TY - JOUR ID - 12662 TI - مفهوم دانش و مدیریت دانش در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران JO - مطالعات کتابداری و علم اطلاعات JA - SLIS LA - fa SN - 2008-5222 AU - خانی, نرگس AU - فرج پهلو, عبدالحسین AD - کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر AD - . استاد گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 8 IS - 17 SP - 39 EP - 60 KW - دانش هنری KW - مدیریت دانش KW - پیاده سازی KW - فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران DO - 10.22055/slis.2017.13423.1074 N2 - هدف پژوهش حاضر عبارتست از بررسی مفهوم دانش، شناسایی مؤلفه‌های مهم اشتراک و تبدیل دانش و بررسی پیاده‌‌سازی مدیریت دانش در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران براساس نظرات کارکنان این سازمان. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعه آن 190 کارمند شاغل در گروه‌ها و بخش‌های مختلف فرهنگستان هنر هستند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ای است که برای همین پژوهش طراحی، تدوین و اجرا شد. فرهنگستان هنر با توجه به امکانات خود، قابلیت پیاده سازی و اجرای مطلوب مدیریت دانش را دارد به شرطی که فرهنگ سازمانی آن در راستای الزامات پیاده سازی مدیریت دانش تغییر یابد. سه نوع دانش در فرهنگستان هنر جاری است. آنچه که قدری پیچیده به نظر می‌آید مدیریت دانش نوع سوم است که مستلزم شناختن و شکافتن مضمون‌های نهفته در آثار هنری است. به نظر می‌رسد درحال حاضر، اصلاح فرهنگ سازمانی و پیاده کردن نوعی مدیریت ترکیبی (مدیریت انواع دانش موجود در فرهنگستان هنر) از عوامل اصلی بهبود وضعیت موجود و لازمه‌ی مطلوبیت بخشی به فرایند‌های مدیریت دانش در فرهنگستان هنر می‌باشند. UR - https://slis.scu.ac.ir/article_12662.html L1 - ER -