سنجش تأثیر فرهنگ سازمانی بر فرایند خلق دانش (نمونه‌پژوهشی: کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه)
1. سنجش تأثیر فرهنگ سازمانی بر فرایند خلق دانش (نمونه‌پژوهشی: کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه)

سلیمان شفیعی؛ داریوش غفاری؛ محسن جعفری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 بهمن 1398

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2020.32325.1691

چکیده
  هدف: هدف این مقاله بررسی تأثیر انواع فرهنگ سازمانی بر اساس چارچوب ارزش های رقابتی کمرون و کویین بر فرایند خلق دانش در کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه می‌باشد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و ...  بیشتر
سیاست ملی اطلاعات: چارچوب، ابعاد، و مؤلفه‌ها
2. سیاست ملی اطلاعات: چارچوب، ابعاد، و مؤلفه‌ها

لیلا نامداریان؛ بهروز رسولی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 مرداد 1399

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2020.32569.1698

چکیده
  هدف:سیاست ملی اطلاعات مجموعه‌ای از قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها، و خط‌مشی‌هایی است که پیدایش، بهره‌برداری، ذخیره، دسترسی، و انتشار اطلاعات را تنظیم می‌کند، از این رو، بر زندگی روزمره افراد یک جامعه ...  بیشتر
بررسی مقوله های مدیریت دانش بر اساس مدل پایه های ساختمان دانش در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی
3. بررسی مقوله های مدیریت دانش بر اساس مدل پایه های ساختمان دانش در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

مهناز خداداد؛ فهیمه باب الحوائجی؛ عصمت مومنی؛ نجلا حریری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 مرداد 1399

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2020.32386.1693

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر  با هدف بررسی مقوله‌های مدیریت دانش بر اساس پایه های ساختمان دانش پروبست ، روب و رمهارت بر مبنای  فعالیت های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده است. روش پژوهش: از نظر هدف کا ...  بیشتر
مؤلفه‌های درحال تغییر ممیزی دانش در سازمان های پروژه محور: از حال تا آینده
4. مؤلفه‌های درحال تغییر ممیزی دانش در سازمان های پروژه محور: از حال تا آینده

فاطمه نویدی؛ محمد حسن زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 آذر 1399

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2020.31482.1663

چکیده
  هدف: خلق دانش و جریان آن در سازمان های پروژه‌محور ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و ممیزی دانش خلق شده در این سازمان‌ها نیز با سایر سازمان‌ها تفاوت چشمگیری دارد. از سوی دیگر، ممیزی دانش در موفقیت مدیریت ...  بیشتر
تعیین مولفه های خلق ارزش خدماتی در کتابخانه‌های دانشگاهی از طریق تسهیم دانش
5. تعیین مولفه های خلق ارزش خدماتی در کتابخانه‌های دانشگاهی از طریق تسهیم دانش

زهرا فرجی؛ عاطفه زارعی؛ فریبرز درودی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 دی 1399

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2021.34305.1765

چکیده
  مقدمه : امروزه بهبود ارائه خدمت یک ضرورت است. خلق ارزش از خدمات کتابخانه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست و خصوصاً در حوزه کتابخانه های دانشگاهی مورد توجه کاربران می باشد تحقیق حاضر با هدف تعیین مولفه ها ...  بیشتر
تبیین اثر تعارض ارتباطی و وظیفه‌ای بر اشتراک‌گذاری دانش کارکنان: نقش میانجی اعتماد و توانمندسازی روان‌شناختی
6. تبیین اثر تعارض ارتباطی و وظیفه‌ای بر اشتراک‌گذاری دانش کارکنان: نقش میانجی اعتماد و توانمندسازی روان‌شناختی

علیرضا عقیقی؛ پگاه کیانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 دی 1399

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2021.35932.1803

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تبیین اثر تعارض ارتباطی و وظیفه‌ای بر اشتراک‌گذاری دانش کارکنان با نقش میانجی اعتماد و توانمندسازی روان‌شناختی در آموزش‌وپرورش همدان انجام شده است.روش شناسی: این ...  بیشتر
شناسایی عوامل مؤثر روانشناختی بر رفتار اطلاع‌یابی کاربران اطلاعاتی: مطالعه مرور نظام‌مند
7. شناسایی عوامل مؤثر روانشناختی بر رفتار اطلاع‌یابی کاربران اطلاعاتی: مطالعه مرور نظام‌مند

فرشاد پرهام نیا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 اسفند 1399

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2021.32105.1682

چکیده
  هدف: یکی از عوامل مهمی که در رفتار اطلاع‌یابی افراد نقش اساسی ایفا می‌کند، عوامل روانشناختی است. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر روانشناختی بر رفتار اطلاع‌یابی کاربران اطلاعاتی با استفاده از مرور ...  بیشتر
ایجاد و بهبود شبکه تبادل دانش ضمنی در آموزش عالی
8. ایجاد و بهبود شبکه تبادل دانش ضمنی در آموزش عالی

اصغر زمانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 اسفند 1399

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2021.34442.1773

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف ارایه الگویی برای ایجاد و بهبود شبکه تبادل دانش ضمنی در آموزش عالی کشور انجام شده است. روش: این مطالعه با روش ترکیبی انجام شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه‏های ...  بیشتر
مروری نظام‌مند بر پژوهش‌های حوزه نظام ساده سازماندهی دانش (اسکاس) بین سال‌های 2010 تا 2020
9. مروری نظام‌مند بر پژوهش‌های حوزه نظام ساده سازماندهی دانش (اسکاس) بین سال‌های 2010 تا 2020

عادل سلیمانی نژاد؛ آمنه سلیمانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 تیر 1400

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2021.23016.1376

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف شناخت بهتر روند پژوهشی، شناسایی و بهبود شکاف دانشی موجود در حوزه اسکاس و به منظور ایجاد درک صحیح و جامعی از آن به بررسی نظام‌مند پژوهش‌های این حوزه در بازه زمانی ده ساله از 2010 الی ...  بیشتر
ساخت و اعتبارسنجی پرسشنامه یادگیری الکترونیکی دانشجویان
10. ساخت و اعتبارسنجی پرسشنامه یادگیری الکترونیکی دانشجویان

شهناز خادمی زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 شهریور 1400

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2021.36580.1820

چکیده
  این پژوهش به لحاظ هدف از نوع مطالعات کاربردی و از نظر روش یک تحقیق کمی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز است که تعداد آن‌ها بر اساس اعلام دانشگاه 4443 نفر ...  بیشتر
بررسی وضعیت پیاده سازی مدیریت دانش در مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر اساس مدل بکوویتز و ویلیامز
11. بررسی وضعیت پیاده سازی مدیریت دانش در مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر اساس مدل بکوویتز و ویلیامز

جلال قاسمیان؛ ایرج رداد

دوره 12، شماره 3 ، پاییز 1399

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2020.25714.1482

چکیده
  هدف: عصر حاضر، عصر تغییر و تحول سریع دانش است و سازمان‌ها به‌منظور بقاء، باید پیوسته برای جمع‌آوری داده‌های مناسب از محیط خارجی و داخلی و تبدیل آن‌ها به دانش اقدام کنند. در چنین شرایطی، دانش که یک دارایی ...  بیشتر
شناسایی وضعیت مستند سازی تجربیات سازمانی در پژوهشکده‌ها و موسسات پژوهشی کشور
12. شناسایی وضعیت مستند سازی تجربیات سازمانی در پژوهشکده‌ها و موسسات پژوهشی کشور

اصغر زمانی

دوره 11، ویژه نامه مدیریت دانش ، پاییز 1398، ، صفحه 123-144

http://dx.doi.org/10.22055/slis.2020.30923.1647

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی وضعیت مستند­سازی تجربیات سازمانی در پژوهشکده­ها و مؤسسات پژوهشی کشور انجام شده است. روش­شناسی: این مطالعه یک پژوهش به روش ترکیبی اکتشافی بوده است. ابزار جمع­آوری ...  بیشتر