آموزنده، مهدیه (1390). بررسی عوامل مؤثر بر مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهراء در سال تحصیلی 91-1390. پایاننامه کارشناسیارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.
جدیدی، زهرا (1394). میزان بکارگیری مدیریت اطلاعات شخصی توسط اعضای هیاتعلمی دانشکدههای پیراپزشکی دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران. پایاننامه کارشناسیارشد کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، تهران، ایران.
حجازی، یوسف، بازرگان، عباس، اسحاقی، فاخته (1387). راهنمای گام به گام ارزیابی درونی کیفیت در نظام دانشگاهی. تهران: دانشگاه تهران، مؤسسه چاپ و انتشارات.
صالحنژاد، زهرا (1393). رفتار مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند. پایاننامه کارشناسیارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران.
عبداللهی، لیلا (1390). استفاده اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ابزارهای مدیریت اطلاعات شخصی. پایاننامه کارشناسیارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.
مجاور، آیدا (1392). بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در مجموعه اطلاعات الکترونیکی شخصی بر اساس مدل جونز. پایاننامه کارشناسیارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران.
Barreau, D. K. (1995). Context as a factor in personal information management systems. Journal of the American Society for Information Science, 46 (5), 327–339.
Bellotti, V., Ducheneaut, N., Howard, M., Smith, I., Neuwirth, C. (2002). Innovation in extremism: Evolving an application for the critical work of email and information management. In DIS’02: Proceedings of the Conference on Designing Interactive Systems (pp. 181–192). New York, NY, USA: ACM Press.
Case, D. O. (1991). Conceptual organization and retrieval of text by historians: The role of memory and metaphor. Journal of the American Society for Information Science, 42 (9), 657-668.
Cole, I. (1982). Human Aspects of Office Filing: Implications for the Electronic Office. In Proceedings of the Human Factors Society, 26th Annual Meeting, edited by Richard E. Edwards, 59-63. Santa Monica: Human Factors Society.
Fertig, S., Freeman, E., Gelernter, D. (1996). “Finding and reminding” reconsidered. SIGCHI Bulletin, 28(1), 66-69.
Kwasnik, B. H. (1991). The importance of factors that are not document attributes in the organization of personal documents. Journal of Documentation, 47 (4), 389-398.
Lansdale, M. W. (1988). The psychology of personal information management. Applied Ergonomics, 19 (1), 55–66.
Malone, T. W. (1983). How do people organize their desks? Implications for the design of office information systems. ACM T rans actions on Information Systems (TOIS), 1(1), 99-112. Available at: http://130.102.79.1/~id/projects/mailstacker/papers/malone.pdf (Accessed 11 November 2014)
Song, G., Ling, C. (2009).The Roles of Profession and Gender in Some PIM Tasks.In Michael J. Smith and Gavriel Salvendy (Eds.). Human Interface and the Management of Information: Designing Information Environments, 13thInternational Conference on Human–Computer Interaction, HCI Internationa l2009, San Diego, California, USA, July 19–24, 2009, 429-436.
Whittaker, S., Hirschberg, J. (2001) .The character, value, and management of personal paper archives.ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI), 8 (2), 150-170.