علم سنجی
تحلیل فعالیت‌های اعضای هیئت علمی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در لینکدین

ژیان درویشی؛ المیرا جنوی؛ مریم صراف‌زاده

دوره 14، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 1-27

https://doi.org/10.22055/slis.2021.33402.1724

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش تحلیل فعالیت‌های اعضای هیئت علمی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین است.روش ­شناس: پژوهش حاضر کاربردی و از نوع توصیفی- تحلیلی است و روش مورد استفاده در این پژوهش کتابخانه‌ای و تحلیل شبکه‌های اجتماعی است که با رویکرد کمی انجام شده است. جامعه‌ پژوهش را  تمامی اعضای هیئت علمی شاغل رشته‌ ...  بیشتر

علم سنجی
جایگاه علم اطلاعات و دانش شناسی در درخت علم

ابوالفضل اسدنیا؛ مظفر چشمه سهرابی

دوره 12، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 73-90

https://doi.org/10.22055/slis.2017.12658

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی جایگاه علم اطلاعات و دانش­شناسی در میان نظام­های دانایی و چگونگی قرار گیری آن در درخت علم انجام گرفته است.روش­ شناسی: پژوهش به دو بخش کتابخانه­ای و پیمایشی تقسیم شده است. در بخش کتابخانه­ای به مفاهیم علم، فلسفه، طبقه بندی و عوامل جداسازی علوم پرداخته شده است. در بخش پیمایشی ابتدا دانشگاه­هایی ...  بیشتر

واکاوی میزان بهره‌مندی اعضای هیأت علمی علم اطلاعات و دانش‌شناسی و کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی ایران از فعالیت‌های مدیریت اطلاعات کاغذی شخصی

محمدرضا شکاری؛ فاطمه فهیم نیا؛ غلامرضا حیدری

دوره 10، شماره 23 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 95-112

https://doi.org/10.22055/slis.2017.15515.1143

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات کاغذی شخصی اعضای هیأت علمی گروه‌های آموزشی علم اطلاعات و دانش‌شناسی و کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی ایران با استفاده از مدل جونز انجام شده است. روش‌شناسی: این پژوهش از نوع کاربردی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه‌ی مورد بررسی تمامی اعضای هیأت علمی علم اطلاعات و دانش‌شناسی ...  بیشتر