سارا محمدی؛ هدی پورزارع؛ جابر ظفرپور امیرآباد؛ مژگان السادات باقری
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل چندسطحی تأثیر تسهیم دانش بر عملکرد خدمات کتابداران با توجه به نقش تعدیلگر حافظه سازمانی در میان کتابداران کتابخانههای شهر اهواز انجام شده است. روش: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی- همبستگی است که بر روی 114 نفر از کتابداران کتابخانههای شهر اهواز (19 کتابخانه) انجام ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل چندسطحی تأثیر تسهیم دانش بر عملکرد خدمات کتابداران با توجه به نقش تعدیلگر حافظه سازمانی در میان کتابداران کتابخانههای شهر اهواز انجام شده است. روش: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی- همبستگی است که بر روی 114 نفر از کتابداران کتابخانههای شهر اهواز (19 کتابخانه) انجام شده است. برای گردآوری دادهها، از پرسشنامههای معتبرِ دارای روایی و پایایی استفاده گردید. یافتهها: نتایج تحلیل دادهها در سطح فردی (کتابداران) نشان داد که تسهیم دانش تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد خدماتی در بین کتابداران دارد. یافتههای مدل چندسطحی نشان داد که متغیر سطح سازمانی (حافظه سازمانی) بر متغیر سطح فردی (تسهیم دانش و عملکرد خدماتی) تأثیر زمینهای معناداری دارد، علاوه بر این، اثر تعدیلکنندگی متغیر سطح سازمانی (حافظه سازمانی) بر روابط بین متغیرهای سطح فردی (تسهیم دانش و عملکرد خدماتی) تأیید گردید. نتیجهگیری: هرچه دانش بیشتر به اشتراک گذاشته شود، عملکرد خدماتی کتابداران نیز افزایش خواهد یافت و چنانچه حافظه سازمانی مورد توجه قرار گیرد این افزایش عملکرد خدمات افزونتر خواهد شد.