صدیقه خدادادی؛ محمدرضا فرهادپور
چکیده
هدف: مطالعه حاضر به بررسی وضعیت جریان اطلاعات در مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پرداخته است. روش: پژوهش از نوع کاربردی است که به روش پیمایشی توصیفی بر روی نمونه 313 نفری از کارکنان ادارات تابعه مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شده است. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد که ...
بیشتر
هدف: مطالعه حاضر به بررسی وضعیت جریان اطلاعات در مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پرداخته است. روش: پژوهش از نوع کاربردی است که به روش پیمایشی توصیفی بر روی نمونه 313 نفری از کارکنان ادارات تابعه مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شده است. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد که طی سه مرحله با اعمال نظرات 15 نفر از متخصصان، روایی آن به شکل صوری و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ با 902/0=α محاسبه و تأیید گردید. سپس پرسشنامهها توزیع و در مجموع تعداد 310 جمعآوری و تحلیل شد. یافتهها: وضعیت مؤلفههای دقت و صحت، بهروز و بهجا بودن، قابلیت اطمینان، شکل و جزئیات و دسترسپذیری در مراحل گردآوری و ذخیرهسازی و سازماندهی در سطح بالاتر از متوسط (3) و نسبتاً مطلوب قرار دارد. همچنین وضعیت مؤلفههای دقت و صحت و قابلیت اطمینان در مرحله اشاعه و انتشار نسبتاً مطلوب بوده است و در خصوص مؤلفههای بهروز و بهجا بودن، شکل و جزئیات و دسترسپذیری وضعیت نسبتاً نامطلوب بوده است. نتیجهگیری: علیرغم وضعیت نسبتاً مطلوب (میانگین≥ 3) جریان اطلاعات در مراحل گردآوری و ذخیرهسازی و سازماندهی، نارسایی در اشاعه و انتشار اطلاعات قابل تأمل است و میتواند استفاده و ارزشآفرینی از اطلاعات را دچار چالش سازد.