بررسی تأثیر رضایت شغلی بر رابطه بین توانمندسازی کارکنان و کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاهی استان خوزستان

محمدرضا فرهادپور؛ نجمه پوستی زاده؛ فریبرز فروتن

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2018.23509.1390

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر تأثیر رضایت شغلی بر رابطه بین توانمندسازی کارکنان و کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانه­های دانشگاهی استان خوزستان است.روش شناسی: تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و با روش توصیفی– پیمایشی با رویکرد علی همبستگی انجام شده است. نمونه مطالعه 132 نفر با روش نمونه­گیری تصادفی از مجموع 200 نفر کارکنان کتابخانه­های دانشگاهی ...  بیشتر

شناسایی مؤلفه های نظام آراستگی از منظر رضایت شغلی کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

فریبرز درودی؛ طاهره صادقی خرمدشتی

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400

https://doi.org/10.22055/slis.2019.22896.1367

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های پنج‌اس و اندازه‌گیری رضایت شغلی کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر اساس این مؤلفه‌ها می پردازد. روش پژوهش: روش پژوهش پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است. با استفاده از روش نمونه‌گیری سیستماتیک ...  بیشتر

کتابخانه های عمومی
بررسی رابطه رضایت شغلی با سلامت روانی کارمندان‌ زن کتابخانه‌های عمومی استان همدان

علیرضا عقیقی؛ نرگس زمانی

دوره 12، شماره 3 ، آذر 1399، ، صفحه 17-29

https://doi.org/10.22055/slis.2020.21921.1338

چکیده
  هدف: نقش بی بدیل نیروی انسانی به‌عنوان مهمترین منبع سازمان‌های امروزی در خلق ارزش و بالطبع رضایت ذینفعان سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه رضایت شغلی با سلامت روانی کارمندان زن کتابخانه‌های عمومی استان همدان انجام گردید. روش­شناسی: این پژوهش، کاربردی و به صورت همبستگی روی 187 نفر از کارمندان کتابخانه‌های ...  بیشتر

انگیزش درونی و رضایت شغلی کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرداری با تاکید بر نقش آموزش ان.ال.پی

مهشید التماسی؛ معصومه التماسی

دوره 10، شماره 23 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 149-164

https://doi.org/10.22055/slis.2017.12788

چکیده
  هدف: هدف این مطالعه بررسی تأثیر آموزش‌های برنامه‌ریزی عصبی-کلامی بر بهبود میزان رضایت شغلی در میان کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور است. روش‌شناسی: این پژوهش با روش پیمایشی-تحلیلی و ابزار پرسشنامه (پرسشنامه رضایت شغلی بری‌فیلد و روث، و پرسشنامه انگیزش هرمنس) در دو مرحله پیش‌آزمون و پس‌آزمون انجام شده‌است. جامعه مورد مطالعه ...  بیشتر

بررسی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی در بین کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان یزد

علیرضا افشانی؛ محمد توکلی‌زاده‌راوری؛ فرامرز سهیلی؛ اکرم جنتی‌فر

دوره 8، شماره 18 ، اسفند 1395، ، صفحه 119-142

https://doi.org/10.22055/slis.2017.11651

چکیده
  هدف: این پژوهش به منظور بررسی میزان رضایت شغلی و میزان تعهد سازمانی در بین کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان یزد و رابطه‌ی این دو متغیر انجام شده است. روش: در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان یزد بودند که طبق آمار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، تعداد ...  بیشتر