جٌستاری در جامعه شناسی خواندن

فریده عصاره؛ منصور کوهی رستمی

دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1399

https://doi.org/10.22055/slis.2017.12659

چکیده
      هدف:مقاله حاضر بر آن است تا خواندن را به عنوان کنشی اجتماعی تببین کند. بر این اساس ضمن پرداختن به مفهوم جامعه­شناسی خواندن، مفهوم خواندن  به عنوان یک "کنش اجتماعی" مورد بررسی قرار می­گیرد. روش پژوهش: روش انجام مقاله­ی حاضر، مروری - تحلیلی است. یافته­ها: بخش عمده­ای از جامعه­شناسی خواندن تلاش دارد به سه سئوال پاسخ ...  بیشتر

شناسایی عوامل ترغیب کننده و بازدارنده مطالعه در بین دانش-آموزان دوره‌ی متوسطه شهر اهواز

پروین نجف پور مقدم؛ زهره چراغی؛ فرهاد احمدی اصل

دوره 11، شماره 1 ، فروردین 1398، ، صفحه 23-40

https://doi.org/10.22055/slis.2019.30156.1626

چکیده
  هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر شناسائی عوامل ترغیب کننده و بازدارنده عادت به مطالعه دربین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان اهواز، می­باشد. روش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش توصیفی و پیمایشی است.  نمونه این پژوهش را 380 نفر از دانش­آموزان دبیرستانی شهر اهواز تشکیل می­دهند که به روش تصادفی طبقه­ای انتخاب ...  بیشتر

Phenomenology of Reading in Printed and Electronic Formats:

سمیه سادات آخشیک

دوره 9، شماره 22 ، اسفند 1396، ، صفحه 61-82

https://doi.org/10.22055/slis.2019.23890.1406

چکیده
  Purpose: This article demonstrates how students experience reading in printed and electronic formats and what factors are involved in selecting reading materials.Methodology: This study was performed by quality approach and interpreted with phenomenological method. Participated populations were M.A. students (17) of Kharazmi University. In order to gather information, non-structural interview was implemented and this process continued until data saturation. Data analysis was performed using ground theory followed by triangulation method. Findings: This analysis showed that cause factors (instrumental ...  بیشتر