TY - JOUR ID - 13125 TI - ارزیابی محیط دانش‌آفرینی در مراکز پژوهشی اسلامی JO - مطالعات کتابداری و علم اطلاعات JA - SLIS LA - fa SN - 2008-5222 AU - کریمی, رضا AU - فرج پهلو, عبدالحسین AU - عصاره, فریده AD - علم اطلاعات و دانش شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم AD - استاد گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز AD - هضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات دانشگاه شهید چمران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 11 IS - ویژه نامه مدیریت دانش SP - 1 EP - 26 KW - "مدیریت دانش" KW - " ارزیابی محیط دانش آفرین" KW - "محیط بای خلق دانش" KW - "مراکز پژوهشی اسلامی" KW - توانمندی‌های پژوهشگران KW - ویژگی‌های شخصیتی KW - عملکرد پژوهشی KW - نظریه آی سیستم KW - نظریه خلق دانش تریپل هلیکس DO - 10.22055/slis.2017.22729.1358 N2 - هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی محیط خلق دانش مراکز پژوهشی اسلامی، از دیدگاه پژوهشگران و اعضاء علمی صورت گرفته است. روش‌: پژوهش حاضر پیمایشی و از نوع توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش، پژوهشگران و اعضاء هیئت‌علمی مراکز پژوهشی اسلامی به تعداد 2328 نفر است .ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ای بوده است که بر اساس یافته‌های پژوهش فرج پهلو ، عصاره و کریمی (1395) تدوین‌شده بود. یافته‌ها: نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که از نظر پژوهشگران و اعضاء هیئت‌علمی مراکز پژوهشی اسلامی، متغیرهای زیرساخت هوش، کنشگران هوش، اطلاعات هوش، زیرساخت خلاقیت، کنشگران خلاقیت، اطلاعات خلاقیت، توانمندی‌های پژوهشگران و اعضاء هیئت‌علمی و ویژگی‌های شخصیتی در وضعیت مناسبی قرار دارند. اما زیرساخت مشارکت، کنشگران مشارکت و اطلاعات مشارکت دچار ضعف هستند و نیاز به تقویت دارند. نتیجه‌گیری: در محیط‌های مراکز پژوهشی اسلامی برای تسهیل در خلق دانش به‌طور نسبی اقدامات مناسبی صورت گرفته است. اما مسئولان و دست‌اندرکاران می‌توانند با استفاده از نتایج ارزیابی خلق دانش در محیط مراکز پژوهشی اسلامی سعی در برطرف کردن نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت بپردازند. UR - https://slis.scu.ac.ir/article_13125.html L1 - https://slis.scu.ac.ir/article_13125_b2f972026648fd02724ebe21187ca13e.pdf ER -