کتابخانه های عمومی
تحلیل روند جذب و چالشهای اشتغال دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی به منظور ارایه راهکارهای سیاستی برای پاسخگویی به نیاز نظام آموزش عالی و جامعه

اصغر زمانی؛ مهتاب پورآتشی؛ زهره چراغی؛ هما فضلی یزد

دوره 14، شماره 1 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 92-110

https://doi.org/10.22055/slis.2021.36374.1814

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل روند جذب و چالشهای اشتغال دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی به منظور ارایه راهکارهای سیاستی برای پاسخگویی به نیاز نظام آموزش عالی انجام شده است. روش­شناسی: این پژوهش از نوع پژوهش کاربردی به شمار می رود  و روش آن ، از نوع روش کیفی در بخش مصاحبه ها و  توصیفی–  تحلیلـی در بخش اسناد و آمار می باشد ...  بیشتر

مدیریت دانش
ایجاد و بهبود شبکه تبادل دانش ضمنی در آموزش عالی

اصغر زمانی

دوره 13، شماره 4 ، دی 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2021.34442.1773

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف ارایه الگویی برای ایجاد و بهبود شبکه تبادل دانش ضمنی در آموزش عالی کشور انجام شده است. روش: این مطالعه با روش ترکیبی انجام شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه‏های نیمه ساختاریافته بود که بر اساس نمونه‏گیری نظری، مشارکت کنندگان از میان خبرگان تجربی آموزش عالی، خبرگان نظری و خبرگان حوزه مستند ...  بیشتر

بازدارنده های فراسازمانی رشد ظرفیت پدیدۀ نظریه‌پردازی در دانشگاه های ایران: موردکاوی دانشگاه تربیت مدرس

محمد حسن زاده؛ بهروز رسولی؛ المیرا کریمی

دوره 13، شماره 4 ، دی 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.30152.1625

چکیده
  هدف: نظر به اهمیت نظریه‌پردازی در مسیر توسعه و پیشرفت علمی، در اسناد بالادستی در پیوند با علم، فناوری، و نوآوری در ایران توجه خاصی به آن شده است. ولی به نظر می‌رسد علیرغم توجه به این پدیده در ایران، هنوز نظریه‌پردازی نتوانسته است رشد و پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد. هدف از این پژوهش واکاوی موانع فراسازمانی کلیدی رشد ظرفیت نظریه‌پردازی ...  بیشتر