%0 Journal Article %T تأثیر به‌کارگیری عناصرآمیخته‌ بازاریابی بر ترافیک و رتبه وبگاه در کتابخانه‌های دیجیتال ایران %J مطالعات کتابداری و علم اطلاعات %I دانشگاه شهید چمران اهواز %Z 2008-5222 %A حاجی زین العابدینی, محسن %A میرزایی, مریم %A سالمی, نجمه %A رحمانی, مهدی %D 2021 %\ 05/22/2021 %V 13 %N 1 %P 33-55 %! تأثیر به‌کارگیری عناصرآمیخته‌ بازاریابی بر ترافیک و رتبه وبگاه در کتابخانه‌های دیجیتال ایران %K کتابخانه دیجیتال %K بازاریابی %K ترافیک وبگاه %K تعداد پیوندها %K آمیخته بازاریابی %R 10.22055/slis.2019.26205.1501 %X هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت به‌کارگیری عناصر آمیخته‌های بازاریابی و تأثیر آن بر ترافیک و رتبه وبگاه کتابخانه‌های دیجیتال ایران بود. روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش از نوع پژوهش‌های توصیفی پیمایشی بود. جامعه پژوهش شامل 23 کتابخانه دیجیتال در ایران بود که واجد شرایط، داشتن نرم‌افزار مناسب، وجود منابع اطلاعاتی و راه‌اندازی رسمی کتابخانه بودند. یافته‌ها: نتایج پژوهش به‌صورت کلی نشان داد که میزان به‌کارگیری عناصر آمیخته‌های بازاریابی در کتابخانه‌های دیجیتال مورد بررسی کمتر از حد متوسط است. از میان کتابخانه‌های مورد بررسی کتابخانه دیجیتال نور، کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی و کتابخانه دیجیتال تبیان رتبه‌های اول تا سوم را از نظر به‌کارگیری عناصر آمیخته‌های بازاریابی برای بهبود عملکرد را به خود اختصاص داده بودند. نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که به‌کارگیری عناصر آمیخته‌های بازاریابی با میزان بازدید کتابخانه‌ها رابطه مثبتی دارد. به عبارتی هر چه کتابخانه‌ها عناصر آمیخته‌های بازاریابی را بیشتر رعایت کرده باشند، میزان بازدید از آن‌ها نیز افزایش داشته است. %U https://slis.scu.ac.ir/article_14061_e1ed181cf08c4be2f2bcffa490ffae4e.pdf