افروز، غلامعلی. (1391). نقش اعتماد به نفس در خلاقیت نوجوانان و جوانان. پیوند، 159، 11-4.
باغجنتی، میترا. (1392). بررسی موانع رشد تفکر انتقادی در کتابخانههای دانشگاهی ازدیدگاه دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی و خلیجفارس بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر. بوشهر.
بختیارنصرآبادی، حسنعلی و نوروزی، رضاعلی. (1383). درآمدی بر جایگاه، معنا، آثار و چشماندازهای تفکر انتقادی. مجله حوزه و دانشگاه،10(40)، 72-92.
بختیارنصرآبادی، حسنعلی، نوروزی، رضاعلی، حبیبی، ناصر. (1384). انگارههای جدید در فلسفه تعلیم و تربیت: مقالاتی در زمینه تفکر انتقادی. تهران: سماء قلم.
حسینی، سید عباس و بهرامی، مسعود. (1381). مقایسه تفکر انتقادی در دانشجویان سال اول و آخر کارشناسی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6، 21-26.
زرین کلاه، حسن. (1386). تفکر انتقادی، تفکری مبتنی بر شور پی جویی استدلال. خبرگزاری مهر. 14/11/1391.
سلیمانپور، جواد. (1380). مهارتهای تدریس و یادگیری (کاربرد مهارتهای تفکر، روش تعلیم و تربیت). تهران: احسن.
شعارینژاد، علیاکبر. (1380). نگاهی نو به روانشناسی آموختن یا روانشناسی تغییر رفتار. تهران: چاپخش.
شعبانی، حسن. (1382). کلیات روش تدریس. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
شهرآرای، مهرناز و مدنیپور، رضا. (1375). سازمان خلاق و نوآور. دانش مدیریت، 33 و 34، 39-48.
صفوری، ویدا. (1389). پیش به سوی تفکر انتقادی. فصلنامه اطلاعرسانی و کتابداری «مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات»، 82، 38-55.
غفاری، غلامرضا. (1384). بررسی موانع رشد تفکر (انتقادی و خلاق) از دیدگاه مدیران و دبیران دوره متوسطه شهرستان فسا. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان. اصفهان.
فرزانه، حسین. (1388). موانعی فراروی تفکر برتر. روزنامه قدس. 05/10/1390.
فیاض، محمد رضا. (1387). تفکر انتقادی در فرایند ذهن آدمی. روزنامه راه نجات. 14/11/1391.
قاضیمرادی، حسن. (1391). درآمدی بر تفکر انتقادی. تهران: دات.
کوکبی، مرتضی، حری، عباس و مکتبیفرد، لیلا (1389). بررسی مهارتهای تفکر انتقادی در داستانهای کودکان و نوجوانان. مطالعات ادبیات کودک، 1(2)، 157-193.
مایرز،چت (1390). آموزش تفکر انتقادی، (ترجمه خدایار ابیلی). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
Armstrong, Jeanne. (2010). Designing a writing intensive course with information literacy and critical thinking learning outcomes. Reference Services Review, 38(3), 445-45.
Bassham, Gregory, Irwin, William, Nardone, Henry, Wallace, James M. (2011). Critical thinking, A Student’s Introduction. 4th ed. New York: McGraw-Hill.
Brown, Simon. (2009). On the other side of the barrier is thinking. Acta Didactica Napocensia, 2(3), 1-8.
Douglas, Nancy L.(2000). Enemies of Critical Thinking: Lessons from Social Psychology Research. Reading Psychology, 21(2).
Facion, Peter A. (1990). Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction. Millbrae: California Academic Press.
Facion, Peter A. (2013). Critical Thinking: What It is and Why it Counts. Measured Reasons and The California Academic Press, Millbrae, CA.
Paul, Richard, Elder, Linda. (2006). The Miniature Guide to critical thinking concept & tools. http//www.critical thinking.org. (15,12,2012)