کتابخانه های دانشگاهی
بررسی ارتباط سبک یادگیری الکترونیکی و سواد رایانه‌ای با میانجیگری سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

شهناز خادمی زاده؛ زهرا خلف زاده؛ منصور کوهی رستمی

دوره 15، شماره 1 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 1-17

https://doi.org/10.22055/slis.2022.40557.1882

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با بررسی ارتباط بین سبک یادگیری الکترونیکی و سواد رایانه‌ای با در نظر گرفتن نقش میانجی سواد اطلاعاتی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شد. روش: این پژوهش بر مبنای هدف اصلی، کاربردی و بر مبنای روش، کمی بود و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات پیمایشی – میدانی بوده است و بر مبنای تکنیک تحلیلی ...  بیشتر

علم سنجی
بررسی ارتباط بین سنجه‌های آلتمتریکس پایگاه Altmetrics Explorer با شاخص‌های استنادی مقاله در تولیدات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

شهناز خادمی زاده؛ رقیه قضاوی؛ مریم آقائی

دوره 14، شماره 4 ، دی 1401

https://doi.org/10.22055/slis.2023.43778.1930

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش بررسی ارتباط بین سنجه‌های آلتمتریکس پایگاه Altmetrics Explorer با شاخص‌های استنادی مقاله در تولیدات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز می‌باشد.روش‌شناسی: این پژوهش از نوع کاربردی است که با رویکرد علم‌سنجی و با به‌کارگیری آلتمتریکس انجام شد. منبع استخراج داده‌های پژوهش برای هر یک از داده ها به این شرح خواهد بود که شاخص‌های ...  بیشتر

ترسیم نقشه تولیدات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با تأکید بر همکاری‌های ملی و بین‌‌المللی در پایگاه استنادی وب آو ساینس

شهناز خادمی زاده؛ مهناز کمایی

دوره 11، شماره 3 ، آذر 1398، ، صفحه 65-83

https://doi.org/10.22055/slis.2019.29218.1588

چکیده
  هدف: هدف اصلی این پژوهش، بررسی وضعیت تولیدات علمی و تعیین جایگاه دانشگاه شهید چمران اهواز در پایگاه وب آو ساینس (Web of Science) با هدف ترسیم ساختار علمی این دانشگاه می‌باشد. روش: پژوهش حاضر‌، مطالعه‌ای با استفاده از شاخص‌های علم‌سنجی است. رویکرد به کار رفته در این پژوهش رویکردی مبتنی بر استفاده از اطلاعات کتابشناختی و تحلیل استنادی مقاله‌های ...  بیشتر

اشتراک دانش و عوامل موثر بر آن در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی 94- 93

سمیرا سلیمان پور قرابقلو؛ عبدالحسین فرج پهلو؛ غلامرضا حیدری

دوره 8، شماره 18 ، اسفند 1395، ، صفحه 19-44

https://doi.org/10.22055/slis.2016.11628

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت اشتراک دانش از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی 94- 93 صورت گرفته است.. روش: روش پژوهش حاضر پیمایشی و از نوع توصیفی است. جامعه­ی پژوهش را کلیه­ی 5086 نفر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی 94 - 1393 تشکیل داده­اند که در رشته­های مختلف ...  بیشتر

بررسی تکنواسترس در کتابداران دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور و شهید چمران اهواز

ریور صباغی نژاد؛ غلامرضا رجبی؛ فاطمه رفیعی نسب

دوره 6، 13، بهار و تابستان ، مرداد 1393، ، صفحه 107-127

چکیده
  هدف:مطالعۀ حاضر به بررسی تکنواسترس کتابداران دانشگاه­های علوم پزشکی جندی شاپور و شهید چمران اهواز پرداخته است. روش:جامعۀ مورد مطالعه کارمندان شاغل در کتابخانه­های مرکزی و دانشکده­ای دانشگاه شهید چمران اهواز و کتابخانه­های مرکزی، دانشکده­ای و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1392 می­باشد. ابزار جمع ...  بیشتر