ابراهیم زاده، صنم؛ نقشینه، نادر (1394). میزان آشنایی و استفاده کتابداران دانشگاهی شهر تبریز از امکانات وب 0/2. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، 8 (29)، 1-14.
احمدی ده قطب الدینی، محمد (1389). روابط ساختاری بین سازههای مدل پذیرش فناوری دیویس. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 5 (2)، 129-142.
اسفندیاری مقدم، علی رضا؛ حسینی شعار، منصوره (1390). میزان آشنایی و استفاده کتابداران کتابخانههای دانشگاهی همدان از امکانات و قابلیتهای و ب 2. کتابداری و اطلاع رسانی، 14 (1)، 155-182.
بهرامی، واحد؛ صنعت جو، اعظم (1393). بررسی عوامل بازدارنده بر کاربرد فناوریهای وب2 در کتابخانههای دانشگاهی ایران. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی، 4(2)، 71-92.
جلالی، زهرا؛ اشرفی ریزی، حسن؛ سلیمانی، محمدرضا؛ افشار، مینا (1396). عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط کتابداران دانشگاهی اصفهان بر اساس مدل TAM. مجلهدانشکدهپیراپزشکیدانشگاهعلومپزشکیتهران (پیاوردسلامت)، 11 (4)، 400-410.
حسین زاده، نرگس (1392). بررسی وضعیت آشنایی، استفاده و سودمندی فناوریهای نوین در کتابخانههای تحت پوشش اداره کل کتابخانه عمومی شهر اصفهان از دیدگاه مراجعان به منظور بهبود خدمات اطلاع رسانی. گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان.
داورپناه، محمدرضا (1378). موانع زیرساختی بهرهگیری از فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاهی ایران. کتابداری و اطلاع رسانی، 5 (2)، 1-23.
رشیدی، الهام (1392). وب 2 و کتابداران کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. فصلنامهعلوموفنونمدیریتاطلاعات، 1(1)، 121-139.
رضایی، مسعود (1388). نظریههای رایج درباره پذیرش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات. پژوهشهای ارتباطی، 16(4)، 63-93.
سلیمیفرد، خداکرم؛ خسروی، عبدالرسول؛ پاک، امید؛ پاسبان، اسماعیل؛ صفایی؛ زهرا (1393). مدل سازی عوامل موثر بر پذیرش فناوری آر. اف. آی. دی در کتابخانه؛ مطالعه موردی: کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر. تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، 48 (1)، 105-120.
شیخ شعاعی، فاطمه (1385). بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانههای دانشکدههای فنی دانشگاههای دولتی شهر تهران : قابلیت کاربرد "مدل پذیرش فناوری". پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه کتابداری و اطلاع رسانی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
عبادللهی، نوراله؛ چشمه سهرابی، مظفر؛ نوشین فرد، فاطمه (1393). تحلیل عوامل فناورانه موثر بر پذیرش فناوری بر اساس نظریه اشاعه نوآوری راجرز: مورد پژوهشی نرم افزار نمایه نشریات. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، 7 (26)، 79-91.
علی اکبری، حمیده (1393). وضعیت استفاده از فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاهی استان اردبیل. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 3 (3و4)، 109-121.
علیدوستی، سیروس (1384). طراحی مدل عوامل کلیدی مؤثر برکاربرد فناوری اطلاعات در سازمانهای دولتی. پایاننامه دکتری، دانشگاه تهران، تهران.
فرزین یزدی، محبوبه (1391). بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری شناسایی با فرکانس رادیویی میان کتابداران کتابخانههای دانشگاهی شهر یزد. پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه کتابداری و اطلاع رسانی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه الزهرا.
قربانیزاده، وجه اله؛ حسن نانگیر، سیدطه؛ رودساز، حبیب (1392). فراتحلیل عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در ایران. پژوهشهای مدیریت در ایران (مدرس علوم انسانی). 17 (2)، 1-21.
کابانی، خاتون؛ مطلبی، داریوش (1392). وضعیت استفاده از فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاه تبریز. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 3(7)، 91-102.
کفاشان، مجتبی (1389). کاربرد نظریههای پذیرش فناوری در ارزیابی فناوریهای اطلاعاتی کتابخانهها: رویکردی متن پژوهانه. کتابداری و اطلاعرسانی، 13(4)، 193-218.
مشایخی، علینقی؛ فرهنگی، علی اکبر؛ مومنی، منصور؛ علیدوستی، سیروس (1384). بررسی عوامل کلیدی موثر بر کاربرد فناوری اطلاعات در سازمانهای دولتی ایران: کاربرد روش دلفی. فصلنامه مدرس علوم انسانی (ویژه نامه مدیریت)، 191-231.
یعقوبی، نورمحمد، شاکری، رویا. (1387). مقایسه تحلیلی مدلهای پذیرش فناوری با تأکید بر پذیرش بانکداری اینترنتی. فصلنامهعلوممدیریتایران، 3 (11)، 21-44.
Akour, I. (2006). Factors influencing faculty computer Literacy and use in Jordan: A multivariate analysis. Doctoral Dissertation, Louisiana Tech University.
Al-mamary, Y.H., Al-nashmi, M.; Ghaffar Hassan, Y. A.; Shamsuddin, A. (2016). A Critical Review of Models and Theories in Field of Individual Acceptance of Technology. International Journal of Hybrid Information Technology, 9(6), 143-158.
Bagozzi, R.P. (1992). The self-regulation of attitudes, intentions, and behavior. Social Psychology Quarterly, 55(2), 178-204.
Coovert, M.D. and Goldstein, M.A. (1980). Locus of control as a predictor of users attitude toward computers. Psychological Reports, 47: 1167- 73.
Cronje, J.C. (2011). Using Hofstedes cultural dimension to interpret crosscultural blended teaching and learning. Computers and Education, 56(3): 596-603.
Davis, F.D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology, MIS Quarterly, 13 (1): 319-40.
Davis, F. D., Bagozzi, R. P., Warshaw, P. R. (1989). User Acceptance of Computer Technology : A Comparison of Two Theoretical Models. Management Science, 35(8), 982-1003.
Finlay, P. N., and Forghani, M. (1998). A classification of success factors for decision support systems. Journal of Strategic Information Systems, 7, 53-70.
Husain, S.; Nazim, M. (2015). Use of different information and communication technologies in Indian academic libraries. Library Review, 64 (1,2), 135-153.
Ishman, M. D, Pegels, C. C. and Sanders, G. L. (2001). Managerial information system success factors within the cultural context of North America and a former Soviet Republic. Journal of Strategic Information Systems, 10, 291-312.
Legris, P., Ingham, J., Collerette, P. (2003). Why do people use information technology? A critical review of the technology acceptance model. Information & Management, 40, 191-204.
Lin, F., Fofanah, S. S., Liang, D. (2011). Assessing citizen adoption of e-Government initiatives in Gambia: A validation of the technology acceptance model in information systems success. Government Information Quarterly, 28(2), 271-279.
Mahmood, K., & Richardson Jr, J. V. (2013). Impact of Web 2.0 technologies on academic libraries: a survey of ARL libraries. The Electronic Library, 31(4), 508-520.
McCoy, S., Everard, A. (2000). The effect of culture on IT diffusion: using the Technology Acceptance Model to predict email usage in Latin America. Americas Conference on Information Systems, pp. 1899-1901, viewed 5 August 2017, <http://aisel.isworld.org/article_by_author.asp?Author_ID=636>.
Moon, J.W., Kim, Y.G. (2001). Extending the TAM for a world wide web context, Information & Management, 38 (4): 217-230.
Olushola, T., Abiola, T. A. (2017). The Efficacy of Technology Acceptance Model: A Review of Applicable Theoretical Models in Information Technology Researches. Journal of Research in Business and Management, 4(11), 70-83.
Samaradiwakara, G. D. M. N., Gunawardena, C. G. (2014). Comparison of Existing Technology Acceptance Theories And Models To Suggest A Well Improved Theory/Model. International Technical Sciences Journal (ITSJ), 1(1), 21-36.
Sampath Kumar, B.T.; Biradar, B.S. (2010). Use of ICT in college libraries in Karnataka, India: a survey. Program, 44(3), 271–282.
Straub, D.W., Keil, M., Brenner, W. (1997). Testing the technology acceptance model across cultures: A three country study. Information & Management, 33(1), 1-11.
Straub, D.W., Loch, K.D., Hill, C.E. (2002). Transfer of information technology to the Arab word: a test of cultural influence modeling; in information technology management in developing countries, Edited: Mohammad Dadashzadeh, Hershey: IRM.
Taherdoost, H. (2018). A review of technology acceptance and adoption models and theories. Procedia manufacturing, 22, 960-967.
Vakil Alroaia, Y. (2011). Modeling of Technology Acceptance Model Based on System Dynamics Approach. JM International Journal of IT (JMIJIT), 1 (1), 1-11.
Venkatesh, V., Bala, H. (2008). Technology Acceptance Model 3 and a Research Agenda on Interventions. Decision Science, 39 (2), 273-312.
Venkatesh, V., Davis, F.D. (2000). A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies. Management Science, 46 (2), 186-204.
Venkatesh, V., Morris, M.G., Davis, G.B.,& Davis, F.D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS Quarterly, 27(3), 425-478.
Yoon, H. Y. (2016). User acceptance of mobile library applications in academic Libraries: An application of the technology acceptance model. The Journal of Academic Librarianship, 42(6), 687–693. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2016.08.003.