تأثیر مهارت های ارتباطی کتابداران کتابخانه های عمومی استان خوزستان بر مدیریت ارتباط با مراجعان با میانجی گری هوش فرهنگی

منصور کوهی رستمی؛ حمید قاضی زاده؛ نگار موری بختیاری

دوره 11، شماره 2 ، شهریور 1398، ، صفحه 159-178

https://doi.org/10.22055/slis.2019.24537.1439

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر آن است که تأثیر مهارت‌های ارتباطی کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با میانجی‌گری هوش فرهنگی بر مدیریت ارتباط با مراجعان را بررسی نماید.روش‌: روش پژوهش پیمایشی است؛ از مدل‌یابی معادلات ساختاری ((SEM جهت آزمون فرضیه‌ها و برازندگی مدل استفاده شد. جامعه‌ی آماری 380 نفر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان ...  بیشتر

رابطه فرایندهای مدیریت دانش و هوش کارکنان در سازمان های حوزه فناوری اطلاعات

مهدی شامی زنجانی؛ محمدحسین رونقی

دوره 8، شماره 17 ، خرداد 1395، ، صفحه 137-152

https://doi.org/10.22055/slis.2016.11629

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف ارزیابی فرایندها و اجزای مدیریت دانش در یک سازمان بوسیله مقادیر غیر قطعی خاکستری انجام شده است. روش: پژوهش پیش رو از نوع توصیفی پیمایشی است. جهت شفاف سازی راهکار پژوهش، یک شرکت فعال حوزه فناوری اطلاعات به عنوان مورد مطالعه انتخاب شده است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان و مدیران شرکت مورد مطالعه می باشد. تعداد 280 نفر ...  بیشتر