مدیریت دانش
ارزیابی بلوغ سازمانی مدیریت دانش در مجتمع عالی آموزشی، پژوهشی آب و برق خوزستان بر اساس الگوی APO

سمیه فاضلی؛ زهره چراغی؛ هادی الهایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 خرداد 1402

https://doi.org/10.22055/slis.2023.42575.1919

چکیده
  مقدمه: ارزیابی بلوغ مدیریت دانش به سازمان‌ها امکان می‌دهد به درک روشنی از وضعیت خود در شاخص‌های مدیریت دانش دست یافته و برای گام‌های بعدی برنامه ریزی کنند. از این رو پژوهش حاضر به دنبال ارزیابی بلوغ سازمانی مدیریت دانش در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خوزستان اجرا شده است. روش شناسی: روش پژوهش پیمایشی و از نوع کاربردی ...  بیشتر

کتابخانه های عمومی
تحلیل روند جذب و چالشهای اشتغال دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی به منظور ارایه راهکارهای سیاستی برای پاسخگویی به نیاز نظام آموزش عالی و جامعه

اصغر زمانی؛ مهتاب پورآتشی؛ زهره چراغی؛ هما فضلی یزد

دوره 14، شماره 1 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 92-110

https://doi.org/10.22055/slis.2021.36374.1814

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل روند جذب و چالشهای اشتغال دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی به منظور ارایه راهکارهای سیاستی برای پاسخگویی به نیاز نظام آموزش عالی انجام شده است. روش­شناسی: این پژوهش از نوع پژوهش کاربردی به شمار می رود  و روش آن ، از نوع روش کیفی در بخش مصاحبه ها و  توصیفی–  تحلیلـی در بخش اسناد و آمار می باشد ...  بیشتر

شناسایی و سطح بندی عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی مدیریت دانش با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری(ISM)، مطالعه موردی: شرکت آب‌جنوب‌شرق اهواز

هادی الهایی؛ زهره چراغی؛ منصور کوهی رستمی

دوره 13، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22055/slis.2021.31752.1669

چکیده
  هدف: هدف از اجرای پژوهش حاضر، شناخت و اولویت بندی عوامل مؤثر بر پیاده­سازی مدیریت دانش در شرکت بهره برداری تولید و انتقال آب­جنوب شرق خوزستان بوده است.روش­شناسی: پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی- تحلیلی می­باشد. جامعه­ی پژوهش را، 10 نفر از خبرگان (5 نفر از اساتید دانشگاهی حوزه پژوهش) و مدیران شرکت (5 نفر ...  بیشتر

شناخت روابط چندگانه باورهای معرفت‌شناختی، نیاز به شناخت و رفتار اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

پروین نجف پور مقدم؛ زهره چراغی؛ فرهاد احمدی اصل

دوره 12، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 17-30

https://doi.org/10.22055/slis.2020.30322.1631

چکیده
  هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه باورهای معرفت شناختی و نیاز به شناخت دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با رفتار اطلاعاتی آنان و همچنین بررسی رابطه این متغیرها با یکدیگر است. روش ­شناسی: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه شهید چمران اهواز ...  بیشتر

رقابت استنادی در مجموعه مجلات ملی (NJS): شناسایی مجلات هسته ایران

زهره چراغی؛ فریده عصاره؛ هاجر ستوده

دوره 11، شماره 3 ، آذر 1398، ، صفحه 23-40

https://doi.org/10.22055/slis.2020.26847.1517

چکیده
  هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی وضعیت رقابت استنادی مقالات پژوهشگران ایرانی در مجموعه مجلات ملی و شناسایی مجلات هسته ایران در گروه‌های سه‌گانه مجلات هسته استنادی، مجلات هسته انتشاراتی و مجلات هسته متیو می‌باشد. روش: پژوهش حاضر با استفاده از روش تحلیل استنادی انجام شده است. تحلیل داده‌ها به کمک اکسل و نرم‌افزار آماری SPSS انجام ...  بیشتر

شناسایی عوامل ترغیب کننده و بازدارنده مطالعه در بین دانش-آموزان دوره‌ی متوسطه شهر اهواز

پروین نجف پور مقدم؛ زهره چراغی؛ فرهاد احمدی اصل

دوره 11، شماره 1 ، فروردین 1398، ، صفحه 23-40

https://doi.org/10.22055/slis.2019.30156.1626

چکیده
  هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر شناسائی عوامل ترغیب کننده و بازدارنده عادت به مطالعه دربین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان اهواز، می­باشد. روش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش توصیفی و پیمایشی است.  نمونه این پژوهش را 380 نفر از دانش­آموزان دبیرستانی شهر اهواز تشکیل می­دهند که به روش تصادفی طبقه­ای انتخاب ...  بیشتر

رابطه میان نیاز به شناخت و رفتار اطلاعاتی: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

پروین نجف پور مقدم؛ زهره چراغی

دوره 10، شماره 24 ، شهریور 1397، ، صفحه 233-255

https://doi.org/10.22055/slis.2019.23985.1414

چکیده
  مقدمه: نیاز به شناخت یک متغیر روانشناختی مهم است که ارتباط نسبتاً نزدیکی با یادگیری و فعالیت‌های مرتبط با آن مانند تفکر، جستجو، بازیابی، تحلیل و پردازش اطلاعات دارد.هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میان سطوح متفاوت نیاز به شناخت و رفتار اطلاعاتی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی انجام شده است.روش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و ...  بیشتر