مدیریت دانش
ارائه مدل ساختاری-تفسیری عوامل تأثیرگذار بر اشتراک دانش در محیط‌های دانشگاهی.

علی بیرانوند؛ ساره رحمانیان؛ علی رضا محمدی نژادگنجی؛ مسعود ایروانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 آذر 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2021.38824.1861

چکیده
  هدف. شناسایی مدل عوامل تأثیرگذار بر اشتراک دانش در محیط‌های دانشگاهی همواره از اهمیت و جایگاه خاصی در میان تحقیقات حوزه مدیریت دانش برخوردار بوده است. هدف این پژوهش ارائه مدل ساختاری-تفسیری عوامل مؤثر بر اشتراک دانش در محیط‌های دانشگاهی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور می‌باشد. روش. این پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر ...  بیشتر

مدیریت دانش
تعیین مولفه های خلق ارزش خدماتی در کتابخانه‌های دانشگاهی از طریق تسهیم دانش

زهرا فرجی؛ عاطفه زارعی؛ فریبرز درودی

دوره 14، شماره 3 ، آذر 1401

https://doi.org/10.22055/slis.2021.34305.1765

چکیده
  مقدمه : امروزه بهبود ارائه خدمت یک ضرورت است. خلق ارزش از خدمات کتابخانه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست و خصوصاً در حوزه کتابخانه های دانشگاهی مورد توجه کاربران می باشد تحقیق حاضر با هدف تعیین مولفه ها و ارائه الگوی فرایندی خلق ارزش خدماتی در کتابخانه‌های دانشگاهی از طریق رفتار تسهیم دانش در بین کتابداران به انجام رسیده است.روش بررسی:این ...  بیشتر

مدیریت دانش
تبیین اثر تعارض ارتباطی و وظیفه‌ای بر اشتراک‌گذاری دانش کارکنان: نقش میانجی اعتماد و توانمندسازی روان‌شناختی

علیرضا عقیقی؛ پگاه کیانی

دوره 14، شماره 1 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 43-62

https://doi.org/10.22055/slis.2021.35932.1803

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف بررسیتأثیر تبیین اثر تعارض ارتباطی و وظیفه‌ای بر اشتراک‌گذاری دانش کارکنان با نقش میانجی اعتماد و توانمندسازیروان‌شناختی در آموزش‌وپرورش همدان انجام شده است.روش­ شناسی: این تحقیق ازلحاظ هدف یک تحقیق کاربردی و ازنظر روش گردآوری داده‌ها از نوع پیمایشیاست. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان، مسئولین و کارکنانآموزش‌وپرورش ...  بیشتر

بررسی رابطۀ اشتیاق شغلی با اشتراک دانش با میانجی‌گری رفتار شهروندی سازمانی در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

پرستو پارسایی محمدی؛ فریدون آزاده؛ سید اسماعیل هاشمی؛ ابتسام سواری

دوره 13، شماره 3 ، آبان 1400، ، صفحه 21-40

https://doi.org/10.22055/slis.2020.25185.1459

چکیده
  هدف: : هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطۀ اشتیاق شغلی با اشتراک دانش با میانجی­گری رفتار شهروندی سازمانی در میان کارکنان غیر­بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی­شاپور اهواز است. روش ­شناسی: پژوهش حاضر توصیفی است و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه پژوهش شامل 1182 نفر از کارکنان غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی­شاپور اهواز در ...  بیشتر

علم سنجی
Publication rate and activity of Iranian researchers in the field of industrial management in social networks

علی بیرانوند؛ محمد ابراهیم سمیع؛ ساره رحمانیان؛ مهسا کشتکار

دوره 12، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 51-61

https://doi.org/10.22055/slis.2021.35987.1804

چکیده
  Background and Objectives: The significant influence of scientific and citation networks among scientific societies has caused that while identifying influential individuals and universities in each field, the issue of knowledge sharing is also highly considered. With this in mind, the present study investigates the relationship between Mendeley academic social network Altmetrics indices and Scopus, Web of Science, and Google Scholar databases in the field of economy, management, and accounting.Methodology: The present study is applied research that has been done in a descriptive-survey method ...  بیشتر

بررسی موانع اشتراک دانش و راهبردهای ارتقای آن در میان کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه

محمد سالخورده؛ صالح رحیمی؛ امین زارع

دوره 11، ویژه نامه مدیریت دانش ، آذر 1398، ، صفحه 27-44

https://doi.org/10.22055/slis.2017.21553.1326

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش شناسایی موانع و راهبردهای ارتقاء اشتراک دانش در میان کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و ارائه راه‌کارهایی جهت ارتقاء اشتراک دانش دراین سازمان‌هااست.روش: برای گردآوری اطلاعات در پژوهش حاضراز پرسشنامه چونگ، یوین و گان، استفاده شده است. این پرسشنامه پس از اعتباریابی در پژوهش حاضر مورد استفاده قرار گرفته ...  بیشتر

بررسی رابطۀ بین ارتباط سازمانی و تسهیم دانش با نقش میانجی اعتماد سازمانی در میان دبیران مدارس

عزت اله قدم پور؛ مریم زندکریمی

دوره 10، شماره 25 ، آذر 1397، ، صفحه 103-128

https://doi.org/10.22055/slis.2019.21812.1335

چکیده
  با نقش میانجی‌ اعتماد سازمانی در میان دبیران مدارس انجام شد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعۀ آماری پژوهش حاضر را کلیۀ دبیران مدارس دورۀ اول و دوم متوسطۀ شهرستان بیجار در سال تحصیلی 1395 به تعداد 500 نفر تشکیل داد. نمونۀ آماری 217 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی با حجم متناسب انتخاب ...  بیشتر

تحلیل چند سطحی تأثیر تسهیم دانش بر عملکرد خدمات با توجه به نقش تعدیل‌گر حافظه سازمانی (مورد مطالعه: کتابداران کتابخانه های شهر اهواز)

سارا محمدی؛ هدی پورزارع؛ جابر ظفرپور امیرآباد؛ مژگان السادات باقری

دوره 10، شماره 24 ، شهریور 1397، ، صفحه 37-58

https://doi.org/10.22055/slis.2017.21013.1316

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل چندسطحی تأثیر تسهیم دانش بر عملکرد خدمات کتابداران با توجه به نقش تعدیل­گر حافظه سازمانی در میان کتابداران کتابخانه­های شهر اهواز انجام شده است. روش: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده­ها توصیفی- همبستگی است که بر روی 114 نفر از کتابداران کتابخانه­های شهر اهواز (19 کتابخانه) انجام ...  بیشتر

بررسی موانع و راه‌کارهای تسهیم‌دانش در شرکت‌های مستقر در پارک های علم ‌و ‌فناوری

فاطمه اسکندری؛ پروانه ولوی

دوره 9، شماره 20 ، مرداد 1396، ، صفحه 59-86

https://doi.org/10.22055/slis.2017.13101.1064

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی موانع و راه‌کارهای تسهیم‌دانش در بین شرکت‌های فعال در پارک علم‌و‌فناوری خوزستان بوده است.  روش شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات در دسته پژوهش‌های آمیخته قرار می‌گیرد. جامعه‌ی آماری پژوهش کلیه‌‌ی مدیران و معاونان شرکت‌های فعال در پارک علم‌و‌فناوری خوزستان می‌باشد که ...  بیشتر

بررسی مقایسه‌ای زیرساخت‌های اشتراک دانش از دیدگاه اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز

سمیرا سلیمان پور؛ عبدالحسین فرج پهلو؛ حسین دهداری راد

دوره 9، شماره 19 ، خرداد 1396، ، صفحه 21-38

https://doi.org/10.22055/slis.2017.17655.1211

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر عبارت است از بررسی زیرساخت‌های اشتراک دانش در دانشگاه شهید چمران اهواز از دیدگاه جامعه علمی این دانشگاه یعنی اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی.روش‌شناسی:. تحقیق حاضر از نوع توصیفی بود که به روش پیمایشی صورت گرفت. جامعه تحقیق را کلیه اساتید دانشگاه شهید چمران که در مجموع 535 نفر می‌باشند، و دانشجویان تحصیلات ...  بیشتر

اشتراک دانش و عوامل موثر بر آن در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی 94- 93

سمیرا سلیمان پور قرابقلو؛ عبدالحسین فرج پهلو؛ غلامرضا حیدری

دوره 8، شماره 18 ، اسفند 1395، ، صفحه 19-44

https://doi.org/10.22055/slis.2016.11628

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت اشتراک دانش از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی 94- 93 صورت گرفته است.. روش: روش پژوهش حاضر پیمایشی و از نوع توصیفی است. جامعه­ی پژوهش را کلیه­ی 5086 نفر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی 94 - 1393 تشکیل داده­اند که در رشته­های مختلف ...  بیشتر