سید نورالدین انواریان؛ غلامرضا حیدری؛ زهیر حیاتی
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف دستیابی به ویژگیهای کاربر- محوری «کتابخانهی عمومی موبایلی فارس» انجام شد.روش: با توجه به هدف پژوهش، انتظارها و خواستههای کاربران از «کتابخانهی عمومی موبایلی فارس» از طریق پرسشنامهی بررسی قرار گرفت؛ همچنین میزان توافق کاربران با خصوصیات و ویژگیهایی که این نوع از کتابخانهها باید ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر با هدف دستیابی به ویژگیهای کاربر- محوری «کتابخانهی عمومی موبایلی فارس» انجام شد.روش: با توجه به هدف پژوهش، انتظارها و خواستههای کاربران از «کتابخانهی عمومی موبایلی فارس» از طریق پرسشنامهی بررسی قرار گرفت؛ همچنین میزان توافق کاربران با خصوصیات و ویژگیهایی که این نوع از کتابخانهها باید داشته باشند مورد ارزیابی قرار گرفت. جامعهی آماری پژوهش را اعضای کتابخانههای عمومی استان فارس تشکیل داد که تعداد آنها بالغ بر 129215نفر بود. برای تعیین جمعیت نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که تعداد 384 نفر بهدست آمد.یافتهها: انتظارها و خواستههای کاربران از کتابخانهی عمومی موبایلی فارس توسط 52 گویه در دو بُعد «رابط کاربری» (23 گویه) و «ویژگیهای خدمات و برنامههای کتابخانهی عمومی موبایلی فارس» (29 گویه) بررسی شد. نتایج نشان داد کاربران در حد بسیار زیادی با ویژگیهای «رابط کاربری» و «خدمات و برنامههای کتابخانهی عمومی موبایلی فارس» موافق هستند.نتیجهگیری: نتایج حاصل از پژوهش به شناسایی ویژگیهای مورد انتظار کاربران از «کتابخانهی عمومی موبایلی فارس» منجر شد.