لیلا نامداریان؛ فرهاد شیرانی؛ تیمور مرجانی
چکیده
هدف: هدف این پژوهش، شناسایی و تحلیلمؤلفههای اصلی استقرار مدیریت دانش در بخش عمومی و دولتی کشور است. روششناسی: در این پژوهش، تجربیات کشورهای مختلف در زمینه مدیریت دانش در بخش عمومی و دولتی از سه طبقه کشورها با تحقیق و توسعه بالا، کشورها با تحقیق و توسعه متوسط و کشورها با تحقیق و توسعه پایین انتخاب شدند. به منظور تحلیل ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش، شناسایی و تحلیلمؤلفههای اصلی استقرار مدیریت دانش در بخش عمومی و دولتی کشور است. روششناسی: در این پژوهش، تجربیات کشورهای مختلف در زمینه مدیریت دانش در بخش عمومی و دولتی از سه طبقه کشورها با تحقیق و توسعه بالا، کشورها با تحقیق و توسعه متوسط و کشورها با تحقیق و توسعه پایین انتخاب شدند. به منظور تحلیل تجربیات ، از روش کیفی تحلیل چارچوب استفاده و تلاش شده است با استفاده از کدگذاری، مؤلفههای اصلی (مضمونهای اصلی) مدیریت دانش از تجربیات کشورها استخراج شود. یافته ها: یافتههای پژوهش نشان میدهد، مهمترین مؤلفههای اصلی استقرار مدیریت دانش در بخش عمومی و دولتی عبارتند از منابع انسانی و آموزش، زیرساخت فناورانه، فرهنگ سازمانی، یادگیری و نوآوری ، و ساختار سازمانی. نتیجه گیری: برپایه نتایج این پژوهش، تحقق مؤلفههای ششگانه استقرار مدیریت دانش در بخش عمومی و دولتی نیازمند انجام برخی اقدامات عملی مرتبط است که در این پژوهش به آنها اشاره شده است.