احمد معظم، سمانه، حسن زاده، محمد، و شاپوری، سودابه (1391). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی شهرستان رامسر و تنکابن با استفاده از ابزار لایب کوال. فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، 17 (5)، 1-21.
احمدی میرقائد، احمد رضا (1393). سنجش کیفیت خدمات مرکزی دانشگاه علم و هنر از دیدگاه کاربران (پایان نامه کارشتناسی ارشد). دانشگاه علامه طباطبایی ،تهران.
اسفندیاری مقدم، علیرضا، رزمی شندی، مسعود، و نورزوزی، یعقوب (1392) .کیفیت خدمات کتابخانههای ایران بررسی پژوهشهای مدل لیب کوال در ایران. تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، 47 (2)، 191-208.
اشرفی ریزی، حسن، امرایی، مرتضی، پاپی، احمد، بهرامی، سوسن، و سموعی، راحله (1391). مؤلفههای مهارتهای ارتباطی و ارتباط آنها با ویژگیهای جمعیتشناختی کتابداران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 2(1)، 79-92.
امینی، اکرم (1389). ارزیابی مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای عمومی شهر اصفهان (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه اصفهان، اصفهان.
باد، جان (1377). ارتباطشناسی و کتابداری. ترجمه محبوبه مهاجر و نورالله مرادی. تهران: انتشارات سروش.
تاجر، پگاه (1392). بررسی انتظارات کاربران و میزان رضایت مندی آنھا از خدمات کتابخانه با استفاده از ابزار لایب کوال (مورد مطالعه: کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت). فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 6(21) ،63-75 .
تقی زاده، زیبا، رضایی پور، افسر، مهران، عباس، و علیمرادی، زینب (1385). به کارگیری مهارتهای ارتباطی توسط ماماها و ارتباط آن با رضایتمندی مراجعین. مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه تهران،12 (4)، 47-55.
رهنما، ساناز، فتاحی، رحمتالله، و دیانی، محمدحسین (1393). بررسی میزان و عوامل مؤثر بر برخورداری کتابداران از مهارتهای ارتباطی : مطالعة موردی کتابداران دانشگاه فردوسی مشهد. پردازش و مدیریت اطلاعات، 30(3)، 875-898.
غفاری، سعید ؛ کرانی، اکرم (1390). بررسی کیفیت خدمات در کتابخانههای دانشگاه علوم پژشکی کرمانشاه از طریق مدل لایب کوال. دانش شناسی، 3 ( 12)، 53-68.
کریمی، لعیا، بنیاقبال، ناهید، تفرشی، شکوه، و همایی، رضا (1391). میزان و نحوهی به کارگیری مهارتهای ارتباطی توسط کتابداران کتابخانههای دانشگاههای دولتی شهر اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت، 9(1)، 42-54.
مجیدی قهرودی، نسیم، گرانمایهپور، علی، و بخشنده، سمیرا (1392). بررسی نقش تفاوت مهارتهای ارتباطی زنان و مردان و تأثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان. مطالعات رسانهای، 8(2)، 91-102.
محمدبیگی، فاطمه،و حسن زاده، محمد (1389). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی کشور در شهر قزوین با استفاده از ابزار لیب کوال. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی کشور ، 15(56)، 7-30.
میرحقجو، نوشاز، نایبی، ندا، مجدتیموری، رامش، و کاظمنژاد لیلی، احسان (1392). مهارتهای ارتباط با بیمار و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان پرستاری. پرستاری و مامایی جامعنگر، 25(2)، 93-101.
نصیری زاده، امیر اشکان، سعیدزاده، زهرا السادات، و صباحی بیدگلی، محمد (1390). همبستگی مهارتهای ارتباطی پرستاران با کیفیت خدمات بستری در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی کاشان. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت، 1 (1)، ، 45- 51.
نظری، رسول، قاسمی، حمید، و سهرابی، زهرا (1394). بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی، سبکهای رهبری، فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدیران در سازمانهای ورزشی: مدلسازی معادلات ساختاری. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 11(1)، 93-102.
Broady-Preston, J., Felice, J. & Marshal, S. (2006). Building better customer relationships: Case studies from Malta and the UK. Journal of Library Management, 27(6/7), 430-45.
Chawner, Brenda & Oliver, Gillian (2013). A Survey of New Zealand Academic Reference Librarians: Current and Future Skills and Competencies. Australian Academic and Research Libraries, 44 (1), 29-39.
Guo, X., Duff, A., & Hair, M. (2008), "Service Quality Measurement in the Chinese Corporate Banking Market", International Journal of Bank Marketing، 26(5), 305-327
Hai-lan, Shan (2009). Cultivation of ideal personality and personality accomplishment of librarians. Sci-Tech Information Development & Economy, 21, 18-19.
Ketlhoilwe, Blessing Kebakgore & Molatedi, Spando Kgomotso (2015). An evaluation of the university of Botswana reference services staff: current and future skills and competencies. A paper submitted in IFLA WLIC 2015, Cape Town.
Kiran, Kaur (2010). Service quality and customer satisfaction in academic libraries: Perspectives from a Malaysian university. Library Review, 59(4), 261 - 273
Kotler, Philip and Bloom, Paul N. (1984). Marketing professional services. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc.
Kulkarni,M., & Deshpande, M. (2012,june15). Powering library users establishing channel of communication for service quality expectations of trainers from government Administrative Training Institute (ATI) Libraries in India. Available Online from: http://conferencer.retrieved from http ://www .iifla.org/ifla78
Ladhari, R., & Miorales, M. (2008). Perecivied service quality , perceived value and recommendation : A study among Canadian public library users , library management , 29, 366 – 352.
Miranda-Murillo, Diana (2004). The Value of Service in the Library and Information Science Curriculum (Master thesis). University of Texas, Austin.
Nofsinger, Mary M. 1999, “Training and Retraining Reference Professionals: Core Competencies for the 21st Century,” The Reference Librarian no. 64, 9-19.
Nzivo, C.N. (2012). User perception on library services and information resources in Kenyan Public Libraries. Library Review, 61(2), 110-127.
Rajaram, Shyama (2012). Enhancing LIS skills. In Rhoda Bharacha, Bansidhar Bhatt & Shewta Shroff (Eds), User oriented quality services in 21st century libraries. Seminar organized on 11th Augost, 2012, Ahmadabad.
Shannon, Donna M. (2009). Principals’ perspectives of school librarians. School libraries worldwide, 15(2), 1-22
Tanawade, M. S. Shri (2011). Effective Interpersonal Skills For Library Management. Indian Stream Research Journal. 1(1), 184-186.