آقازاده، احمد. (1386). آموزش و پرورش تطبیقی. تهران: سمت.
بازرگان، عباس. (1386). ارزیابی مستمر برای بهبود کیفیت دانشگاهی: نگاهی به یک دهه تجربه در نظام آموزش عالی ایران. تـهران: سازمان سنجش آموزش کشور.
بیگدلی، زاهد و حمدیپور، افشین. (1391). تحلیل محتوایی برنامه آموزشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی مصوب سالهای 1375 و 1388. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات.28(2)، 283-304.
تهوری زهرا. (1385). لزوم بازنگری در برنامههای آموزش کتابداری و اطلاعرسانی با توجه به نیازهای مهارتی جدید کتابداران و اطلاعرسانان. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات ،17 (1)، 143- 162.
جعفریهرندی، رضا، میرشاه جعفری، سید ابراهیم و لیاقت دار، محمد جواد. (1389). بررسی تطبیقی عنصر محتوا در برنامه درسی آموزش عمومی علوم ایران و چند کشور جهان. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 11(1)، 235-260.
حری، عباس. (1384). چالشها وراهکارهای آموزش کتابداری در گفت و گو با دکتر عباس حری. فرزاد دادرس (مصاحبهگر). کتاب ماه کلیات، 8(6و7)، 6-17.
حسنزاده، محمد. (1383). نقش کتابداران و اطلاعرسانان در مدیریت دانش سازمانها (با نگاهی به سرفصلهای مقاطع سهگانه علوم کتابداری و اطلاعرسانی ایران). مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 15(3)، 101-114.
حیدری، غلامرضا. (1390). آموزش کتابداری و علم اطلاعات در ایران موانع و راهکارها. کتابداری و اطلاعرسانی، 14(2)، 71-106.
داورپناه، محمدرضا، فتاحی، رحمتالله و خسروی عبدالرسول. (1388). نظرسنجی از جامعه کتابداری و اطلاعرسانی پیرامون نام رشته واحتمال بازنگری در آن. اطلاعشناسی، 3(24)، 3-32.
دیانی، محمدحسین. (1379). برنامه آموزشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی: پیشنهادهایی برای تحول. کتابداری و اطلاعرسانی، 3(1)، 1-20.
زارعفراشبندی، فیروزه، عالیپور، الهام، عزیزی، عبدالنبی و عزیزی احمد. (1383). عدم تناسب سرفصلهای دوره آموزشی کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی در برآوردن نیازهای اطلاعاتی نوین جامعه پزشکی. احمد پاپی (ویراستار)، مجموعه مقالات ششمین همایش ملی کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی با تکیه بر نظامهای نوین اطلاعرسانی و پژوهشهای پزشکی. اصفهان: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.
سرمد، زهره و وزیری، مژده. (1377). شاخصهای کیفیت برنامه درسی در آموزش عالی. مجله علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س)، 24 و 25، 151-166.
علومی، طاهره. (1380). ارزیابی وضعیت علمی رشته کتابداری و اطلاعرسانی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای تربیت مدرس، تهران و علوم پزشکی ایران در سالهای 1365-1373. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 6(1)، 41-65.
غفاری، رضا و دیگران. (1390). مقایسه برنامه آموزش پزشکی عمومی در ایران با چند دانشکده پزشکی معتبر از کشورهای منتخب جهان. آموزش در علوم پزشکی، 11(7)، 819-831.
فتاحی، رحمتالله. (1379). الگویی برای بازنگری و تجدید ساختار آموزشهای کتابداری و اطلاعرسانی در ایران با توجه به تحولات جدید در محیط اطلاعاتی. کتابداری و اطلاعرسانی، 3(1)،21-44.
فتحیواجارگاه، کوروش و شفیعی، ناهید. (1386). ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دانشگاهی (مورد برنامه درسی آموزش بزرگسالان). مطالعات برنامه درسی، 2 (5)، 1-26.
کوکبی، مرتضی. (1376). نگاهی به دروس سازماندهی مواد. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات،3(8)، 57-69.
گرایی، احسان و حیدری، غلامرضا (1394). نظریه شایستگیهای کانونی: الگویی برای برنامهریزی آموزش علم اطلاعات و دانششناسی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 21(3)، 467-490.
مختاری، حیدر (1384). برنامه درسی رشته کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 16(2)،25-32.
منصوریان، یزدان. (1390). گرایشهای تخصصی و بینرشتهای در علوم کتابداری و اطلاعرسانی. کتاب ماه کلیات. 166، 58-63.
نوکاریزی، محسن. (1383). بررسی برنامههای درسی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی. کتابداری و اطلاعرسانی، 7(2)، 57-69.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شورای عالی برنامهریزی علوم پزشکی. (1389). مشخصات کلی، برنامه، سرفصل دروس و نحوه ارزشیابی برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی. مصوب چهل و دومین جلسه شورای عالی برنامه برنامهریزی علوم پزشکی مورخ 9/3/1389. تهران: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. قابل دسترس در: http://mbs.behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=176&pageid=27540//(4 دی 1394)
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای عالی برنامهریزی آموزشی. (1390). برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانششناسی گرایش مطالعات کتابخانههای عمومی. مصوب هفتصد و نود و دومین جلسه شورای برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ 10/10/90. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. قابل دسترس در:
http://www.msrt.ir/fa/prog/Pages/ApprovedCourses.aspx//(4دی 1394 )
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای عالی برنامهریزی آموزشی. (1391). برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانششناسی گرایش مدیریت اطلاعات. مصوب هشتصد و چهارمین جلسه شورای برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ 19/6/91. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.قابل دسترس در: http://www.msrt.ir/fa/prog/Pages/ApprovedCourses.aspx//(6 دی 1394)
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای عالی برنامهریزی آموزشی. (1391). برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانششناسی گرایش مدیریت کتابخانههای دیجیتال. مصوب هشتصد و بیست و یکمین جلسه شورای برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ 15/11/91. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. قابل دسترس در: http://www.msrt.ir/fa/prog/Pages/ApprovedCourses.aspx//(6 دی 1394)
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای عالی برنامهریزی آموزشی. (1391). برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانششناسی گرایش مدیریت کتابخانههای دانشگاهی. مصوب هشتصد و چهارمین جلسه شورای برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ19/6/91 . تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. قابل دسترس در: http://www.msrt.ir/fa/prog/Pages/ApprovedCourses.aspx//(6 دی 1394)
وزارت فرهنگ و آموزش عالی، شورای عالی برنامهریزی آموزشی. (1375). مشخصات کلی، برنامه آموزشی و سرفصل دروس دوره کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاعرسانی. مصوب سیصد و بیست و چهارمین جلسه شورای عالی برنامهریزی مورخ 18/6/1375 . تهران: وزارت فرهنگ و آموزش عالی. قابلی دسترس در:
http://sep.iau.ir///(4 دی 1394)
یمانی، نیکو، نصراصفهانی، احمدرضا و صبری، محمدرضا. (1389). روند بازنگری برنامههای درسی رشتههای علوم پزشکی در کشور. مطالعات برنامه درسی، 4(16)،16-28.
Begum, R. & Bahri, C.N. (2000). The 2020 academic librarian meeting the challenge of change. Available from: http://www.iiu.edu.my/iclise/files/session4/pres4/2.htm.(Accessed 25 Des 2015)
Clark, B. R. (1998). Creating entrepreneurial universities: organization pathways of transformation. London: Pergamon press.
Khalid, M. A. (2003). Comparison between needed competencies of academic librarians and LIS curricula in Pakistan. The Electronic Library, 21(2):, 99 – 109.
Mi, M. (2011). Renewed roles for librarians in problem-based learning in the medical curriculum. Medical Reference Services Quarterly, 30 (3):, 269-282.
Ocholla, D. & Bothma, T. (2007). Trends, challenges and opportunities for LIS education and training in Eastern and Southern Africa. New Library World, 108(2/1):, 55-78.
Thomas, G. & Carrol, V. (2006). Curriculum revision: Product innovation for quality income. Quality Management; 15(4): ,285-290.