مدیریت دانش
سنجش تأثیر فرهنگ سازمانی بر فرایند خلق دانش (نمونه‌پژوهشی: کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه)

سلیمان شفیعی؛ داریوش غفاری؛ محسن جعفری

دوره 14، شماره 2 ، مرداد 1401

https://doi.org/10.22055/slis.2020.32325.1691

چکیده
  هدف: هدف این مقاله بررسی تأثیر انواع فرهنگ سازمانی بر اساس چارچوب ارزش های رقابتی کمرون و کویین بر فرایند خلق دانش در کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه می‌باشد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و برحسب نحوه گردآوری داده‌ها از نوع پژوهش‌های توصیفی به شمار می‌آید. جامعه پژوهش را مدیران و کارکنان اداره کل و کتابخانه‌های عمومی ...  بیشتر

رابطۀ فرهنگ سازمانی و رضایت‌مندی کاربران بر اساس مدل کامرون و کوئین: مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی

عباس دولانی؛ میترا شکوری فسقندیس؛ معصومه کربلا آقایی کامران

دوره 11، شماره 3 ، آذر 1398، ، صفحه 84-102

https://doi.org/10.22055/slis.2019.26600.1507

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش، بررسی نوع فرهنگ سازمانی حاکم بر کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی و ارزیابی رابطه‌ی آن با رضایت کاربران می‌باشد. روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش را کتابداران و کاربران فعال کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی در 21 شهرستان استان تشکیل می‌دهند. ...  بیشتر

تأثیر سرمایه‌ی اجتماعی با میانجی‌گری فرهنگ سازمانی بر امکان‌پذیری استقرار مدیریت دانش در کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان

منصور کوهی رستمی؛ محسن حاجی زین‌العابدینی؛ نگار موری بختیاری

دوره 11، ویژه نامه مدیریت دانش ، آذر 1398، ، صفحه 105-122

https://doi.org/10.22055/slis.2019.25179.1458

چکیده
  هدف: هدف پژوهش بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی کتابداران کتابخانه­های عمومی استان خوزستان با میانجی­گری فرهنگ سازمانی بر مدیریت دانش است. روش­شناسی: روش پژوهش پیمایشی است؛ از مدل­یابی معادلات ساختاری(SEM) و روش حداقل مربعات جزئی جهت آزمون فرضیه­ها  و برازندگی مدل استفاده شد. جامعه آماری 380 نفر از کتابداران کتابخانه­های عمومی ...  بیشتر

امکان‌سنجی استقرار مدیریت دانش از نظر وضعیت زیر ساخت‌های لازم در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

بهجت طاهری؛ لیلا حسینی؛ آصفه حدادپور

دوره 11، ویژه نامه مدیریت دانش ، آذر 1398، ، صفحه 145-160

https://doi.org/10.22055/slis.2017.19062.1263

چکیده
  هدف: هدف از مقاله حاضر بررسی وضعیت  مؤلفه‌های فرهنگ و ساختار سازمانی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت های مورد نیاز جهت استقرار مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است. روش­شناسی: این تحقیق به روش توصیفی پیمایشی انجام شده و جامعه آماری آن را کلیه کارشناسان شاغل در واحدهای ستادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل ...  بیشتر

بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در دانشگاه تهران

غلامرضا فدایی؛ نادر نقشینه؛ سیف اله اندایش

دوره 10، شماره 24 ، شهریور 1397، ، صفحه 103-128

https://doi.org/10.22055/slis.2017.12787

چکیده
  هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین فرهنگ سازمانی با مدیریت دانش در دانشگاه تهران است.  روش‌: این پژوهش از نظر شیوه پژوهش توصیفی-‌ همبستگی و از شاخه پیمایشی است و بر حسب هدف در دسته پژوهش توسعه‌ای جای می‌گیرد. جامعه آماری این پژوهش را اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران تشکیل داده است که تعداد آن‌ها برابر با 1713 نفر می‌باشد. روش ...  بیشتر

بررسی به کارگیری معیارهای مدیریت دانش در ارتقای کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان

فریبرز درودی؛ مجید عباسی

دوره 10، شماره 24 ، شهریور 1397، ، صفحه 151-166

https://doi.org/10.22055/slis.2017.15211.1134

چکیده
  هدف: از آنجا که مدیریت دانش به عنوان یک تلاش روش‌مند و سنجیده موجود برای توسعه، ترویج، و کاربردی نمودن دانش موجود در سازمان‌ها در راه ایجاد ارزش افزوده مثبت، جهت کسب موفقیت و نائل شدن به اهداف سازمانی است، هدف پژوهش بررسی بکارگیری معیارهای مدیریت دانش در ارتقای کیفیت خدمات اطلاعاتی کتابخانه‌های عمومی استان کرمان است. روش: روش پژوهش ...  بیشتر