آراسته، حمیدرضا؛ محمودیراد، مریم .(1383). شناسایی، ویژگیها و رشد نخبگان. رهیافت، (34)، 5-12.
آزادارمکی، تقی؛ کمالی، افسانه .(1383). اعتماد، اجتماع و جنسیت: بررسی تطبیقی اعتماد متقابل در بین دو جنس. جامعهشناسی
ایران، 5 (2)، 100 – 132.
آگاهیاصفهانی، بیتا؛ نشاطدوست، حمیدطاهر؛ ناکلی، حسن .(1383). بررسی رابطة سبک شناختی استقلال-وابستگی میدانی با خلاقیت.
روانشناسی، 8 (1)، 37-51.
ابراهیمی، قربانعلی .(1372). اجتماع علمی، ساختار و هنجارهای آن. رهیافت، (5)، 51-70.
ابزری، مهدی؛ نجفی، مهدیه .(1386). اهمیت عوامل فردی، ساختاری و ارتباطی حل تعارض از نظر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی یزد. دانش و پژوهش در روانشناسی، (31)، 115-132.
البرزی، محبوبه .(1393). تبیین رابطه انگیزش و خلاقیت با توجه به تفاوتهای فرهنگی. تحقیقات فرهنگی ایران، 7 (1)، 29-49.
اوجاقلو، سجاد؛ زاهدی، محمدجواد .(1384). بررسی اعتماد اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن در بین ساکنان شهر زنجان. جامعهشناسی ایران، 6 (4)، 92-125.
ایرانزاده، سلیمان؛ خلیلی، مجید؛ رهکوی، کریم .(1386). تعیین سبک رهبری و تأثیر آن بر انگیزههای کارکنان شرکت پمپیران. علوم مدیریت، 1 (2)، 54-83.
بابالحوائجی، فهیمه؛ پاشازاده، فاطمه .(1390). سنجش میزان بهرهمندی نهاد کتابخانههای عمومی کشور و کتابخانههای تابعه از سبک مدیریت مشارکتی (مطالعه موردی: کتابخانههای استان تهران). تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 17 (1)، 29-51.
باقریبنجار، عبدالرضا، و همکاران .(1394). بررسی رابطه ارتباطات علمی با خود اثر بخشی دانشگاهی دانشجویان. توسعه اجتماعی (توسعه انسانی قدیم)، 10 (2)، 79-100.
برهمند، نیلوفر .(1386). مجلات الکترونیکی و ارتباطات علمی. کتاب، (72)، 201-212.
بشیر، حسن .(1387). معناشناسی جدید ارتباطات: زمینهسازی برای شناخت عمیقتر رابطة فرهنگ و رسانه. فصلنامه تحقیقات فرهنگی،
1 (3)، 131-155.
بهمنآبادی، علیرضا .(1386). آرشیو الکترونیکی مقالات آماده چاپ: رویکردی رو به رشد در نظام ارتباطات علمی. کتاب، (72)، 13-32.
بنی هاشمیان، کوروش، و همکاران .(1390). بررسی رابطه سلامت عمومی و سبک رهبری مدیران و اثر آن بر رضایت شغلی کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت)، 5 (4)، 32-40.
پرهامنیا، فرشاد، و همکاران .(1396الف). تاثیر عوامل ساختاری بر ارتباطات علمی و تولیدات علمی دانشگاه های ایران. پژوهشهای نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانششناسی، 7 (1)، 48-72.
پرهامنیا، فرشاد، و همکاران .(1396ب). تاثیر عوامل رفتاری بر ارتباطات علمی: تحلیلی مبتنی بر رگرسیون چندگانه. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 28(2)، 85-106.
پورطهماسبی، سیاوش؛ تاجور، آذر؛ سیدکلان، سیدمحمد .(1389). رابطة بین عوامل فردی و سازمانی با خلاقیت مدیران مدارس متوسطه
شهرستان اردبیل. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 1 (1)، 21-41.
حسنزاده، محمد؛ بقایی، سولماز؛ نوروزیچاکلی، عبدالرضا .(1387). هم تألیفی در مقالات ایرانی مجلات ISI در طول سال های 1989 تا 2005 و رابطه آن با میزان استناد به آن مقالات. سیاست علم و فناوری، 1(4)، 11-19.
حسینینسب، داود؛ روئین، حسین؛ سلطانالقرایی، خلیل .(1385). بررسی رابطه سبکهای شناختی(شیوههای یادگیری) با عوامل شخصیتی
دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز. پژوهش های نوین روانشناختی( روانشناسی دانشگاه تبریز)، 1 (2-3)، 77-113.
خسروجردی، محمود .(1385). ترسیم شبکه ارتباطات علمی میان دانشمندان با استفاده از رویکرد شبکه استنادی. کتابداری، 40 (45)،
97- 112.
داورپناه، محمدرضا .(1386). ارتباط علمی: نیاز اطلاعاتی و رفتار اطلاع یابی. تهران: دبیزش؛ چاپار.
رحیمی، ماریه .(1386). بررسی وضعیت همکاری در تولید آثار علمی و عوامل مؤثر بر آن در میان اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی
مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
ریاحی، محمداسماعیل .(1374). مجلات علمی: مجرای ارتباط دانشمندان. رهیافت (8)، 21- 47.
زوارقی، رسول .(1388). بررسی جایگاه دو مفهوم مشارکت و دانشگاه نامردی در ارتباطات علمی غیر رسمی. کتاب، (77)، 51-76.
زوارقی، رسول .(1389). دانشگاههای نامرئی: مروری بر متون. علوم و فناوری اطلاعات، 25 (4)، 757-783.
روزبهانی، معصومه؛ ریاحی نیا، نصرت .(1395). شناسایی شاخصهای اعتبار در ارتباطات علمی(مطالعه و استناد) از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی. تعامل انسان و اطلاعات، 3 (2)، 1-11.
سهیلی، فرامرز؛ دانش، فرشید؛ فتاحی، رحمت الله .(1391). کاربردهای وب سنجی در سنجش ارتباطات علمی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23 (1)، 148-163.
شیبانی، امالبنین؛ اخوانتفتی، مهناز .(1389). اثر بخشی آموزشی امکان کنترل بر اساس رویکرد شناختی بر اعتماد به نفس دانش آموزان دختر دچار افت تحصیلی. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان، 12(5)، 84-88.
صادقی، و همکاران .(1390). تحلیل مدل عوامل سازمانی، فردی و گروهی مؤثر بر توسعه نوآوری در سازمانهای تحقیقاتی و فن آور.
پژوهش و توسعه فناوری (دانش و فناوری سابق)، 3 (5)، 36-66.
عباداللهیچنذانق، حمید؛ خستو، زهرا .(1391). اجتماع علمی در دانشگاههای ایران: مطالعه موردی دانشکدههای علوم اجتماعی دانشگاههای علامه طباطبائی و تهران. جامعه شناسی ایران، 13 (4)، 24-59.
علیآبادی، سمیرا؛ خاکپور، مهناز .(1392). تبیین مدل منابع تعارض سازمانی در دبیران تربیت بدنی استان البرز با تأکید بر نقش تعدیلگر جنسیت. پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 2 (3)، 105-114.
علیپور، پروین؛ زاهدی، محمدجواد؛ شیانی، ملیحه .(1388). اعتماد و مشارکت (بررسی رابطه بین اعتماد و مشارکت اجتماعی در شهر تهران). جامعه شناسی ایران، 10 (2)، 109-135.
علیدوستی، سیروس؛ خسرجردی، محمود؛ دوران، بهزاد .(1388). مدیریت ارتباطات علمی. تهران: پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران؛ چاپار.
فخاریان، جلاله؛ شهامت، نادر؛ امیریانزاده، مژگان .(1393). رابطه سبک مدیریت مشارکتی با تعهد سازمانی و سلامت روانی دبیران دبیرستانها. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(1)، 221-234.
فضلالهی، سیفاله؛ ملکیتوانا، منصوره .(1390). راه کارهای برون رفت از موانع فرهنگی تولید علم در دانشگاهها. معرفت، 20 (171)، 111-124.
فیضی، مهدی؛ بشیر، فصیح .(1388). بررسی تأثیر سبکهای مدیریتی مشارکتی و سنتی بر خلاقیت دبیران دبیرستانهای شهر کرمانشاه. اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 5(1)، 95-111.
قانع، محمدرضا .(1383). آرشیو مدارک الکترونیکی: شیوه ای نوین در ارتباطات علمی. اطلاع شناسی، 2 (2)، 77-100.
قانع، محمدرضا .(1388). ارتباط علمی: از مجله چاپی تا مجله دسترسی آزاد. کلیات ماه، (آذر)، 70-79.
قانعیراد، محمدامین؛ ابراهیمآبادی، حسن .(1389). تأثیر ساختار اجتماعی آموزش بر عملکرد دانشجویان. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 2(4)، 1-27.
کاظمی، صدیقه، و همکاران .(1392). پارادایمهای حاکم بر تربیت ویژه از منظر جامعهشناسی علم. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، 3(1)، 111-136.
کاوسی، اسماعیل؛ رحمتیزنجان طلب، فرشاد .(1390). طراحی و ارائه الگویی بومی جهت ارتقای کارآفرینی سازمانی در دانشگاه: مطالعه
موردی: واحد علوم و تحقیقات تهران. راهبرد، 20(59)، 217 – 241.
کریمیان، زهرا و همکاران .(1390). مدیریت دانشگاهی و پاسخگویی؛ ضرورت استقلال و آزادی علمی از دیدگاه اعضای هیأت علمی.
مجله ایرانی در علوم پزشکی، 11 (8)، 855-863.
کوهن، توماس .(1383). ساختار انقلاب های علمی، (ترجمه عباس طاهری). تهران: قصه. (1969)
محسنیتبریزی، علیرضا؛ قاضیطباطبایی، محمود؛ مرجانی، محمود .(1389). تأثیر مسائل و چالشهای محیط علمی بر جامعهپذیری دانشگاهی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، (55)، 45-67.
محمدجعفری، سعید .(1374). جایگاه ارتباط علمی در دنیای امروز. رهیافت، (8)، 148-164.
محمدکاظمی، رضا؛ جعفریمقدم، سعید؛ سهیلی، سارا .(1391). شناسایی میزان تأثیر جو سازمانی بر نوآوری (مطالعه موردی: بانک ملت). توسعه کارآفرینی، 5(2)، 67-86.
محمدی، اکرم .(1386). تأثیر ارتباطات بر تولید دانش. جامعه شناسی ایران، 8 (1)، 52-75.
موسوی، آرش .(1387). علم پژوهی و تحلیل مفهوم اصالت علم. حوزه و دانشگاه، 14(54)، 141-163.
میرزایی، و دیگران. (1385). همتراز خوانی در مجلات علمی(مطالعه موردی مجله جامعه شناسی ایران). جامعه شناسی ایران، 7 (4)،
147-179.
میرزاییاهرنجانی، حسن؛ مقیمی، سیدمحمد .(1382). ارایه الگوی مطلوب سازمان برای سازمانهای غیر دولتی ایران با استفاده از رویکرد کارآفرینی. دانش مدیریت، (3)، 101-138.
نشاط، نرگس .(1386). از شناخت تا ایده: جنبههای معرفتی اطلاعات و اطلاعرسانی. تهران: دما.
نوروزی، علیرضا؛ ولایتی، خالد .(1388). همکاری علمی پژوهشی: جامعهشناسی همکاری علمی. تهران: چاپار.
هاوکینز، دل؛ بست، راجر؛ کانی، کنت(1385). رفتار مصرف کننده. ترجمه احمد روستا و عطیه بطحایی. تهران: سارگل.
Bickle, G. (1997). Arqumentativenss and the facets of the big five. Psychological Reports, 18,
1379-1385.
Hamidifar, F.; Ebrahimi, M. (2016). Academic Leadership in a Private University: An Iranian Case Study. International Education Studies, 9 (5), 193-203.
Hurd, J. M. (2000). The transformation of scientific communication: A model for 2020. Journal of the American Society for Information Science, 51(14). 1279-1283.
Krejcie, R.V.; Morgan, D.W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 607-610.
Mellin, G. (2000). Pragmatism and self-organization research collaboration on the individual level. Research Policy, 29 (1), 31-40.
Nussbaum, E.M. (2002). How introverts versus extrovert’s approach small-group arqumentative discussions? The Elemntray School Journal, 102, 183-197.
Smith, P.A.; Shoho, A.R. (2007). Higher education trust, rank and race: Aconceptual and emoirical analysis. Innovattive Higher Education, 32(3), 125-138.