آرمسترانگ، مایکل. (1386). مدیریت عملکرد؛ راهبردهای اساسی و رهنمودهای عملی. ترجمه ناصر میرسپاسی و اسماعیل کاووسی، تهران: انتشارات ترمه.
ترنس، آرمیچل. (1376). مردم در سازمان ها زمینه رفتار سازمانی. ترجمه حسین شکرکن، انتشاراترشد.
صدوقی، فرحناز. عبادی فرد آذر، فربد. احمدی، مریم. و پیری، زکیه. (1390). مدل حافظه سازمانی فرایند محور، پیش نیاز اجرای مدیریت دانش در بخش های مدارک پزشکی، فصلنامه مدیریت اطلاعات سلامت، 8(6)، شماره پیاپی 22، ص 743-753.
علی زاده، فاطمه. حسن زاده، محمد. (1392). بررسی رابطه سبک مدیریت و تسهیم دانش در کتابخانه ها،
فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی.
(2)3، ص 49-60 .
غلامی، طاهره؛ (1394). کتابخانه تخصصی به مثابه حافظه سازمانی، فصلنامه نقد کتاب،2 (7)، ص 283-295.
فهیم نیا، فاطمه. منطق، حسن. (1392)، بررسی نقش کیفیت خدمات ارائه شده به وسیلة کتابخانه های دانشگاهی در افزایش اعتماد دانشجویان به آن (مورد مطالعه: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران)، تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی. 47(2)، ص 117-137.
فیض، داوود. دهقانی سلطانی، مهدی. فارسی زاده، حسین. و غلامزاده، رسول. (1395)، بررسی تأثیر تسهیم دانش بر توانمندسازی روانشناختی کارکنان با تبیین نقش میانجی حافظه سازمانی و یادگیری مشارکتی الکترونیک در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، ۱۳۸۸، ص ۷۸۵-۷۸۶.
کامه خوش، محمدتقی. اسماعیلی، هادی. (1392). نقش عواطف و حافظه عاطفی در حافظه سازمانی، توسعه سازمانی پلیس، 45، ص 107-128.
محمدزاده، هاجر. بزرگی، اشرف السادات. (1391). استفاده کنندگان از کتابخانه ملی ایران و شیوه های بهره گیری آنان از منابع و خدمات کتابخانه ملی: همخوان یا ناهمخوان با اساسنامه. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 92، ص 23-39.
Alavi, M. & Leidner D. E., (2001). Review: Knowledge Management and Knowledge Management Systems: Conceptua Foundations and Research Issues. MIS Quarterly, 25(1), 107-36.
Amara, N., Landry, R., & Doloreux, D. (2009). Patterns of innovation in knowledge intensive business services. The Service Industries Journal, 29(4), 407–430.
Brooks, R.F. , Lings, I. N. and Botschen, M. A. (2000), International marketing and driven wavefronts. Service Industries Journal, 4, 41 – 50.
Camisón, C., & Villar-López, A. (2011). Non-technical innovation: organizational memory and learning capabilities as antecedent factors with effects on sustained competitive advantage. Industrial Marketing Management, 40(8), 1294-1304.
Chang, C. C., & Wu, C. C. (2013). Multilevel analysis of work context and social support climate in libraries. In Aslib Proceedings, New Information Perspectives, 65 (6), 644-658.
Croasdell, D. T. (2001). IT's role in organizational memory and learning, Information Systems Management, 18(1), 8-11.
Cross, R., & Baird, L. (2000). Technology is not enough: Improving performance by building organizational memory. Sloan Management Review, 47(3), 69–78.
Davenport, T. H., & Prusak, L. (1998). Working knowledge: How organizations manage what they know, Harvard Business Press, 17-28.
Drucker, P. F. (1993). Post capitalist society. New York: Harper Business Publishers.
Hold, C. P., (2007). Knowledge sharing: moving away from the Obsession with best practices, Journal of knowledge management, 11(1), 36- 47.
Hussain, K., Konar, R., & Ali, F. (2016). Measuring Service Innovation Performance through Team Culture and Knowledge Sharing Behaviour in Hotel Services: A PLS Approach. Procedia-Social and Behavioral Sciences,224, 35-43.
Huysman, M. & de Wit, D. (2000). Knowledge management in practice. In Edwards, J. & Kidd, J. (Eds.)Knowledge Management Conference (KMAC 2000), Birmingham,UK.
Ipe, M. (2003). Knowledge sharing on organizations: A conceptual framework. Human Resource Development Review, 2(4), 337–359.
Jaggars, D. E., Jaggars, S. S., & Duffy, J. S. (2009). Comparing Service Priorities Between Staff and Users in Association of Research Libraries (ARL) Member Libraries. Portal, Libraries and the Academy, 9(4), 441-452.
Kim, S., & Lee, H. (2006). The impact of organizational context and information technology on employee knowledge-sharing capabilities. Public Administration Review, 66(3), 370–385.
Lai, M. C., Huang, H. C., Lin, L. H., & Kao, M. C. (2011). Potential of organizational memory for creating service performance: A cross-level analysis. Expert Systems with Applications, 38(8), 10493-10498.
Lee, H. (2011). Knowledge Management Enablers, Processes, and Organizational Performance: an Integrative View and Empirical Examination. Journal of Management Information Systems, 20(1), 179-228.
Lehner, F., & Maier, R. K. (2000). How can organizational memory theories contribute to organizational memory systems?. Information Systems Frontiers, 2(3-4), 277-298.
Liao, H., & Chuang, A. (2004). A multilevel investigation of factors influencing employee service performance and customer outcomes. Academy of Management Journal, 47(1), 41-58.
Liu, K. L., Chang, C. C., & Hu, I. L. (2010). Exploring the effects of task characteristics on knowledge sharing in libraries, Library Review, 59(6), 455-468.
Loebbecke, C., Van Fenema, P. C. and Powell, P., (2016). Managing inter-organizational knowledge sharing. The Journal of Strategic Information Systems, 25(1), 4-14.
Meyer, J. W., Scott, W. R., Rowan, B., & Deal, T. E. (1985). Organizational environments, Ritual and rationality, (Vol. 542). Beverly Hills, Calif.: Sage.
Nonaka, I. (1994). A dynamic theory of organizational knowledge creation. Organization science, 5(1), 14-37.
Robert, C., (2009). An notation for knowledge sharing in a collaborative environment. Journal of Knowledge Management, 13(1), 111-119.
Robertson, S., & Reese, K. (1999). A virtual library for building community and sharing knowledge, International Journal of Human-Computer Studies, 51(3), 663-685.
Sánchez Bengoa, D., Ruediger Kaufmann, H., & Vrontis, D., (2012). A new organizational memory for cross-cultural knowledge management. Cross Cultural Management: An International Journal, 19(3), 336-351.
Schilligo, J.A.(2007), Predictors of Effective Knowledge Management
, A Dissertation Submitted to Floria Institue of Technology in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy in Industrial /Organizational Psychology, Available at:
http://proquest.umi.com/pqdweb.
Seonghee, K., & Boryung, J. (2008). An analysis of faculty perceptions: Attitudes toward knowledge sharing and collaboration in an academic institution, Library & Information Science Research, 30(4), 282-290.
Shepard, S. (2000). Telecommunications convergence: how to profit from the convergence of technologies, services, and companies. McGraw-Hill, Inc.
Tangen, S. (2005). Demystifying productivity and performance, International Journal of Productivity and performance management, 54(1), 34-46.
Tsai, M.T. and Cheng, N.C. (2010). Programmer perceptions of knowledge-sharing behavior under social cognitive theory, ExpertSystems with Applications, 37 (12), 8479-8485.
Wooten, L. P., & James, E. H. (2004). When firms fail to learn: The perpetuation of discrimination in the workplace, Journal of Management Inquiry, 13(1), 23–33.
Yang, J. T., & Wan, C. S. (2004). Advancing organizational effectiveness and knowledge management implementation, Tourism Management, 25(5), 593-601.
Zhang, L., Tian, Y., & Qi, Z. (2006). Impact of organizational memory on organizational performance: An empirical study. The Business Review, 5(1), 227–332.