ایرج رداد؛ مصطفی قطب زاده اردکانی
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بر کیفیت خدمات آنها میباشد.
روش: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را تمام کتابداران (64 نفر) و اعضای فعال کتابخانه مرکز آستان قدس رضوی (61178 نفر) تشکیل دادند. به علت تعداد محدود کتابداران همه آنها به صورت سرشماری ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بر کیفیت خدمات آنها میباشد.
روش: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را تمام کتابداران (64 نفر) و اعضای فعال کتابخانه مرکز آستان قدس رضوی (61178 نفر) تشکیل دادند. به علت تعداد محدود کتابداران همه آنها به صورت سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند و از میان مراجعان نیز تعداد 382 نفر بر اساس جدول حجم نمونه کرجسی-مورگان و به روش تصادفی طبقهای به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند.
یافتهها: یافتههای توصیفی پژوهش نشان داد که میانگین مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و همچنین کیفیت خدمات در سطح متوسط است.
نتیجهگیری: یافتهها حاکی از آن بود که بین مهارتهای ارتباطی کتابداران و کیفیت خدمات در کتابخانه مرکزی رابطه معنیداری وجود ندارد. همچنین بین مهارتهای ارتباطی کتابداران بر حسب ویژگیهای جمعیتشناختی آنها (شامل جنسیت، سن، سابقه خدمت، میزان تحصیلات و رشته تحصیلی) تفاوت معنیداری وجود داشت.