ژاله نریمی سایی؛ بیتا شادگار؛ علیرضا عصاره
دوره 3، 7، بهار و تابستان ، اردیبهشت 1390، ، صفحه 1-3
چکیده
رشد سریع اینترنت روش جدیدی برای سیستمهای آموزشی ایجاد کرده است بهطوریکه دانشورزانو معلّمان فعالیتهای آموزشی خود را با صرف هزینه، زمان و تلاشِ کمتر به انجام میرسانند. امروزه دانشورزان از هر کجای دنیا میتوانند با ورود به این سیستمها، به مواد آموزشی دلخواه خود دستیابند. بحث مدلسازی دانشورز برحسب اولویتها، ...
بیشتر
رشد سریع اینترنت روش جدیدی برای سیستمهای آموزشی ایجاد کرده است بهطوریکه دانشورزانو معلّمان فعالیتهای آموزشی خود را با صرف هزینه، زمان و تلاشِ کمتر به انجام میرسانند. امروزه دانشورزان از هر کجای دنیا میتوانند با ورود به این سیستمها، به مواد آموزشی دلخواه خود دستیابند. بحث مدلسازی دانشورز برحسب اولویتها، اهداف و علایق یکی از بحثهای مهم در آموزش الکترونیکی است. بسیاری از دروس مبتنیبر وب مواد آموزشی ثابتی دارند، بهطوریکه متناسب با تنوع دانشورز تغییر نمیکنند. لذا در سالهای اخیر تلاش زیادی برای شخصی نمودن مواد آموزشی متناسب با دانشورز انجام شده است. باافزایش محتوا در وب حوزهی کاربرد تکنیکهای دادهکاوی و وبکاوی در کاربردهای آموزش الکترونیکی بهطرز قابل ملاحظهای افزایش یافته است. این مقاله کاربرد مهمترین و محبوبترین تکنیکهای دادهکاوی را به منظور بهبود آموزش و ایجاد آموزش شخصیشده روی دادههای موجود از سیستمهای آموزش سنتی و آموزش از راهدور (شامل دروس مبتنیبر وب، سیستمهای مدیریت محتوای یادگیری و سیستمهای آموزش مبتنیبر وب هوشمند وسازگار) در سالهای اخیر دستهبندی و بررسی میکند.