حبیب الله رودساز؛ یوسف محمدی مقدم؛ فرخنده صالحی
چکیده
هدف: در این پژوهش سعی شده است تا یکی از پیامدهای منفی ورود فناوریهای نوین در سازمان موردمطالعه و بررسی قرار گیرد. "طفرهروی سایبری" که بر استفاده غیر کاری از اینترنت بهوسیله کارکنان در سازمان دلالت دارد موضوع موردبحث در پژوهش حاضر است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر طفرهروی سایبری بر عملکرد کارکنان شرکت دادهورزی سداد (پارس) ...
بیشتر
هدف: در این پژوهش سعی شده است تا یکی از پیامدهای منفی ورود فناوریهای نوین در سازمان موردمطالعه و بررسی قرار گیرد. "طفرهروی سایبری" که بر استفاده غیر کاری از اینترنت بهوسیله کارکنان در سازمان دلالت دارد موضوع موردبحث در پژوهش حاضر است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر طفرهروی سایبری بر عملکرد کارکنان شرکت دادهورزی سداد (پارس) میباشد.
روش شناسی: مدل پژوهش کنونی، بر اساس دادههای گردآوری شده از 108 پرسشنامه که به صورت تصادفی میان کارکنان شرکت دادهورزی سداد(پارس) توزیع و جمعآوری شده، بر اساس روش مدلسازی معادلات ساختاری (SEM)، از طریق نرمافزار PLS مورد آزمون قرار گرفته است.
یافته ها: نتایج به دست آمده از تحلیل دادهها نشان میدهد، طفرهروی سایبری بر روی عملکرد کارکنان و همچنین طفرهروی سایبری بر عملکرد شهروندی و وظیفهایتأثیر معکوس دارد و همچنین طفرهروی سایبری بر عملکرد مخرب تأثیر مستقیم و معناداری دارد.
نتیجه گیری: از جمله کاربردهای عملی نتایج این پژوهش این است که مدیران نیاز دارند به طور فعال اقداماتی را در جهت استفاده اثربخش کارکنان از اینترنت در محیط کار فراهم نمایند که این مهم میسر نمیشود مگر با ایجاد فضا و امکانات مطلوبی برای کارکنان سازمان. کارکنان به عنوان سرمایههای اصلی سازمانها، نیازمند چنین فضایی هستند تا موجبات اثربخشی سازمان را باعث شوند.
مهدی مرادی؛ زکیه مرندی؛ ایمان محسنی
چکیده
هدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه بین مدیریت دانش شخصی و عملکرد شغلی حسابداران سعی دارد نقش و میزان تاثیرگذاری مدیریت دانش شخصی را بر روی عملکرد شغلی حسابداران سازمانهای مختلف بررسی نماید.
روش: این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری آن شامل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری دانشگاه های سطح شهر مشهد و ...
بیشتر
هدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه بین مدیریت دانش شخصی و عملکرد شغلی حسابداران سعی دارد نقش و میزان تاثیرگذاری مدیریت دانش شخصی را بر روی عملکرد شغلی حسابداران سازمانهای مختلف بررسی نماید.
روش: این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری آن شامل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری دانشگاه های سطح شهر مشهد و گروه نمونه حاوی تعداد 208نفر بود و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه خودارزیابی مدیریت دانش شخصی دورسی ، پرسشنامه محقق ساخته عملکرد زمینه ای و وظیفه ای حسابداران استفاده شد. همچنین به جهت آزمون فرضیه ها از آزمون همبستگی و رگرسیون خطی با استفاده از نرم افزار spss نسخه 16 بهره گرفته شد.
یافته ها: نتایج مطالعه حاکی از آن است که بین مهارت مدیریت دانش شخصی و دو بعد عملکرد شغلی وظیفه ای و زمینه ای حسابداران ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد.
نتیجه گیری: از نتایج حاصل شده چنین استنباط می شود که تلاش دانشگاه ها و سازمان ها در جهت ارتقای هر چه بیشتر مهارت مدیریت دانش شخصی، گام شایان توجهی در راستای بهبود کیفیت خدمات ارائه دهنده اعضای حرفه حسابداری ایفا می نماید.