مدیریت دانش
تحلیل محتوای کتاب‌های درسی دوره‌ ابتدایی از نظر میزان توجه به مفاهیم اشتراک دانش

رضا کریمی؛ فاطمه اسحاقی مسکونی

دوره 16، شماره 4 ، دی 1403، ، صفحه 41-54

https://doi.org/10.22055/slis.2024.44067.1937

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش، ارزیابی محتوا کتاب‌های درسی دوره‌ ابتدایی از نظر میزان توجه به مفاهیم اشتراک دانش است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر، به لحاظ رویکرد، کمّی و به لحاظ هدف، از نوع کاربردی است. برای انجام این پژوهش از روش تحلیل محتوا استفاده شده است؛ واحد تحلیل صفحات (متن، تمرین، تصویر، پانویس) که با مطالعات، تصاویر، تمرین‌ها و فعالیت ...  بیشتر

مدیریت دانش
ارایه الگوی رفتار اشتراک دانش پرستاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سیف اله خسروی؛ عاطفه زارعی؛ بهروز بیات؛ زرین زرین آبادی

دوره 16، شماره 4 ، دی 1403، ، صفحه 77-98

https://doi.org/10.22055/slis.2025.47694.1972

چکیده
  چکیده هدف: منظور ارائه الگوی رفتار اشتراک گذاری دانش است.روش: روش کلی پژوهش آمیخته است. روش کیفی، تحلیل مضمون مؤلفه‌های اصلی و فرعی نظریه رفتار برنامه ریزی شده و تبادل اجتماعی هومنز است که در مقالات علمی و پژوهشی منتشر شده در بازه سال‌های 2000 تا 2024 میلادی در پایگاه‌های اطلاع رسانی آنلاین نمایه شده بودند. روش گردآوری منابع داده‌ها، ...  بیشتر

مدیریت دانش
تبیین نقش اشتراک دانش وب بر کارآفرینی‌دانش با نقش میانجی پذیرش فناوری اطلاعات (مورد مطالعه: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور)

لیلی طاهرخانی؛ صفیه طهماسبی لیمونی؛ میترا قیاسی

دوره 16، شماره 2 ، تیر 1403، ، صفحه 82-102

https://doi.org/10.22055/slis.2022.42016.1914

چکیده
  هدف: تبیین تأثیر اشتراک دانش‌وب بر کارآفرینی‌دانش باتوجه به نقش میانجی پذیرش­فناوری­اطلاعات براساس مدلTOE  درمیان کارکنان نهاد کتابخانه­های عمومی کشور است روش‌شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور به ...  بیشتر

مدیریت دانش
رابطه باورهای رفتاری، هنجاری، کنترلی و تمایل به اشتراک دانش با نگرش‌ها، هنجارهای ذهنی، قصد رفتاری و کنترل رفتاری ادراک‌شده در معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان کرج

حمید فرامرزی؛ غلامحسین مکتبی؛ مرتضی امیدیان؛ علیرضا حاجی یخچالی

دوره 15، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 61-74

https://doi.org/10.22055/slis.2023.43793.1932

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف بررسی تحلیل کانونی رابطه باورهای رفتاری، هنجاری، کنترلی و تمایل به اشتراک دانش با نگرش‌ها، هنجارهای ذهنی، قصد رفتاری و کنترل رفتاری ادراک‌شده در معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان کرج انجام شده است.روش‌شناسی: این پژوهش به‌لحاظ هدف توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل تمام معلمان مقطع متوسطه ...  بیشتر