مدیریت دانش
تبیین نقش اشتراک دانش وب بر کارآفرینی‌دانش با نقش میانجی پذیرش فناوری اطلاعات (مورد مطالعه: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور)

لیلی طاهرخانی؛ صفیه طهماسبی لیمونی؛ میترا قیاسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1401

https://doi.org/10.22055/slis.2022.42016.1914

چکیده
  چکیده هدف: پژوهش حاضر با هدف تبیین تأثیر اشتراک‌دانش‌وب بر کارآفرینی‌دانش باتوجه به نقش میانجی پذیرش‌فناوری‌اطلاعات براساس مدلTOE درمیان کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه کتابداران کتابخانه‌های ...  بیشتر

مدیریت دانش
تحلیل محتوای کتاب‌های درسی دوره‌ ابتدایی از نظر میزان توجه به مفاهیم اشتراک دانش

رضا کریمی؛ فاطمه اسحاقی مسکونی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 خرداد 1403

https://doi.org/10.22055/slis.2024.44067.1937

چکیده
  مدرسه تنها مؤسسه اجتماعی است که به طور فراگیر در دسترس اغلب کودکان و نوجوانان است. این دانش و مهارت باید در دوران تحصیل در دسترس آنان قرار گیرد. برنامه درسی به عنوان بدیهی‌ترین رهیافت و راهبرد اساسی در راستای آموزش مفاهیم مدیریت دانش بویژه اشتراک دانش به کودکان و نوجوانان دانش‌آموز است. هدف از این پژوهش، ارزیابی محتوا کتاب‌های درسی ...  بیشتر

مدیریت دانش
رابطه باورهای رفتاری، هنجاری، کنترلی و تمایل به اشتراک دانش با نگرش ها، هنجارهای ذهنی، قصد رفتاری و کنترل رفتاری ادراک شده در معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان کرج

حمید فرامرزی؛ غلامحسین مکتبی؛ مرتضی امیدیان؛ علیرضا حاجی یخچالی

دوره 15، شماره 3 ، مهر 1402

https://doi.org/10.22055/slis.2023.43793.1932

چکیده
  چکیدههدف: این پژوهش با هدف بررسی تحلیل کانونی رابطه باورهای رفتاری، هنجاری، کنترلی و تمایل به اشتراک دانش با نگرش ها، هنجارهای ذهنی، قصد رفتاری و کنترل رفتاری ادراک شده در معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان کرج انجام شده است. روش شناسی: این پژوهش به لحاظ هدف توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل تمام معلمان مقطع متوسطه ...  بیشتر