بررسی رابطه بین ذهن‌آگاهی و رفتار اطلاع‌یابی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی

فرشاد پرهام نیا؛ فاطمه نوشین فرد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 مرداد 1401

https://doi.org/10.22055/slis.2021.33418.1726

چکیده
  هدف: ذهن‌آگاهی یکی از موضوعات جدید و به عنوان موج سوم مربوط به حوزه روانشناسی است که در یک دهه گذشته در جامعه علمی کشور جای خود را باز کرده است. نظر به اینکه عوامل متعددی اعم شخصی و درونی در رفتار اطلاع‌یابی مؤثر هستند هدف از پژوهش حاضر تحلیل رابطه بین ذهن‌آگاهی و رفتار اطلاع‌یابی اینترنتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های شهر ...  بیشتر

نقش عوامل زمینه‌ای در رفتار جستجوی وب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه شهید باهنر کرمان

مهدیه مومن آبادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 بهمن 1401

https://doi.org/10.22055/slis.2020.33869.1747

چکیده
  هدف: تعیین نقش عوامل زمینه ای در رفتار جستجوی وب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در گروه های آموزشی مختلف دانشگاه شهید باهنر کرمان است.روش: این پژوهش کاربردی است که با روش نیمه تجربی، مقطعی (توصیفی-تحلیلی) و با رویکرد ترکیبی(کمّی و کیفی) انجام‌شده است. جامعه پژوهش 37 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل سال 96-97 دانشگاه شهید باهنر ...  بیشتر

بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی و اضطراب کتابخانه‌ای در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران

آتوسا آبیاری؛ زاهد بیگدلی

دوره 5، 11، بهار و تابستان ، مرداد 1392، ، صفحه 17-36

چکیده
  چکیده هدف: پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین سطح سواد اطلاعاتی و میزان اضطراب کتابخانه­ای در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز پرداخته است. روش شناسی: روش پژوهش پیمایشی و از نوع توصیفی است. جامعه پژوهش کلیه  دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران می­باشند که از بین آنها 335 نفر به عنوان نمونه صورت تصادفی انتخاب ...  بیشتر