علمی پژوهشی
اولویت بندی عوامل تأثیرگذار بر تجاری سازی دانش در دانشگاهها: مطالعه موردی
اولویت بندی عوامل تأثیرگذار بر تجاری سازی دانش در دانشگاهها: مطالعه موردی

علی بیرانوند؛ احمد شعبانی؛ مرضیه معارف وند؛ سعید مظلومیان

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22055/slis.2019.30837.1646

چکیده
  هدف: این تحقیق سعی دارد تا با شناسایی و اولویت ­بندی عوامل تأثیرگذار در تجاری­سازی دانش در دانشگاه، امکان موفقیت در تجاری­ سازی دانش را فراهم نماید. روش­ شناسی: تحقیق حاضر  با رویکرد کاربردی ...  بیشتر
علمی پژوهشی
به کارگیری مدیریت ریسک و اولویت بندی ریسک‌ها در راستای توسعه عملکرد کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان فارس
به کارگیری مدیریت ریسک و اولویت بندی ریسک‌ها در راستای توسعه عملکرد کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان فارس

عظیمه مظفری؛ زهیر حیاتی؛ افسانه مظفری

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.18386.1247

چکیده
  هدف: به طور طبیعی هر فعالیتی با ریسک و مخاطره، همراه بوده و انسان‌ها از زمان‌های بسیار دور، به این مفهوم پی برده‌اند. با توجه به اهمیت مدیریت ریسک در سازمان‌ها و تاثیر آن در بهبود کارایی و اثربخشی، هدف ...  بیشتر
علمی پژوهشی
تأثیر به‌کارگیری عناصرآمیخته‌ بازاریابی بر ترافیک و رتبه وبگاه در کتابخانه‌های دیجیتال ایران
تأثیر به‌کارگیری عناصرآمیخته‌ بازاریابی بر ترافیک و رتبه وبگاه در کتابخانه‌های دیجیتال ایران

محسن حاجی زین العابدینی؛ مریم میرزایی؛ نجمه سالمی؛ مهدی رحمانی

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.26205.1501

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت به‌کارگیری عناصر آمیخته‌های بازاریابی و تأثیر آن بر ترافیک و رتبه وبگاه کتابخانه‌های دیجیتال ایران بود. روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش از نوع پژوهش‌های ...  بیشتر
علمی پژوهشی
بررسی رابطه بین سطح سواد دیجیتالی و یادگیری خودراهبر در میان دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف
بررسی رابطه بین سطح سواد دیجیتالی و یادگیری خودراهبر در میان دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف

مرضیه حسنی؛ مریم صراف‌زاده؛ سپیده فهیمی فر

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2021.32281.1688

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، شناسایی ارتباط بین سطح سواد دیجیتالی و یادگیری خودراهبر در میان دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف است. سواد دیجیتالی به مجموعه ای از توانایی­های مورد نیاز برای استفاده مؤثر از فناوری­های ...  بیشتر
علمی پژوهشی
ارزیابی نمایۀ کتاب‌های انتشار یافته توسط دانشگاه علامه طباطبائی طبق استاندارد انجمن آمریکائی نمایه‌سازان و استاندارد ایزو 999
ارزیابی نمایۀ کتاب‌های انتشار یافته توسط دانشگاه علامه طباطبائی طبق استاندارد انجمن آمریکائی نمایه‌سازان و استاندارد ایزو 999

زهرا تاری زاده؛ گلنسا گلینی مقدم؛ علی جلالی دیزجی

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2021.32579.1699

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به تحلیل نمایۀ کتاب‌های انتشار یافته توسط دانشگاه علامه طباطبائی از ابتدا (1363) تا سال 1396، بر اساس معیارهای استاندارد انجمن آمریکائی نمایه‌سازان و استاندارد ایزو 999 است. در این مطالعه ...  بیشتر
علمی پژوهشی
شناسایی مؤلفه های نظام آراستگی از منظر رضایت شغلی کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
شناسایی مؤلفه های نظام آراستگی از منظر رضایت شغلی کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

فریبرز درودی؛ طاهره صادقی خرمدشتی

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.22896.1367

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های پنج‌اس و اندازه‌گیری رضایت شغلی کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر اساس این مؤلفه‌ها می پردازد. روش پژوهش: روش پژوهش پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش ...  بیشتر
علمی پژوهشی
نقش ایستگاه مطالعه در ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان مشهد
نقش ایستگاه مطالعه در ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان مشهد

محسن نوکاریزی؛ فهیمه رجبی؛ معصومه تجعفری

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.22438.1348

چکیده
  هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی وضعیت کتابخوانی پس از اجرای طرح ایستگاه مطالعه در شهرستان مشهد و نیز سنجش رضایت افراد استفاده­کننده از ایستگاه­های مطالعه می‌باشد.روش:پژوهش حاضر از نوع کاربردی ...  بیشتر
علمی پژوهشی
واکاوی تأثیر قابلیت‌های نوآوری فناورانه بر توسعه حرفه‌ای کارکنان با میانجی گری مدیریت دانش فردی(مطالعه موردی:کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور)
واکاوی تأثیر قابلیت‌های نوآوری فناورانه بر توسعه حرفه‌ای کارکنان با میانجی گری مدیریت دانش فردی(مطالعه موردی:کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور)

عباس حسین زاده بندقیری؛ صفیه طهماسبی لیمونی؛ علی اصغر رضوی

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2020.31821.1672

چکیده
  چکیده:هدف: هدف از این پژوهش تعیین تأثیر قابلیت‌های نوآوری فناورانه بر توسعه حرفه‌ای کارکنان با میانجی‌گری مدیریت دانش فردی در میان کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است. روش‌شناسی: جامعه ...  بیشتر
علمی پژوهشی
مروری نظام‌مند بر پژوهش‌های حوزه نظام ساده سازماندهی دانش (اسکاس) بین سال‌های 2010 تا 2020
مروری نظام‌مند بر پژوهش‌های حوزه نظام ساده سازماندهی دانش (اسکاس) بین سال‌های 2010 تا 2020

عادل سلیمانی نژاد؛ آمنه سلیمانی

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2021.23016.1376

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف شناخت بهتر روند پژوهشی، شناسایی و بهبود شکاف دانشی موجود در حوزه اسکاس و به منظور ایجاد درک صحیح و جامعی از آن به بررسی نظام‌مند پژوهش‌های این حوزه در بازه زمانی ده ساله از 2010 الی ...  بیشتر
علمی پژوهشی
مطالعه علم سنجی در حوزه مطالعات اهداف تربیتی در پایگاه وب آو ساینس از سال 1983 تا 2017
مطالعه علم سنجی در حوزه مطالعات اهداف تربیتی در پایگاه وب آو ساینس از سال 1983 تا 2017

فاطمه کربلایی علی؛ عباسعلی رستمی نسب؛ مسعود اخلاقی بناری

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2020.27310.1531

چکیده
  هدف: از پژوهش حاضر ترسیم و تحلیل ساختار فکری و مفهومی مطالعات اهداف تربیتی با استفاده از روش‌های هم‌تألیفی نویسندگان و هم‌رخدادی واژگان در پایگاه وب آو ساینس در سالهای 1983-2017است.روش: این پژوهش با رویکرد ...  بیشتر
علمی پژوهشی
بررسی وضعیت معماری کتابخانه‌های عمومی از دیدگاه کتابداران: مطالعه موردی کتابخانه‌های عمومی شهرستان رفسنجان
بررسی وضعیت معماری کتابخانه‌های عمومی از دیدگاه کتابداران: مطالعه موردی کتابخانه‌های عمومی شهرستان رفسنجان

ابوالفضل اسدنیا؛ مهرداد چشمه سهرابی

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2020.22853.1363

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت معماری کتابخانه‌های عمومی با ماهیت و کارکرد کتابخانه از دیدگاه کتابداران به عنوان کسانی که بیشترین ارتباط را با ساختمان کتابخانه دارند، است.روش: رویکردی که برای انجام ...  بیشتر