An Evaluation of the Library Service Quality by Six-Sigma Methodology

Soraya Ziaei؛ Ali Biranvand

دوره 11، شماره 4 ، اسفند 1398، ، صفحه 43-54

https://doi.org/10.22055/slis.2020.32133.1684

چکیده
  Background and Objectives: This study was intended to investigate the opinion of the users of the Central Library of Astan Quds Razavi (CLAQR) regarding the provided services using Six-Sigma methodology. Methodology: This is an applied descriptive-survey study that explores the gap between the minimum level of expectations, the current status, and the maximum level of users’ expectations regarding the human force services, information resources, and space available in the CLAQR. The data were collected by the Libqual Questionnaire and analyzed using SPSS 23. Findings: The average score of ...  بیشتر

بررسی رابطۀ کیفیت خدمات دهی و رضایتمندی اعضای کتابخانه : (مورد مطالعه کتابخانه های عمومی استان لرستان)

عبدالرضا نواح؛ فاطمه مقتدایی؛ عبدالله فاضلی

دوره 8، شماره 17 ، خرداد 1395، ، صفحه 121-136

https://doi.org/10.22055/slis.2016.11648

چکیده
  هدف: هدف اساسی پژوهش حاضر، بررسی عوامل مرتبط با رضایتمندی کاربران(اعضاء) در کتابخانه­های عمومی استان لرستان بر اساس مدل کیفیت خدمات سروپرف می باشد. روش: روش تحقیق این پژوهش، پیمایشی - مقطعی است. جامعه­ی آماری این پژوهش کلیه­ی اعضای کتابخانه­های عمومی استان لرستان است که از بین آن ها 383 نفر با استفاده از فرمول نمونه­گیری کوکران، ...  بیشتر