تجاری سازی
Strategic Planning for Commercialization of Research Findings in Iran: The Case Study of IranDoc

لیلا نامداریان؛ علی نعیمی صدیق

دوره 12، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 11-24

https://doi.org/10.22055/slis.2020.33371.1723

چکیده
  Background and Objectives: Commercialization of research is a process that transforms the knowledge produced in universities and research institutes into marketable products or services. Given its importance in higher education, commercialization of research has recently attracted the attention of policymakers in Iran. This study was thus intended to design effective strategies for commercialization of research in Iranian research institutes by identifying the drivers and barriers to its implementation. Moreover, it was attempted to formulate the commercialization strategies for the Iranian Research ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر پذیرش و به کارگیری فناوری‌های اطلاعاتی بر اساس مدل‌های یکپارچه پذیرش و استفاده فناوری و تناسب وظیفه-فناوری در کتابخانه‌های دانشگاه فردوسی مشهد با رویکرد مدیریت کیفی

محسن نوکاریزی؛ محمد قانعی؛ اعظم صنعت جو

دوره 12، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 227-247

https://doi.org/10.22055/slis.2020.22437.1347

چکیده
  هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش و به کارگیری فناوری‌های اطلاعات موجود در کتابخانه­های دانشگاه فردوسی مشهد به منظور ارائه الگویی مناسب برای آن بود.روش شناسی: روش پژوهش پیمایشی تحلیلی است. نمونه‌گیری با روش تصادفی طبقه‌ای نسبتی با دو نمونه 201 و 373 نفری برای دو مرحله تحلیل عاملی و تحلیل مسیر از جامعه 12538 نفری اعضای ...  بیشتر