اشرفی، بزرگ. (1374). تبیین عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی مدیران و کارمندان شرکت زغال سنگ البرز شرقی، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
بازوند، کیومرث؛ میرمحمد، کاشف و اسمعیلی، محمدرضا (1392). رابطة هوش هیجانی، تعهد سازمانی و رضایت شغلی کارکنان ادارة کل تربیت بدنی استان لرستان. مدیریت ورزشی، 4: 143-125.
باقری، مسلم و تولایی، روحاله. (1389). بررسی تأثیر تعهد سازمانی برعملکرد سازمانها. دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، 7(30)، 96-73.
بهاریفر، علی و جواهریکامل، مهدی. (1389). بررسی پیامدهای ارزشهای اخلاقی سازمان (با مطالعه عدالت سازمانی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی). دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، 7(28)، 118-95.
توسلی، غلامعباس. (1375). جامعهشناسی کار و شغل. تهران: سمت.
جهانگیر، فریدون؛ پازارگادی، مهرنوش؛ محفوظپور، سعاد و اکبرزادهباغبان، علیرضا. (1386). «بررسی رابطه بین تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عوامل فردی پرستاران در بخشهای داخلی جراحی بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. مجله پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی. 12(۵) 416-407.
حسینی، مهدی؛ مهدیزاده اشرفی، علی. (1389). شناسایی عوامل موثر بر تعهد سازمانی. فصلنامه مدیریت، 7(18)، 16-9.
دادگر، هادی؛ غلامعلی نژاد، فاطمه؛ عاشوری، جمال و عرب سالاری، زهرا. (1394). ارتباط سبکهای رهبری، تعهد سازمانی و شادکامی با رضایت شغلی پرستاران. مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان، 2، 14-5.
شیعه، زهرا. (1382). بررسی رابطه بین تعهد سازمانی و رضایت شغلی مدیران و کتابداران کتابخانههای عمومی (وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) شهر تهران در سال 1381. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
صمدی، عباس و مهدوی خو، رضا. (1388). بررسی تأثیر اخلاق مدیریتی بر تعهد سازمانی کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان همدان (مطالعه موردى). فصلنامه تخصصی مالیات. 4 (52)، 71 – 45.
عزیزی، سعید (1390). بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی (مطالعه موردی کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان قم). پژوهشنامه مالیات. 11، 196-173.
فتحی، روح اله؛ دلاورفرد، سعید؛ تباشیر، رسول؛ انصاری، قدرتاله؛ افروغی، تولی و ناصری، روح اله. (1392). بررسی رابطه تعهد سازمانی و ابعاد رضایت شغلی (بر اساس مدل JDI) در پرسنل نوبتکار شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران. کنفرانس ملی حسابداری و مدیریت، 7-1.
قلیپور، آرین؛ بلاغی اینالو، امین؛ قاسمی، میثم و روحیخلیلی، مهدی. (1386). بررسی صحت و سقم کلیشههای منفی زنان در سازمانها. پژوهش زنان، 5(3)، 168-141.
قنبری، سیروس؛ خوشخویی، منصور؛ هندی، سید محسن و نامداری پژمان، مهدی. (1391). رابطه رضایت شغلی با تعهد سازمانی در بین کارکنان جمعیت هلال احمر استان همدان. فصلنامه امداد و نجات. 1، 54-40.
کوزهچیان، هاشم؛ زارعی، جواد و طالبپور، مهدی. (1382). بررسی ارتباط تعهد سازمانی و رضایت شغلی مدیران و معلمان مرد تربیت بدنی آموزشگاههای استان خراسان. فصلنامه المپیک، 11(2-1)، 52-43.
کوهستانی، حسینعلی و شجاعیفر، حبیب الله. (١٣٨٠). رابطه رضایت شغلی مدیران دانشکدهها با تعهد سازمانی آنان در دانشگاه فردوسی مشهد. دانش و توسعه، مجله دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد. ١٣، 26-11.
مجیدی، عبدالله. (١٣٧٧). تأثیر جابجایی بر تعهد سازمانی و رضایت شغلی. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی، تهران، دانشکده علوم انسانی.
مورهد، جی و گریفین، آر دبلیو. (1380). رفتار سازمانی (ترجمه سیدمهدی الوانی، غلامرضا معمارزاده)، تهران: انتشارات مروارید.
نحریر، بتول؛ عبادی، عباس؛ توفیقی، شهرام؛ کریمیزارچی، علیاکبر و هنرور، حسن (1389). ارتباط رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران شاغل در بیمارستانهای دانشکده پرستاری. طب نظامی. 1، 26-23.
نظریان مادوانی، عباس و مختاری دینانی، مریم. (1392). ارتباط بین رضایت شغلی، هوش هیجانی و تعهد سازمانی کارکنان ادارات تربیت بدنی دانشگاه های تهران. پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی. 2(6)، 56-43.
وحیدیان رضازاده، مجید. (1381). ارتباط بین رضایت شغلی با تعهد سازمانی معلمین مرد تربیت بدنی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی.
یعقوبی، مریم و
سقاییان نژاد اصفهانی، سکینه؛
ابوالقاسم گرجی، حسن؛
نوروزی، محسن و
رضایی، فاطمه. (1388). رابطه عدالت سازمانی بارضایت شغلی و تعهد سازمانی در بین کارکنان بیمارستانهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.
مدیریت سلامت، 12(35)، 32-25.
Alnajjar, A. A. (1996). Relationship between job satisfaction and organizational commitment among employees in the United Arab Emirates. Psychological Reports. 79, 315–321.
Baron, R. A. & Greenberg, J. (1990). Behavior in organizations, 3rd ed. Boston, MA: Allyn & Bacon (A Division of Simon and Schuster, Inc.).
Bernal, J., Gargallo-Castel, A., Marzo-Navarro, M., & Rivera-Torres, P. (2005). Job satisfaction: empirical evidence of gender differences. Women in Management Review. 20(4), 279-288.
Bolon, D. S. (1997). Organizational Citizenship Behavior among Hospital Employees: A Multidimensional Analysis Involving Job Satisfaction and Organizational Commitment, Hospital and Health Service Administration. 42, 221-241.
Brunetto, Y., & Farr-Wharton, R. (2002). Using social identity theory to explain the job satisfaction of public sector employees. International journal of public sector management, 15(7), 534-551.
Chang, T. and Lin, H. (2008). A Study on Service Employees’ Customer-Oriented Behaviors. Journal of American Academy of Business, 13, 92-98.
Cohen, A. (1992). Antecedents of organizational commitment across occupational groups: A meta-analysis. Journal of Organizational Behavior. 13, 539–558.
Culverson, D. E. (2002). Exploring organizational commitment following radical change: A case study within the Parks Canada Agency. Canada: University of Waterloo.
DeConinck, J. B., and Bachmann, D. P. (1994). Organizational commitment and turnover intentions of Marketing Managers. Journal of Applied Business Research. 10 (3), 87-95.
Decotiis, T.A. and summers, T. P. (1987). A path Analysis of a model of the Antecedents and consequences of organizational commitment. Human Relations. 40, 445-470.
Facteau, J. D.; Dobbins, G. H.; Russell, J. E. A.; Ladd R.T. & Kudisch, J.D. (1995). The influence of general perceptions of the training environment on pre training motivation and perceived training transfer. Journal of Management. 21(1), 1-25.
Findler L.;
Wind L. H.;
Barak M. E. (2007). The Challenge of Workforce Management in a Global Society: Modeling the Relationship between Diversity, Inclusion, Organizational Culture, and Employee Well-Being, Job Satisfaction and Organizational Commitment. Administration in Social Work, 31 (3), 63-94.
Geuss, R. R. (1993). Organizational socialization of first and second career teacher: A survey of selected outcomes. Dissertation Abstracts Interactional.
Hollenbeck, J. R. and Williams, C.R. (1986). Turnover functionality versus Turnover frequency: a note on work attitudes and organizational effectiveness. Journal of Applied Psychology, 71, 606-611.
Mathieu, J. E. and Zajac, D. M. (1990). A Review and Meta-analysis of the Antecedents, Correlates and Consequences of Organizational Commitment. Psychological Bulletin. 2, 171-94.
Meyer, J. P., & Allen, N. J. (1991). A three-component conceptualization of organizational commitment. Human Resource Management Review. 1(1), 61-89.
Meyer, K. c and Schoorman, F. D. (1998). Differentiating Antecedents of Organizational Commitment: a Test of March and Simons Model. Journal of Organizational Behavior. 19, 15-28.
Mohammed, F. and Eleswed, M. (2013). Job Satisfaction and Organizational Commitment: A Correlational Study in Bahrain. International Journal of Business, Humanities and Technology. 5, 43-53.
Norman I. J; Wu L. (2006). An investigation of job satisfaction, organizational commitment and role conflict and ambiguity in sample of Chinese undergraduate nursing students. Nurse Educ Today. 26 (4), 304-314.
O’Reilly, C. A., and Chatman, J. (1986). Organizational commitment and psychological attachment: The effects of compliance, identification, and internalization on prosaically behavior. Journal of Applied Psychology. 71, 492–499.
Reichers, A. (1985). A Review and reconceptualization of organizational commitment. Academy of management Review. 10, 465-476.
Sarke, S. J. (2003). The relationship of age and length of service with job satisfaction: an examination of hotel employees in Thailand. Journal of Management Psychology, 18(7), 745-758.
Silverthorne, C. (2004). The impact of organizational culture and person-organizational fit on organizational commitment and job satisfaction in Taiwan. Leadership Organ Dev J. 25 (7), 592-599.
Thompson, D. P., McNamara, J. F., & Hoyle, J. R. (1997). Job satisfaction in educational organizations: A synthesis of research findings. Educational Administration Quarterly. 33(1), 7-37.
Vandnberg J. L. (1992). Examining the Casual Order of Job Satisfaction and Organizational Commitment. Journal of Management. 28(2), 153-167.
Williams L. J and John T. H. (1986). Antecedents and consequences of satisfaction and commitment in Turnover Models: A Reanalysis using latent variable structural Equation Methods. Journal of Applied Psychology. 71, 219-231.
Williams, G. C. (2003). Maintaining Organizational Commitment during Downsizing. Organizational Behavior Term Paper. 1-12.
Wood, J. A., Rutherford, B.; Madupalli, R., Boles, J. (2007). the relationship of facets of salesperson job satisfaction whit affective organizational commitment. Journal of Business and Industrial Marketing, 22 (5): 311-321.
Yogesh, U., Singh, S. and Singh, S. (2010) Shipley, Job Satisfaction & Organizational Commitment: A Study of Mediating Role of Perceived Organizational Support. AIMA Journal of Management & Research. 4, (1/4),
Young, B. S.; Worchel, S. and Woehr, D. (1998). Organizational Commitment among Public Service Employees. Public Personnel Management. 27(3), 339-348.
Yousef, D. A. (2000). Organizational commitment and job satisfaction as predictors' attitudes toward organizational change in a non – western setting. Personnel Review. 5 (29), 56-70.
Yucel, I. and Bektas, C. (2012). Job Satisfaction, Organizational Commitment and Demographic Characteristics among Teachers in Turkey: Younger is Better?.
46, 1598–1608.