منصور کوهی رستمی؛ حمید قاضی زاده؛ نگار موری بختیاری
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر آن است که تأثیر مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای عمومی استان خوزستان با میانجیگری هوش فرهنگی بر مدیریت ارتباط با مراجعان را بررسی نماید.روش: روش پژوهش پیمایشی است؛ از مدلیابی معادلات ساختاری ((SEM جهت آزمون فرضیهها و برازندگی مدل استفاده شد. جامعهی آماری 380 نفر از کتابداران کتابخانههای عمومی استان ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر آن است که تأثیر مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای عمومی استان خوزستان با میانجیگری هوش فرهنگی بر مدیریت ارتباط با مراجعان را بررسی نماید.روش: روش پژوهش پیمایشی است؛ از مدلیابی معادلات ساختاری ((SEM جهت آزمون فرضیهها و برازندگی مدل استفاده شد. جامعهی آماری 380 نفر از کتابداران کتابخانههای عمومی استان خوزستان هستند که پرسشنامه بین 200 نفر از آنان توزیع و در نهایت 181 نفر در پژوهش مشارکت داشتند. ابزار اندازهگیری سه پرسشنامه، هوش فرهنگی آنگ و همکاران (2004)، مهارت های ارتباطی بارتون (1990) و مدیریت ارتباط با مشتری سین و همکاران (2005) است.یافتهها: نتایج حاصل از تحلیل t تک نمونهای نشان داد که میانگین نمره مهارتهای ارتباطی، هوش فرهنگی و مدیریت ارتباط با مشتری به طور معنی-داری (001/0>p) از نمره برش کمتر است؛ که نشان میدهد که نمونهی پژوهش از نظر مهارتهای ارتباطی، هوش فرهنگی و مدیریت ارتباط با مشتری در وضعیت نامطلوبی به سر میبرند. ضرایب مسیر مهارتهای ارتباطی بر هوش فرهنگی، مهارتهای ارتباطی و هوش فر هنگی بر مدیریت ارتباط با مشتری به ترتیب با 817/0، 495/0 و 320/0 به دست آمد که در سطح خطای استاندارد معنیدار بوده و با احتمال 95/0 میتوان بیان نمود که مهارتهای ارتباطی و هوش فرهنگی بر مدیریت ارتباط با مشتری مؤثر هستند.
مهدی شامی زنجانی؛ محمدحسین رونقی
چکیده
هدف: این پژوهش با هدف ارزیابی فرایندها و اجزای مدیریت دانش در یک سازمان بوسیله مقادیر غیر قطعی خاکستری انجام شده است. روش: پژوهش پیش رو از نوع توصیفی پیمایشی است. جهت شفاف سازی راهکار پژوهش، یک شرکت فعال حوزه فناوری اطلاعات به عنوان مورد مطالعه انتخاب شده است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان و مدیران شرکت مورد مطالعه می باشد. تعداد 280 نفر ...
بیشتر
هدف: این پژوهش با هدف ارزیابی فرایندها و اجزای مدیریت دانش در یک سازمان بوسیله مقادیر غیر قطعی خاکستری انجام شده است. روش: پژوهش پیش رو از نوع توصیفی پیمایشی است. جهت شفاف سازی راهکار پژوهش، یک شرکت فعال حوزه فناوری اطلاعات به عنوان مورد مطالعه انتخاب شده است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان و مدیران شرکت مورد مطالعه می باشد. تعداد 280 نفر بر اساس روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. بوسیله پرسشنامه هفت بعد مدیریت دانش در یک سازمان شامل: راهبرد، ساختار، افراد-نقشها، فناوری– سیستمهای اطلاعاتی، ایجاد دانش، انتقال دانش و دسترسی به دانش بر اساس نظر خبرگان انتخاب و توسط تئوری سیستم های خاکستری مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافته ها/ نتیجه گیری: از مهمترین نتایج پژوهش چگونگی کاربرد روش غیرقطعی تئوری خاکستری در ارزیابی مدیریت دانش یک سازمان است همچنین از دیگر نتایج حاصله می توان به فاصله نسبی بین وضعیت موجود و مطلوب در دو بعد از مدیریت دانش یعنی انتقال دانش و کارکنان در سازمان مورد مطالعه اشاره کرد.