شماره انگلیسی
تبیین فلسفی توانایی های شناختی کاربر در رفتارهای اطلاعاتی بازیابی تعاملی اطلاعات بر اساس تجرد مثالی انسان

عصمت مومنی

دوره 14، شماره 4 ، دی 1401، ، صفحه 50-81

https://doi.org/10.22055/slis.2021.32802.1708

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف، تبیین فلسفی توانایی های شناختی کاربر در رفتارهای اطلاعاتی بازیابی تعاملی اطلاعات بر اساس تجرد مثالی انسان است. روش: پژوهش از نوع هدف بنیادی- نظری به روش تحلیل محتوا کیفی قیاسی، و تفسیر و نتیجه گیری آن استتناجی است. ابزار گردآوری داده ها از طریق گردآوری و مطالعه اسناد کتابخانه و منابع دیگر، در پایگاه های اطلاعاتی ...  بیشتر

شماره انگلیسی
مقایسه اثربخشی آموزش به وسیله کتاب الکترونیک، کتاب چاپی و آموزش سنتی بر مهارت های سواد اورژانسی کودکان پیش دبستانی

سحر پژوه نیا؛ زویا آبام؛ رویا برادر

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400، ، صفحه 68-84

https://doi.org/10.22055/slis.2022.28204.1558

چکیده
  هدف: مهارت­های سواد اورژانسی، شامل مجموعه مهارت­های اولیه برای آموختن سواد مدرسه­ای کودکان است پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی آموزش به وسیله کتاب الکترونیک، کتاب چاپی و آموزش سنتی بر مهارت­های سواد اورژانسی کودکان پیش دبستانی انجام شد.روش­ شناسی: روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی است که با روش آزمایشی انجام شده ...  بیشتر