: مقدمه: ایجاد دانش در سازمان و تبدیل و انتقال آن، به میزان مهارت و توانایی نیروی انسانی ماهر بستگی دارد. موفقیت توانمندسازی کارکنان نیز به عوامل و موانعی بستگی دارند.هدف: پژوهش حاضر به بررسی عوامل مؤثر بر توانمندسازی کتابداران، جهت ایجاد و انتقال دانش در میان کتابداران دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران، پرداخته است.روش: این ...  بیشتر