%0 Journal Article %T واکاوی تأثیر قابلیت‌های نوآوری فناورانه بر توسعه حرفه‌ای کارکنان با میانجی گری مدیریت دانش فردی(مطالعه موردی:کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) %J مطالعات کتابداری و علم اطلاعات %I دانشگاه شهید چمران اهواز %Z 2008-5222 %A حسین زاده بندقیری, عباس %A طهماسبی لیمونی, صفیه %A رضوی, علی اصغر %D 2021 %\ 05/22/2021 %V 13 %N 1 %P - %! واکاوی تأثیر قابلیت‌های نوآوری فناورانه بر توسعه حرفه‌ای کارکنان با میانجی گری مدیریت دانش فردی(مطالعه موردی:کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) %K کلید واژه‌ها: قابلیت‌های نوآوری فناورانه %K توسعه حرفه‌ای کارکنان %K مدیریت دانش فردی %K کارکنان کتابخانه‌های عمومی %R 10.22055/slis.2020.31821.1672 %X چکیده:هدف: هدف از این پژوهش تعیین تأثیر قابلیت‌های نوآوری فناورانه بر توسعه حرفه‌ای کارکنان با میانجی‌گری مدیریت دانش فردی در میان کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است. روش‌شناسی: جامعه آماری این پژوهش کلیه کتابداران کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مشتمل بر 6171 نفر است که با استفاده از فرمول کوکران 362 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شده‌اندکه با توجه به خطای نمونه‌گیری (05/0) 382 پرسشنامه توزیع و جمع‌آوری گردید. به منظور جمع آوری داده‌ها از سه پرسشنامه قابلیت‌های نوآوری فناورانه محقق ساخته، مدیریت دانش فردی محی‌الدین و آزیروانی (2007) و توسعه حرفه‌ای کارکنان نوا (2008) استفاده شده و جهت تحلیل نتایج از نرم افزارهای spss21 و PLS3.8 استفاده گردید. یافته ها: با توجه به یافته‌های پژوهش، ضریب تأثیر قابلیت‌های نوآوری فناورانه بر توسعه حرفه‌ای کارکنان و مدیریت دانش فردی به ترتیب برابر 394/0 و 466/0 شده است. همچنین ضریب تأثیر مدیریت دانش فردی بر توسعه حرفه‌ای کارکنان برابر 429/0 محاسبه گردید که در تمام مسیرها مقدار آماره آزمون محاسبه شده بزرگ تر از 96/1 شده است (P %U