مدیریت دانش
تعیین مولفه های خلق ارزش خدماتی در کتابخانه‌های دانشگاهی از طریق تسهیم دانش

زهرا فرجی؛ عاطفه زارعی؛ فریبرز درودی

دوره 14، شماره 3 ، آذر 1401

https://doi.org/10.22055/slis.2021.34305.1765

چکیده
  مقدمه : امروزه بهبود ارائه خدمت یک ضرورت است. خلق ارزش از خدمات کتابخانه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست و خصوصاً در حوزه کتابخانه های دانشگاهی مورد توجه کاربران می باشد تحقیق حاضر با هدف تعیین مولفه ها و ارائه الگوی فرایندی خلق ارزش خدماتی در کتابخانه‌های دانشگاهی از طریق رفتار تسهیم دانش در بین کتابداران به انجام رسیده است.روش بررسی:این ...  بیشتر

بررسی موانع اشتراک دانش و راهبردهای ارتقای آن در میان کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه

محمد سالخورده؛ صالح رحیمی؛ امین زارع

دوره 11، ویژه نامه مدیریت دانش ، آذر 1398، ، صفحه 27-44

https://doi.org/10.22055/slis.2017.21553.1326

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش شناسایی موانع و راهبردهای ارتقاء اشتراک دانش در میان کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و ارائه راه‌کارهایی جهت ارتقاء اشتراک دانش دراین سازمان‌هااست.روش: برای گردآوری اطلاعات در پژوهش حاضراز پرسشنامه چونگ، یوین و گان، استفاده شده است. این پرسشنامه پس از اعتباریابی در پژوهش حاضر مورد استفاده قرار گرفته ...  بیشتر

بررسی رابطۀ بین ارتباط سازمانی و تسهیم دانش با نقش میانجی اعتماد سازمانی در میان دبیران مدارس

عزت اله قدم پور؛ مریم زندکریمی

دوره 10، شماره 3 ، آذر 1397، ، صفحه 103-128

https://doi.org/10.22055/slis.2019.21812.1335

چکیده
  با نقش میانجی‌ اعتماد سازمانی در میان دبیران مدارس انجام شد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعۀ آماری پژوهش حاضر را کلیۀ دبیران مدارس دورۀ اول و دوم متوسطۀ شهرستان بیجار در سال تحصیلی 1395 به تعداد 500 نفر تشکیل داد. نمونۀ آماری 217 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی با حجم متناسب انتخاب ...  بیشتر

تحلیل چند سطحی تأثیر تسهیم دانش بر عملکرد خدمات با توجه به نقش تعدیل‌گر حافظه سازمانی (مورد مطالعه: کتابداران کتابخانه های شهر اهواز)

سارا محمدی؛ هدی پورزارع؛ جابر ظفرپور امیرآباد؛ مژگان السادات باقری

دوره 10، شماره 2 ، شهریور 1397، ، صفحه 37-58

https://doi.org/10.22055/slis.2017.21013.1316

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل چندسطحی تأثیر تسهیم دانش بر عملکرد خدمات کتابداران با توجه به نقش تعدیل­گر حافظه سازمانی در میان کتابداران کتابخانه­های شهر اهواز انجام شده است. روش: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده­ها توصیفی- همبستگی است که بر روی 114 نفر از کتابداران کتابخانه­های شهر اهواز (19 کتابخانه) انجام ...  بیشتر

بررسی عوامل مؤثر بر تسهیم دانش کتابداران و ارائه مدل پیش بینی رفتار آنها (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان فارس)

علی بیرانوند؛ احمد شعبانی؛ مرتضی محمدی استانی

دوره 9، شماره 1 ، خرداد 1396، ، صفحه 39-60

https://doi.org/10.22055/slis.2017.11644

چکیده
  هدف: هدف مقاله حاضر بررسی عوامل مؤثر بر تسهیم دانش در میان کتابداران کتابخانه­های عمومی استان فارس بر اساس تلفیقی از مدل­های تبادل اجتماعی و پذیرش فناوری اطلاعات و تبیین مدل پیش­بینی رفتار آنها است. روش: روش پژوهش از نوع کاربردی و ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه است. جهت تعیین روایی از روایی محتوایی و به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها ...  بیشتر