اولویت بندی عوامل تأثیرگذار بر تجاری سازی دانش در دانشگاهها: مطالعه موردی

علی بیرانوند؛ احمد شعبانی؛ مرضیه معارف وند؛ سعید مظلومیان

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400، ، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22055/slis.2019.30837.1646

چکیده
  هدف: این تحقیق سعی دارد تا با شناسایی و اولویت ­بندی عوامل تأثیرگذار در تجاری­سازی دانش در دانشگاه، امکان موفقیت در تجاری­ سازی دانش را فراهم نماید. روش­ شناسی: تحقیق حاضر  با رویکرد کاربردی و به روش تحلیل عامل تأییدی به گردآوری نظرات 20 نفر از خبرگان تجاری­سازی دانش دانشگاه اصفهان پرداخته است. به منظور شناسایی عوامل تأثیرگذار ...  بیشتر

تجاری سازی
Strategic Planning for Commercialization of Research Findings in Iran: The Case Study of IranDoc

لیلا نامداریان؛ علی نعیمی صدیق

دوره 12، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 11-24

https://doi.org/10.22055/slis.2020.33371.1723

چکیده
  Background and Objectives: Commercialization of research is a process that transforms the knowledge produced in universities and research institutes into marketable products or services. Given its importance in higher education, commercialization of research has recently attracted the attention of policymakers in Iran. This study was thus intended to design effective strategies for commercialization of research in Iranian research institutes by identifying the drivers and barriers to its implementation. Moreover, it was attempted to formulate the commercialization strategies for the Iranian Research ...  بیشتر