علمی پژوهشی
فراتحلیل مطالعات کاربران کتابخانه‌های عمومی از منظر پیشینه‌پژوهی: مروری نظامند
فراتحلیل مطالعات کاربران کتابخانه‌های عمومی از منظر پیشینه‌پژوهی: مروری نظامند

محمد حسن زاده؛ زینب غیوری

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.29497.1601

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف فراتحلیل مطالعات کاربران کتابخانه‌های عمومی ایران و دستیابی به فهمی دقیق از یافته های پژوهش های پیشین در این زمینه انجام گرفته است.روش: در این مطالعه از روش جستجوی پایگاه‌های اطلاعاتی ...  بیشتر
علمی پژوهشی
بررسی وضعیت درگاه‌های وب مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور از منظر معیارهای وبسنجی فائو
بررسی وضعیت درگاه‌های وب مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور از منظر معیارهای وبسنجی فائو

هوشنگ حکیمی

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400، صفحه 27-45

https://doi.org/10.22055/slis.2019.29173.1586

چکیده
  هدف: هدف پژوهش تعیین کیفیت وبگاه‌های مراکز استانی تابعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر اساس شاخص‌های فائو است. روش پژوهش‌: این پژوهش از نوع کاربردی است که به روش توصیفی پیمایشی با رویکرد وب‌سنجی، ...  بیشتر
علمی پژوهشی
الگوی پارادایمی توزیع کتاب در ایران: مبتنی بر رویکرد گراندد تئوری
الگوی پارادایمی توزیع کتاب در ایران: مبتنی بر رویکرد گراندد تئوری

منیژه ترابی الموتی؛ داریوش مطلبی؛ فهیمه باب الحوائجی؛ نجلا حریری

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2021.37260.1832

چکیده
  هدف: هدف اصلی، ارائه الگوی کیفی توزیع کتاب در ایران است. شناسایی چگونگی وضعیت، مسائل و مشکلات، عوامل و عناصر تاثیرگذار و راهکارهای ارتقای توزیع کتاب از اهداف فرعی مقاله به شمار می‌رود.روش پژوهش: پژوهش ...  بیشتر
علمی پژوهشی
رابطه چندگانه خرده مقیاس‌های سواد اطلاعاتی با تفکر انتقادی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز
رابطه چندگانه خرده مقیاس‌های سواد اطلاعاتی با تفکر انتقادی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز

زینب محمدی؛ زاهد بیگدلی؛ منیجه شهنی ییاق

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2021.29695.1609

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی روابط چندگانه استانداردهای سواد اطلاعاتی با تفکر انتقادی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شد. روش‌شناسی: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. ...  بیشتر
علمی پژوهشی
بررسی نگرش کاربران نسبت به استقرار کتابخانه‏ ی عمومی موبایلی فارس
بررسی نگرش کاربران نسبت به استقرار کتابخانه‏ ی عمومی موبایلی فارس

سید نورالدین انواریان؛ غلامرضا حیدری؛ زهیر حیاتی

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.28031.1554

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف دستیابی به ویژگی‏های کاربر- محوری «کتابخانه‏‏ی عمومی موبایلی فارس» انجام شد.روش: با توجه به هدف پژوهش، انتظارها و خواسته‏های کاربران از «کتابخانه‏ی عمومی موبایلی ...  بیشتر
علمی پژوهشی
بررسی کاربرد فن آوری های وب معنایی در سیستم های آموزش الکترونیکی
بررسی کاربرد فن آوری های وب معنایی در سیستم های آموزش الکترونیکی

ژاله نریمیسایی

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.28850.1575

چکیده
  هدف: در سال های اخیر وب معنایی که یکی از برجسته ترین موضوعات در هوش مصنوعی و همچنین جامعه وب است توجه محققان بسیاری را در حوزه ی آموزش الکترونیکی به خود جلب کرده است. برهمین اساس، هدف از انجام این پژوهش، ...  بیشتر
علمی پژوهشی
وب‌سایت موبایلی در کتابخانه‌های دانشگاهی ایران: ارزیابی کیفیت خدمات
وب‌سایت موبایلی در کتابخانه‌های دانشگاهی ایران: ارزیابی کیفیت خدمات

علی اکبر خاصه؛ لیلا زمانی؛ فرامرز سهیلی

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.27140.1528

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش ارزیابی کیفیت خدمات در وب‌سایت موبایلی برخی از کتابخانه‌های دانشگاهی ایران است. روش تحقیق: این پژوهش به روش تحلیل محتوای کمّی انجام شده است. جامعۀ پژوهش را کتابخانه‌های دانشگاه‌های ...  بیشتر
علمی پژوهشی
بررسی تأثیر رضایت شغلی بر رابطه بین توانمندسازی کارکنان و کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاهی استان خوزستان
بررسی تأثیر رضایت شغلی بر رابطه بین توانمندسازی کارکنان و کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاهی استان خوزستان

محمدرضا فرهادپور؛ نجمه پوستی زاده؛ فریبرز فروتن

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2018.23509.1390

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر تأثیر رضایت شغلی بر رابطه بین توانمندسازی کارکنان و کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانه­های دانشگاهی استان خوزستان است.روش شناسی: تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و با روش توصیفی– پیمایشی ...  بیشتر
علمی پژوهشی
بررسی میزان رعایت اصول و مؤلفه‌های طراحی ترغیبی در وب‌سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در سال 1397
بررسی میزان رعایت اصول و مؤلفه‌های طراحی ترغیبی در وب‌سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در سال 1397

زیور صباغی نژاد؛ فریدون آزاده؛ نسرین صفرزاده

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.26902.1520

چکیده
  هدف: مقاله حاضر با هدف بررسی میزان رعایت مؤلفه‌های طراحی ترغیبی و ارائه راهکارهای مناسب برای مدیریت بهتر وب‌سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور می‌باشد. ...  بیشتر
علمی پژوهشی
شناسایی مؤلفه های الگوی خلاقیت پلسک در ادبیات کودکان گروه سنی
شناسایی مؤلفه های الگوی خلاقیت پلسک در ادبیات کودکان گروه سنی "ب" با استفاده از تحلیل محتوا

احمد زندوانیان؛ فاطمه سادات میرحسینی نیری؛ مریم کیان

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.25273.1463

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی مؤلفه های الگوی خلاقیت پلسک در کتاب‌های داستانی کودکان گروه سنی "ب" در شهر یزد تعیین شد.روش: از روش توصیفی- پیمایشی و تحلیل محتوا استفاده شد. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان ...  بیشتر
علمی پژوهشی
مقایسه اثربخشی آموزش به‌وسیله کتاب الکترونیک، کتاب چاپی و آموزش سنتی بر مهارت های سواد اورژانسی(اولیه) کودکان پیش دبستانی
مقایسه اثربخشی آموزش به‌وسیله کتاب الکترونیک، کتاب چاپی و آموزش سنتی بر مهارت های سواد اورژانسی(اولیه) کودکان پیش دبستانی

سحر پژوه نیا؛ زویا آبام؛ رویا برادر

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2022.28204.1558

چکیده
  مهارت‌های سواد اورژانسی، شامل مجموعه مهارت‌های اولیه برای آموختن سواد مدرسه‌ای کودکان است پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی آموزش به وسیله کتاب الکترونیک، کتاب چاپی و آموزش سنتی بر مهارت‌های سواد ...  بیشتر