هاجر کارکو؛ فریبا نظری؛ عبدالهادی درزیان عزیزی
چکیده
هدف: هدف این پژوهش بررسی امکانات موجود از نظر مؤلفههای آمیخته بازاریابی هفتپی بر مدیران کتابخانههای مرکزی واحدهای دانشگاهی اهواز با محوریت قوانین رانگاناتان است. روش: روش پژوهش توصیفی-پیمایشی و ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامهای محققساخته است. یافتهها: نتایج حاصل از برازش نکویی خیدو برای عوامل هفتگانهی ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش بررسی امکانات موجود از نظر مؤلفههای آمیخته بازاریابی هفتپی بر مدیران کتابخانههای مرکزی واحدهای دانشگاهی اهواز با محوریت قوانین رانگاناتان است. روش: روش پژوهش توصیفی-پیمایشی و ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامهای محققساخته است. یافتهها: نتایج حاصل از برازش نکویی خیدو برای عوامل هفتگانهی آمیخته بازاریابی با مقدار 308/9 و با سطح معناداری 002/0 از سطح خطای 05/0، رابطهی میان فراوانی مشاهده شده و فراوانی قابل انتظار معنادار گردید. بنابراین با اطمینان 95 درصد، امکانپذیر بودن اجرای طرح راهبردی بازاریابی خدمات اطلاعاتی از نظر عوامل آمیخته بازاریابی هفتپی، در بیش از 50 درصد کتابخانههای مرکزی واحدهای دانشگاهی اهواز با محوریت قوانین رانگاناتان مشخص و بیش از 50 درصد مدیران با مفهوم بازاریابی آشنا بوده و بر ضرورت وجود آن تأکید نمودند. نتیجه گیری: براساس یافتهها، لازم است تا مدیران کتابخانهها هرچه سریعتر به برنامهریزی و اجرای یک طرح راهبردی بازاریابی در کتابخانههای خود، اقدام نمایند. سپس به تثبیت و افزایش نقاط قوت، و کاهش و رفع نقاط ضعف خود، پرداخته؛ و در راستای اهداف مشتریمداری، با تأکید بر بقا و خودکفایی کتابخانهها، اقدام گردد.