علم سنجی
تحلیل فعالیت‌های اعضای هیئت علمی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در لینکدین

ژیان درویشی؛ المیرا جنوی؛ مریم صراف‌زاده

دوره 14، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 1-27

https://doi.org/10.22055/slis.2021.33402.1724

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش تحلیل فعالیت‌های اعضای هیئت علمی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین است.روش ­شناس: پژوهش حاضر کاربردی و از نوع توصیفی- تحلیلی است و روش مورد استفاده در این پژوهش کتابخانه‌ای و تحلیل شبکه‌های اجتماعی است که با رویکرد کمی انجام شده است. جامعه‌ پژوهش را  تمامی اعضای هیئت علمی شاغل رشته‌ ...  بیشتر

مقایسه بروندادهای علمی اعضای هیات علمی کتابداری در مراکز پژوهشی و عوامل تاثیرگذار بر آن

نرگس نشاط؛ زهرا سادات عالمی

دوره 11، شماره 2 ، شهریور 1398، ، صفحه 197-222

https://doi.org/10.22055/slis.2018.22937.1371

چکیده
  هدف: مقایسه بروندادهای اعضای هیات علمی علم اطلاعات و دانش شناسی در مراکز پژوهشی دولتی ایران و تعیین عوامل تاثیرگذار بر آن روش­شناسی: برای  ارزیابی بروندادهای علمی از پیمایش  استفاده شد ؛ سپس  با استفاده از  تحلیل محتوای کیفی و رویکرد استقرایی عوامل بازدارنده  تولید آثار علمی از میان متون مرتبط با موضوع استخراج و در قالب ...  بیشتر

Analysis of Iranian faculty information sharing in social networks: the case of Shahid Chamran University

زاهد بیگدلی؛ فرزانه قنادی نژاد

دوره 10، شماره 26 ، دی 1397، ، صفحه 1-12

https://doi.org/10.22055/slis.2019.14849

چکیده
  Purpose. the purpose of this research is to analyze scientific information sharing of Shahid Chamran University of Ahvaz faculty in social networks.Method. This study which is conducted through quantitative and qualitative methods, is an applied research in terms of aim, and is of a descriptive-analytic type in nature. The population included all faculty members of Shahid Chamran University. Interview was also applied to complete the information gathered through the questionnaire. Findings. The findings showed that most respondents spend less than 30 minutes daily to share scientific information ...  بیشتر

The Contextual Factors Affecting the Scholarly Communication of Faculty Members in Iran’s Universities

فرشاد پرهام نیا؛ فاطمه نوشین فرد

دوره 10، شماره 26 ، دی 1397، ، صفحه 13-26

https://doi.org/10.22055/slis.2019.29835.1614

چکیده
  Purpose: The goal of the present study was to investigate the contextual factors affecting the scholarly communication of the faculty members in Iran’s Universities. Methodology: The study aimed to be an applied analytic survey. The statistical population included the faculty members working in all universities in Iran. The data gathering instrument was a researcher-made questionnaire containing 35 questions. The obtained Alpha Cronbach correlation coefficient was.881 which proved the reliability of the questionnaire. The data were analyzed based on multiple regression analysis using Amos ...  بیشتر

واکاوی میزان بهره‌مندی اعضای هیأت علمی علم اطلاعات و دانش‌شناسی و کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی ایران از فعالیت‌های مدیریت اطلاعات کاغذی شخصی

محمدرضا شکاری؛ فاطمه فهیم نیا؛ غلامرضا حیدری

دوره 10، شماره 23 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 95-112

https://doi.org/10.22055/slis.2017.15515.1143

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات کاغذی شخصی اعضای هیأت علمی گروه‌های آموزشی علم اطلاعات و دانش‌شناسی و کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی ایران با استفاده از مدل جونز انجام شده است. روش‌شناسی: این پژوهش از نوع کاربردی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه‌ی مورد بررسی تمامی اعضای هیأت علمی علم اطلاعات و دانش‌شناسی ...  بیشتر